Η ιστορία της Dacia: Μια μικρή μάρκα που κοιτάζει ψηλά

Η ιστορία της Dacia: μία μικρή μάρκα που κοιτάζει ψηλά Facebook Twitter
0

Από την ίδρυσή της το 1968, την εξαγορά της από το Groupe Renault το 1999 και μέχρι τις μέρες μας, η «μικρή» μάρκα από τη Ρουμανία, μεγάλωσε, ισχυροποιήθηκε και έγινε διεθνής, εφαρμόζοντας ακόμα τη συνταγή στην οποία οφείλει την επιτυχία της, προσφέροντας όλα τα απαραίτητα, στην καλύτερη τιμή. Σήμερα, η Dacia παραμένει απόλυτα συντονισμένη με την εποχή, ενώ ετοιμάζεται να προσθέσει ένα ακόμα κεφάλαιο στο δικό της «success story».

Τα τελευταία 15 χρόνια, η Dacia ξεχώρισε στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας χάρη στον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης της. Σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκος, η μάρκα απευθύνεται σε ένα πολυπληθές κοινό που αναζητά μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση στο θέμα της κατανάλωσης. Με παρουσία σε 44 χώρες και με πάνω από 7 εκατομμύρια ευχαριστημένους πελάτες, η Dacia μεταλλάχθηκε, με το πέρασμα των χρόνων και θα συνεχίσει να εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς.

Η ιστορία της Dacia: μία μικρή μάρκα που κοιτάζει ψηλά Facebook Twitter

Κάποτε στη χώρα της Dacia

Η Dacia «γεννήθηκε» το 1968, έχοντας έναν πολύ ξεκάθαρο στόχο: να προσφέρει σύγχρονα, στιβαρά, αξιόπιστα και οικονομικά αυτοκίνητα για όλους τους κατοίκους της Ρουμανίας. Το όνομά της προέρχεται κατευθείαν από την περιοχή που σήμερα ονομάζεται Ρουμανία, η οποία στην αρχαιότητα ονομαζόταν “Δακία” (Dacia).

To 1999, ύστερα από πρωτοβουλία του Louis Schweitzer, η Dacia εντάχθηκε στο Groupe Renault, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.

Το νέο, αυτό κεφάλαιο πήρε σάρκα και οστά το 2004 με το λανσάρισμα του Logan, ενός σύγχρονου, αξιόπιστου και πάνω απ’ όλα προσιτού οικογενειακού αυτοκινήτου. Σχεδιασμένο αρχικά για τις αναδυόμενες αγορές, στην ασυναγώνιστη τιμή των 5.000€, το μοντέλο γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές, όπου ξεκίνησε να πωλείται το 2005. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο που πωλούταν σε τιμή μεταχειρισμένου, αποτέλεσε επανάσταση για την αγορά του αυτοκινήτου.

Το 2008 παρουσιάστηκε το Sandero, που αποτέλεσε το δεύτερο σημαντικό λανσάρισμα της Dacia, κάτω από την ομπρέλα του Groupe Renault. Το συγκεκριμένο μοντέλο έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της μάρκας. Τα πολλά του πλεονεκτήματα, όπως οι εσωτερικοί του χώροι, που ήταν ανάλογοι μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας, η πρακτικότητα, η ευελιξία και η ασυναγώνιστη τιμή του, τού εξασφάλισαν την τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η ιστορία της Dacia: μία μικρή μάρκα που κοιτάζει ψηλά Facebook Twitter

Το 2010, η Dacia προκάλεσε και πάλι το κατεστημένο προσφέροντας το πιο οικονομικό SUV της αγοράς, το Duster. Ένα ελκυστικό αυτοκίνητο, με ουσιαστικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, που προσφερόταν σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή. Και αυτό έμελλε να γίνει μία ακόμα εμπορική επιτυχία.

