ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

1ον αυτό το οποίο ξεχνάτε να αναφέρετε, κυρία Παππά, είναι πως το "έργο" αυτό στην Ελλάδα είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ. Ή μήπως θεωρείτε ότι η τέχνη είναι και υπεράνω κάθε νομοθεσίας; Για να μη μιλάω έτσι αυθαίρετα, παραθέτω και τον ίδιο το νόμο σε περίπτωση που, από δημοσιογραφική ευθύνη, αποφασίσετε να ενημερώσετε το άρθρο με αυτόν. Πρόκειται για το άρθρο 12 του νόμου 4039/2012 με το οποίο η ίδια έχω καταθέσει καταγγελία για αντίστοιχη περίπτωση η οποία και έγινε απόλυτα αποδεκτή από την ΕΛ.ΑΣ., μιας και πρόκειται για αυτεπάγγελτο αδίκημα. Συγκεκριμένα, ο νόμος αναφέρει: "Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες. 1. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε τσίρκο ή σε θίασο με ποικίλο πρόγραμμα, εφόσον τα ζώα αυτά χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους, πραγματοποιούν παραστάσεις ή παρελαύνουν ή εμφανίζονται ενώπιον κοινού.Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών, πίστας αυτοκινητιδίων, μουσικών συναυλιών, επιδείξεων, πανηγυριών ή άλλων καλλιτεχνικών ή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, εφ’ όσον τα ζώα χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους." Επίσης, στο άρθρο 46 του νόμου 4235/2014 υπάρχει η εξής επεξήγηση:"Μετά την παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 προστίθεται παράγραφος 2α ως εξής: 2.α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους". Θεωρείτε, λοιπόν, ή όχι ότι τίθεται ζήτημα -έστω νομικό, στην προκειμένη περίπτωση; 2ον ως υποστηρίκτρια της εν λόγω "άχρωμης" διαμαρτυρίας αλλά και άλλων παρεμφερών δράσεων (που καμμία σχέση δεν έχουν με τον ανιμισμό, αν είναι δυνατόν δηλαδή) οφείλω να σας ενημερώσω ότι εμείς οι περίεργοι άνθρωποι που διαμαρτυρόμαστε για τη χρήση ζώων που "σώθηκαν από πασχαλινά τραπέζια" και που "φαίνεται να περνούν καλά" δεν υποστηρίζουμε κανενός είδους χρήση ζώων και για κανέναν σκοπό, στο πλαίσιο μίας διευρυμένης αλληλεγγύης. Αυτό δεν μας κάνει περίεργους, υστερικούς ή παράλογους. Η συζήτηση για τη χρήση και την εκμετάλλευση των μη ανθρώπινων ζώων είναι ενεργή και πραγματοποιείται σε διαφορετικούς τομείς σε Πανεπιστήμια όλου του κόσμου καθώς άπτεται διαφορετικών ζητημάτων και κλάδων (ηθική για τα ζώα, περιβαλλοντική ηθική, ηθική των επιχειρήσεων, φιλοσοφία του νου, φιλοσοφία του δικαίου, βιοηθική, φιλοσοφία της βιολογίας, νευροεπιστήμες, ψυχολογία, κοινωνιολογία κ.ο.κ.). Οπότε αντί να απαξιώνετε άμεσα μία ειρηνική διαμαρτυρία αναζητήστε τα ονόματα μεγάλων φιλοσόφων όπως είναι ο Peter Singer, ο Tom Regan, o Gary Francione, o Gary Steiner, η Lori Gruen ή η Carol Adams. Γιατρών όπως είναι ο Gregers ή ο McDougall. Ψυχολόγων όπως είναι η Melany Joy. Αν θέλετε να μας την πείτε που δεν επικροτούμε τη "διάσωση" αυτών των προβάτων (τα οποία ή θα σφάζονταν ή θα γίνονταν έκθεμα, φοβερές εναλλακτικές) θα πρέπει να γνωρίζετε πως είμαστε οι ίδιοι άνθρωποι που πραγματοποιούμε κάθε χρόνο διαμαρτυρία για όλα τα ζώα και επιμέρους διαμαρτυρίες για τη σφαγή των αρνιών του πάσχα. Τα ζώα αυτά δεν υπάρχουν για εμάς, για τη διασκέδαση και τις ορέξεις μας, για να τα χρησιμοποιούμε κατά βούληση και αυτό είναι αυτό που κάθε φορά και με κάθε αφορμή διεκδικούμε. Αν θεωρείτε ότι θα έπρεπε να νιώσουμε ανακούφιση που τα ζώα αυτά δεν σφάχτηκαν (λες και δεν θα σφαχτούν στο μέλλον!) μάλλον δεν έχετε καν κατανοήσει την ουσία του ζητήματος. Την ανακούφιση για το παραπάνω τη νιώθετε εσείς και ο κάθε άλλος άνθρωπος που συμμετέχει καθημερινά στη χρήση και την εκμετάλλευση αυτών των ζώων που, όπως είπε και ο ίδιος ο "καλλιτέχνης": "μας προσφέρουν το μαλλί, το γάλα και το κρέας τους". Εμείς δεν νιώθουμε καμμία ανακούφιση που αυτός ο κόσμος είναι τόσο άδικος και άσχημος που πρέπει να επικροτήσουμε μία τέτοια χρήση ζώων τα οποία ο ίδιος ο άνθρωπος που τα χρησιμοποιεί θεωρεί ότι είναι εδώ για να μας "προσφέρουν" κάποια πράγματα, ανάμεσα στα οποία και το ίδιο τους το σώμα! Πώς είναι δυνατόν να παρουσιάζετε μια τέτοια άποψη και να την στολίζετε με τόση αγνότητα και θετικά πρόσημα; Θεωρείτε ότι ποτέ κανένα ζώο επιθυμεί να "προσφέρει" το σώμα του, τη ζωή του, το μητρικό του γάλα, το παιδί του σε εμάς; Το κάθε πλάσμα υπάρχει για τον εαυτό του όπως θέλουμε να λέμε πως υπάρχουμε και εμείς, και εκεί μπαίνει μία τελεία. Διαβάστε, ενημερωθείτε και ενημερώστε και το άρθρο -αν σας ενδιέφερε θα το είχατε ήδη κάνει, αφού πέσατε πάνω στους "άχρωμους" ακτιβιστές που δεν τους δώσατε κανένα λόγο στη συζήτηση. Σε κάθε περίπτωση, παραμένουμε στη διάθεσή σας άμα θελήσετε να ακούσετε όσα έχουμε να πούμε. Άλλωστε η lifo ουκ ολίγες φορές έχει προωθήσει διαμαρτυρίες μας (όπως αυτές που προανέφερα) αλλά και ακόμα και το vegan festival που πραγματοποιούμε. Άρα σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται και να ακούσουν και να προωθήσουν όσα έχουμε να πούμε. Έλλη Στούρνα
Σχολιάζει ο/η