#ProjectUnlonely: 1 στους 3 νέους νιώθουν μόνοι σύμφωνα με έρευνα

#ProjectUnlonely: 1 στους 3 νέους νιώθουν μόνοι σύμφωνα με έρευνα Facebook Twitter
0

Όταν ρωτάς κάποιον «τι κάνεις;», σκέφτηκες ποτέ αν είναι πραγματικά μια ερώτηση που θα αποτελέσει την αφετηρία για μια πραγματική συνομιλία ή πρόκειται απλά για μια ευγενική, επιφανειακή χειρονομία; Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάλεσες έναν φίλο για να του ευχηθείς «Χρόνια πολλά» αντί να στείλεις ένα απρόσωπο μήνυμα; Πόσο συχνά στη λίστα με τα «to do» της δουλειάς βάζεις την επικοινωνία με έναν συνάδελφο;


Ζούμε σε μια προηγμένη τεχνολογικά εποχή που όλοι μας είμαστε διασυνδεδεμένοι περισσότερο από ποτέ, ωστόσο, νέα έρευνα του Lipton διαπίστωσε ότι το 40% των ανθρώπων αισθάνονται «αποσυνδεδεμένοι». Η εν λόγω παγκόσμια έρευνα αποκάλυψε ότι η μοναξιά είναι «καλπάζουσα επιδημία»¹ και ότι η έλλειψη κοινωνικών συνδέσεων έχει σημαντικό αντίκτυπο στη συναισθηματική υγεία και στο προσδόκιμο ζωής². Τα ποσοστά μοναξιάς έχουν διπλασιαστεί από τη δεκαετία του 1980³ και φαίνεται ότι η γενιά Gen Z και οι millennials⁴ είναι οι ομάδες που επηρεάζονται περισσότερο από την κρυμμένη μοναξιά ακόμα κι αν περιβάλλονται από πολλούς ανθρώπους.


Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε ενήλικες άνω των 18 ετών και σε εννέα χώρες, διαπίστωσε ότι υπάρχουν δύο αίτια που εμποδίζουν τους ανθρώπους να δημιουργούν ποιοτικές διασυνδέσεις μεταξύ τους. Πρόκειται για τον κοινωνικό φόβο αλλά και την έλλειψη χρόνου λόγω της πολυάσχολης σύγχρονης ζωής.


Ενώ αυτά τα αίτια είναι το πρώτο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί για τη δημιουργία γνήσιας ποιοτικής επικοινωνίας, η ίδια η φύση της επικοινωνίας γίνεται την ίδια ώρα πιο επιφανειακή. Στην παγκόσμια μελέτη του Lipton, το 42% των ανθρώπων αισθάνεται ότι οι κοινωνικές τους σχέσεις είναι επιφανειακές και οι μισοί (50%) πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν μαζί τους είναι επίσης πολύ επιφανειακός. Εάν κάποιος μιλά μόνο για τον εαυτό του (66%) ή η συνομιλία εστιάζει μόνο σε θετικές πτυχές της ζωής του άλλου (63%), αυτό μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει ως εμπόδιο στην ουσιαστική επικοινωνία με κάποιον.

Ο Δρ. Guy Winch, κορυφαίος ψυχολόγος και υποστηρικτής του Lipton #ProjectUnlonely, δήλωσε: «ενώ μέχρι τώρα η μοναξιά συσχετιζόταν με ενήλικες σε μεγάλη ηλικία, σήμερα, επηρεάζει τους νέους, ειδικά μεταξύ των ηλικιών 18-35. Ωστόσο, ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν τον συναισθηματικό πόνο που προκαλεί η χρόνια μοναξιά, δεν γνωρίζουν πόσο βλαβερή μπορεί να είναι και για τη σωματική υγεία. Πρέπει να υπάρξει μια αλλαγή για να ενθαρρύνει και να ενδυναμώσει τους ανθρώπους να αναζητήσουν και να εντάξουν τις σημαντικές διασυνδέσεις ως μέρος της καθημερινής τους ζωής για να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματα της κρυμμένης μοναξιάς και να βελτιώσουν την ψυχική και σωματική υγεία και ευεξία».