Μία σύγχρονη επανάσταση βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με το Spring, το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της ευρωπαϊκής αγοράς. Ένα αυτοκίνητο πόλης, με crossover χαρακτηριστικά είναι η αιτία που η Dacia έχει καταφέρει να προκαλέσει για ακόμα μία φορά το κατεστημένο, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή σε όλους.

Με την πάροδο των χρόνων, η μάρκα κατάφερε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των πελατών της, χωρίς όμως να παρεκκλίνει καθόλου από τη φιλοσοφία της. Παράλληλα, η Dacia κατάφερε να δημιουργήσει μία μοναδική κοινότητα φίλων και πελατών η οποία είναι εξαιρετικά δραστήρια online, ενώ οργανώνει τις συναντήσεις μεταξύ των μελών της στα περίφημα Dacia πικ-νικ.

Η ιστορία της Dacia: μία μικρή μάρκα που κοιτάζει ψηλά Facebook Twitter

Η Dacia του σήμερα και του αύριο

Η Dacia εκμοντερνίζεται και εναρμονίζεται περισσότερο με τις απαιτήσεις των καιρών. Συνεχίζει να γράφει τη δική της ιστορία, χωρίς ποτέ να ξεχνάει τα στοιχεία του χαρακτήρα της που την οδήγησαν στην επιτυχία, όπως είναι το ασυναγώνιστο «value for money» που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της. Από το σχεδιασμό των αυτοκινήτων, μέχρι την πώλησή τους και από την παραγωγή τους, μέχρι και τη διανομή τους στο δίκτυο, η μάρκα παραμένει πιστή στη στρατηγική της για βελτιστοποίηση του κόστους σε κάθε διαδικασία, με στόχο οι πελάτες να πληρώνουν μόνον για ό,τι τους είναι πραγματικά απαραίτητο.

Φιλοδοξία της Dacia είναι η κατάκτηση νέων πεδίων δράσης, με βάση το μοναδικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό επιχειρηματικό της μοντέλο, αλλά και μέσω μίας ακόμα πιο ευρείας γκάμας προϊόντων, ικανής να καλύψει όλες τις ανάγκες των πελατών της.

Η ιστορία της Dacia: μία μικρή μάρκα που κοιτάζει ψηλά Facebook Twitter

Και όλα αυτά ενώ επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην κατηγορία C. Το Bigster Concept, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, ως μέρος του νέου στρατηγικού σχεδιασμού του Groupe Renault με την ονομασία Renaulution, προϊδεάζει για την διεύρυνση της γκάμας Dacia.

Όπως δήλωσε και ο Denis Le Vot, CEO των Dacia και LADA, «Η Dacia θα είναι πάντα η Dacia που γνωρίζουμε και θα συνεχίσει να προσφέρει αξιόπιστα μοντέλα, με ασυναγώνιστο value for money. Με τη δημιουργία της επιχειρηματικής μονάδας Dacia/LADA, θα αξιοποιήσουμε στο έπακρο την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B, θα αυξήσουμε την αποδοτικότητά μας και θα βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την ποιότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα των προϊόντων μας. Μοιάζει να έχουμε όλα όσα χρειάζονται για να αγγίξουμε την κορυφή και το Bigster Concept μας δείχνει τον δρόμο». 

Με το Bigster Concept, που είναι σχεδιασμένο για περιπέτεια και χρήση εκτός δρόμου, η Dacia αποδεικνύει ότι θα είναι γίνει ακόμα πιο ελκυστική, πιο φρέσκια και πιο εξωστρεφής, παραμένοντας πάντα προσιτή και επικεντρωμένη στα απαραίτητα. Χωρίς περιττά διακοσμητικά, καλύπτει τις βασικές ανάγκες και ενσωματώνει αρκετές τολμηρές επιλογές, όπως φαίνεται από τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών για τα εξωτερικά προστατευτικά μέρη του αμαξώματος. Οι λιτές γραμμές και οι διαχρονικές αναλογίες του αντανακλούν στιβαρότητα, ενισχύουν την περιπετειώδη φύση του και αναδύουν έναν αέρα ελευθερίας. Η Dacia τείνει να γίνει ταυτόσημη με την έννοια της απόδρασης, καθώς οι πελάτες της έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες, χωρίς τίποτε το περιττό.

