ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Προτείνεις μία γενίκευση (στην Ελλάδα η μόρφωση δεν είναι προσόν) η οποία δεν νομίζω ότι έχει ισχύ στην περίπτωσή μας. Αυτές οι κουβέντες είναι πιθανότερο να γίνονται μεταξύ ανθρώπων μέσου μορφωτικού επιπέδου και πάνω. Τέτοιοι όμως υπάρχουν σε όλες τις χώρες, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης. Και οι μορφωμένοι θέλουν να είναι αρεστοί στους μορφωμένους (και με κριτήρια μορφωμένων, όχι γενικά).Από την άλλη δεν είμαι σίγουρος καν ότι στην Ελλάδα δεν εκτιμάται η μόρφωση. Σε ποια Ελλάδα; Διαχρονικά η ιδέα της μόρφωσης και της επιστημοσύνης έχουν πέραση, βλ. λογουχάρη τη λόξα με τις ανώτατες σπουδές. Η βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου και οι σπουδές ήταν τρόπος να αλλάξεις κοινωνικό στάτους και να ξεφύγεις από τη φτώχια.Δεν είναι αστικό το ζήτημα. Παλιά στα χωριά ο δάσκαλος ήταν εξέχουσα προσωπικότητα (κατ' αναλογία συμβαίνει ακόμη).Είναι πολύ πιο σύνθετο το πράγμα, γιατί η (ελληνική) κοινωνία δεν είναι κάτι ομοιογενές, ούτε συγχρονικά ούτε διαχρονικά.
Σχολιάζει ο/η