Απεργία την Πρωτομαγιά

(α) Είναι της μοίρας μας γραφτό λόγω τοπογεωγραφίας να δίνουμε μάχες για άλλους. Δυστυχώς από το Ματζικέρτ και δώθε, όχι με απόλυτη επιτυχία.(β) Η πολεμική τεχνολογία, ο λόγος της μάχης και ο τρόπος διεξαγωγής αυτής ήταν τα αίτια της νίκης: άλλο η πέλτη άλλο το hόπλον, άλλο να προστατεύεις βωμούς κι εστίες κι άλλο να είσαι χιλιάδες χιλιόμετρα από το σπίτι σου, άλλο να ξέρεις ότι σκοπός σου είναι να σκοτώσεις όσους πάει κι άλλο με τα νούμερα του στρατού να προσπαθείς να τρομάξεις τον αντίπαλο.(γ) Σε μια πρόσφατη συνέντευξη της η Αρβελέρ μετέφερε κάποια δεδομένα: από όλους τους Ευρωπαίους μόνο οι Τούρκοι είναι διατεθειμένοι να πεθάνουν για την πατρίδα. Το ένστικτο εθνικής επιβίωσης μας φαίνεται το έχει οικειοποιηθεί η ΧΑ ή της το έχουμε εκχωρήσει εμείς. Αν κι απ' αυτούς είμαι σίγουρος ότι η πλειοψηφία για άλλους λόγους είναι στο πάρτυ. Φαίνεται ότι είμαστε πολύ ντελικάτοι για να προστατέψουμε την πατρίδα μας πλέον. Σαν τους πουρκουάδες.Κι όχι μόνο αυτό, αν κανείς ρομαντικός εκφραστεί έτσι τι 'φασίστας' και 'εθνικιστής' έχει να ακούσει δεν λέγεται.(δ) Μέχρι να περιπλεύσουν την Αττική οι Πέρσες ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ είχαν επιστρέψει στην Αθήνα οι Αθηναίοι κι ήταν έτοιμοι να αποκρούσουν το περσικό ναυτικό. Τρέχοντας, μετά από μάχη, φορτωμένοι με πανοπλία. (ε) Ο Καστοριάδης το λέει πιο όμορφα από ότι μπορώ να το μεταφέρω εγώ. Η δημοκρατία αναπτύχθηκε ακριβώς διότι όλοι πολεμούσαν σε φάλαγγα. Ο ένας προστάτευε τον άλλον και όλοι μαζί προχωρούσαν μπροστά. Ακριβώς αυτό που πρέπει να κάνουν οι δημοκρατίες.Κι εκεί είναι που ο άκρατος και άκριτος δικαιωματισμός βάλλει κατά της δημοκρατίας. Όταν το εγώ υπερυψούται του συνόλου. Εκεί δεν υπάρχει δημοκρατία αλλά ατομοκρατία. Παει ο δήμος, πάει ο λαός δηλαδή.
Σχολιάζει ο/η