Από το 1890, το Lipton συμβάλει στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων και πραγματικής επικοινωνίας, βοηθώντας τους ανθρώπους να είναι «παρόντες» στη στιγμή ενώ απολαμβάνουν ένα φλιτζάνι τσάι. Με την ουσιαστική και γνήσια επικοινωνία στο επίκεντρο, το Lipton «τρέχει» την πρωτοβουλία #ProjectUnLonely φέρνοντας στο προσκήνιο το παγκόσμιο ζήτημα της κρυμμένης μοναξιάς και ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να δημιουργούν ποιοτικές διασυνδέσεις κάθε μέρα. Αν θέλεις κι εσύ να ανακαλύψεις περισσότερα για το ζήτημα της μοναξιάς αλλά να βρεις τρόπους να την αντιμετωπίσεις μπες στο www.gogreen.gr/15minutes.

¹https://boston.cbslocal.com/2018/06/21/loneliness-rises-health-epidemic/

²Guy Winch (2014) Emotional First Aid: Healing Rejection, Guilt, Failure, and Other Everyday Hurts. Plume.

³Dr. Vivek Murthy, in a 2017 article in Harvard Business Review:
https://boston.cbslocal.com/2018/06/21/loneliness-rises-health-epidemic/

⁴Who feels lonely? The results of the world's largest loneliness study
https://www.bbc.co.uk/programmes/articles/2yzhfv4DvqVp5nZyxBD8G23/who-feels-lonely-the-results-of-the-world-s-largest-loneliness-study

Market news
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Lidl Ελλάς στηρίζει και αυτά τα Χριστούγεννα τον Οργανισμό Το Χαμόγελο του Παιδιού μέσω της κάρτας Lidl Plus

Market news / Η Lidl Ελλάς στηρίζει και αυτά τα Χριστούγεννα τον Οργανισμό Το Χαμόγελο του Παιδιού μέσω της κάρτας Lidl Plus

Φέτος, για 13η συνεχή χρονιά, η Lidl Ελλάς ενώνει τις δυνάμεις της με «Το Χαμόγελο του Παιδιού», εξασφαλίζοντας ουσιαστική στήριξη, ανακούφιση και ελπίδα στα πιο ευάλωτα μέλη της κοινωνίας μας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
THE LIFO TEAM
Η Βιολάντα ετοιμάζει μια μοναδική γιορτή για να κάνει την Παγκόσμια Ημέρα Μπισκότου ακόμα πιο ξεχωριστή

Market news / Η Βιολάντα ετοιμάζει μια μοναδική γιορτή για να κάνει την Παγκόσμια Ημέρα Μπισκότου ακόμα πιο ξεχωριστή

Μοιραστείτε τις αγαπημένες σας στιγμές απόλαυσης με τα Μπισκότα Βιολάντα και διεκδικήστε υπέροχα δώρα που θα κάνουν την καθημερινότητά σας ακόμα πιο γλυκιά.
THE LIFO TEAM
Το NBG Pay tom διαθέσιμο με 100% επιδότηση μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές – Β’ Φάση»

Market news / Το NBG Pay tom διαθέσιμο με 100% επιδότηση μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές – Β’ Φάση»

Η NBG Pay και ο Όμιλος EPSILONNET διευρύνουν την πρόσβαση των επαγγελματιών σε ολοκληρωμένες λύσεις ψηφιακών πληρωμών, προσφέροντας το NBG Pay tom με μηδενικό κόστος απόκτησης.
THE LIFO TEAM
Η Σύμπλευση ΑΜΚΕ (+πλευση) ολοκλήρωσε τη φθινοπωρινή αποστολή στο Καστελόριζο

Market news / Η Σύμπλευση ΑΜΚΕ (+πλευση) ολοκλήρωσε τη φθινοπωρινή αποστολή στο Καστελόριζο

Περισσότεροι από 120 κάτοικοι προσήλθαν στα ιατρεία για δωρεάν ιατρικές και μικροβιολογικές εξετάσεις σε πάνω από 20 ειδικότητες, πραγματοποιώντας συνολικά περίπου 190 εξετάσεις
THE LIFO TEAM