Για να υλοποιήσει το όραμά της, η Dacia ετοιμάζεται να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, μέσω της νέας σχεδιαστικής της ταυτότητας. Ένας νέος κόσμος ανοίγεται για τη μάρκα, με νέα, περιπετειώδη σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, ικανά να ικανοποιήσουν την ανάγκη για απόδραση, για ελευθερία και για αυθεντικότητα, αλλά και τη βασική επιθυμία του σύγχρονου ανθρώπου να επανασυνδεθεί με το περιβάλλον, απολαμβάνοντας στιγμές θαλπωρής με τους αγαπημένους του.

 

Market news
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ACS: Εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων με το “My favourite ACS Locker”

Market news / ACS: Εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων με το “My favourite ACS Locker”

Τα δέματα θα είναι διαθέσιμα για αυτόματη παραλαβή 24 ώρες το 24ωρο από το αγαπημένο ACS Locker, ή εναλλακτικά από κάποιο κατάστημα ACS που θα έχει προεπιλέξει αντίστοιχα ο πελάτης-παραλήπτης μέσω της ACiStant.
THE LIFO TEAM
Share a Coke: Η εμβληματική καμπάνια της Coca-Cola επιστρέφει και δίνει το όνομα σου στο φετινό καλοκαίρι

Market news / Share a Coke: Η εμβληματική καμπάνια της Coca-Cola επιστρέφει και δίνει το όνομα σου στο φετινό καλοκαίρι

Η Coca-Cola εμπνέεται από την μουσική και συνεργάζεται με τον Κωνσταντίνο Αργυρό, για 3η διαδοχική χρονιά, τοποθετώντας την gen-z στο επίκεντρο της νέας της παγκόσμιας καμπάνιας.
THE LIFO TEAM
Σύγκρινε τώρα τιμές για όλα τα ελικόπτερα της Ελλάδας, online

Market news / Σύγκρινε τώρα τιμές για όλα τα ελικόπτερα της Ελλάδας, online

Ένα χρόνο μετά την έναρξη των πρώτων τακτικών πτήσεων με ελικόπτερο στην Ελλάδα, η hoper διευρύνει σημαντικά τις υπηρεσίες της, δίνοντας πλέον στο επιβατικό κοινό τη δυνατότητα να κλείσει online ιδιωτικές πτήσεις και με συνεργαζόμενους αερομεταφορείς – γρήγορα, απλά και με πλήρη διαφάνεια.
THE LIFO TEAM
Cream Crackers Παπαδοπούλου   Πως η επιλογή ενός σνακ γίνεται ... Απλά, Τραγανά, Τετράγωνα.

Market news / Cream Crackers Παπαδοπούλου: Πώς η επιλογή ενός σνακ γίνεται ... Απλά, Τραγανά, Τετράγωνα.

Με πρωταγωνίστρια την αγαπημένη ηθοποιό Έλενα Χαραλαμπούδη, γνωστή και ως «5 Minute Mum», τα Cream Crackers ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ στη νέα τους καμπάνια, μας υπενθυμίζουν ότι παρόλο που  oι επιλογές είναι πολλές, το σνακ δεν θέλει και τόση σκέψη
LIFO NEWSROOM
Η Praktiker Hellas ενισχύει το Πρόγραμμα «Το Σπίτι μας Αλλάζει την πόλη» με στρατηγικές συνεργασίες για την αστική βιωσιμότητα

Market news / «Το Σπίτι μας Αλλάζει την πόλη»: Η Praktiker Hellas διευρύνει το πρόγραμμα με στρατηγικές συνεργασίες

Με τη συμμαχία της We4all και του Δήμου Αγίας Παρασκευής, η Praktiker δρομολογεί για το 2025 ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βιοποικιλότητα, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη διαμόρφωση βιώσιμων αστικών κοινοτήτων.
THE LIFO TEAM