«Θέλει Αρετή και Τόλμη το… τραγούδι»: Το ταξίδι του Σταύρου Ξαρχάκου και της Lidl Ελλάς στην παραδοσιακή μουσική ιστορία του τόπου ξεκινά

«Θέλει Αρετή και Τόλμη το… τραγούδι»: Το ταξίδι του Σταύρου Ξαρχάκου και της Lidl Ελλάς στην παραδοσιακή μουσική ιστορία του τόπου ξεκινά Facebook Twitter
0

Ανήμερα της Εθνικής Παλιγγενεσίας και με αφορμή τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, η Lidl Ελλάς παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα www.200xroniadimotikotragoudi.gr με τα 7 πρώτα τραγούδια, ξεκινώντας μια μελωδική διαδρομή στην εθνική μας μουσική παράδοση.

Υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του Σταύρου Ξαρχάκου θα ξεδιπλωθεί σταδιακά ένα πολύπλευρο πρόγραμμα δράσεων. Μέσα από 3 κύκλους που περιέχουν συμβολικά 21 τραγούδια ο καθένας και διατρέχουν αυτά τα 200 χρόνια έκφρασης του Νεοέλληνα μέσα από τον δημώδη στίχο και το τραγούδι.

Ο πρώτος κύκλος περιλαμβάνει τη σύνθεση και ηχογράφηση 21 νέων τραγουδιών που έχουν ανατεθεί από τον Σταύρο Ξαρχάκο σε 7 σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς οι οποίοι εκπροσωπούν διαφορετικά μουσικά ιδιώματα. Αφετηρία και πηγή έμπνευσης αποτελεί, η μουσική και στιχουργική παράδοση του δημοτικού μας τραγουδιού, που ο καθένας καλείται να την προσεγγίσει και να την αποδώσει με τα δικά του σύγχρονα εκφραστικά μέσα. Οι μελωδίες αυτές αποτελούν νέες μελοποιήσεις και ανασκευές δημοτικών κειμένων και τραγουδιών. Τα πρώτα επτά  τραγούδια που φιλοξενούνται  στο www.200xroniadimotikotragoudi.gr είναι τα εξής:

1.  Χελιδονάκι / Δήμητρα Γαλάνη - Θωμάς Κωνσταντίνου

2. Του Χρόνη / Νεοκλής Νεοφυτίδης

3. Σα δε θυμάσαι τα παλιά / Παύλος Παυλίδης

4. Καλλιώρα να έχουν οι ελιές / Κατερίνα Πολέμη

5. Ο Θάνατος και ο Ουρανός / Ταφ Λάθος 

6. Κάτω στου βάλτου τα χωριά / Palov & Mishkin

7. Κυρά Δασκάλα / New York Gypsy All-Stars

Στην πλατφόρμα έχουν ήδη αναρτηθεί, μεταξύ άλλων, κείμενα του Σταύρου Ξαρχάκου και του Λάμπρου Λιάβα, καθηγητή εθνομουσικολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που αφορούν στο δημοτικό τραγούδι και τη σημασία του, κείμενα των συνθετών και των καλλιτεχνών που συμμετέχουν και τα οποία αφορούν στην πηγή της έμπνευσής τους και τους τρόπους με τους οποίους συνέθεσαν τις νέες εκδοχές των δημοτικών τραγουδιών, καθώς και βιογραφικά όλων των δημιουργικών συντελεστών.

Από τις 25 Μαρτίου 2021 όλες οι δράσεις και το σταδιακά παραγόμενο έργο αυτής της πρωτοβουλίας θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους Έλληνες,  εντός και εκτός Ελλάδας, μέσα από την πλατφόρμα www.200xroniadimotikotragoudi.gr.

Η ψηφιακή πλατφόρμα θα εμπλουτίζεται σταδιακά και δημιουργήθηκε ως προϊόν της πεποίθησης της Lidl Ελλάς πως το δημοτικό τραγούδι, ως κομμάτι της ιστορίας και του DNA του ελληνικού λαού είναι μέσα μας, κουβαλά και μεταφέρει από γενιά σε γενιά την ιστορία μας, τις αξίες μας και τη συλλογική μας μνήμη. Για αυτό αξίζει να ανήκει στο σήμερα και να ακούγεται παντού.   

Με την πεποίθηση πως η εθνική πολιτισμική κληρονομιά είναι κομμάτι και του δικού της δρόμου, η Lidl Ελλάς τιμά τη σημαντική επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 με την πρωτοβουλία «200 χρόνια Δημοτικό Τραγούδι».

Μια πρωτοβουλία η οποία,  αντλώντας από την πολύτιμη και ανεξάντλητη δεξαμενή του δημοτικού τραγουδιού, επιδιώκει την ανάδειξη και προβολή της σημαντικότητας και της διαχρονικότητας της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Γιατί θέλει Αρετή και Τόλμη το… τραγούδι!

Επισκεφθείτε τη Lidl Ελλάς και στα:

corporate.lidl.gr

facebook.com/lidlgr

twitter.com/Lidl_Hellas_

instagram.com/lidl_hellas

linkedin.com/company/lidl-hellas

youtube.com/user/lidlhellas

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαζί για τη Θεσσαλία: Η Coca-Cola στην Ελλάδα και το Global Water Partnership – Mediterranean ανακοινώνουν αντιπλημμυρικό έργο στην πόλη των Τρικάλων με την υποστήριξη του The Coca-Cola Foundation

Επιχειρείν / Αντιπλημμυρικό έργο στα Τρίκαλα από την Coca-Cola στην Ελλάδα και το Global Water Partnership – Mediterranean

Το έργο ενισχύει την κλιματική ανθεκτικότητα της πόλης και συμπληρώνει την ουσιαστική στήριξη της εταιρείας στην ευρύτερη περιοχή από την πρώτη στιγμή των καταστροφικών πλημμυρών.
THE LIFO TEAM
ΤΕΧΑΝ: Πολλαπλές διακρίσεις για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα Green Brand Awards 2024

Επιχειρείν / ΤΕΧΑΝ: Πολλαπλές διακρίσεις για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στα Green Brand Awards 2024

Με πέντε βραβεία -1 Platinum, 3 Gold και 1 Silver- διακρίθηκε η ΤΕΧΑΝ στα φετινά Green Brand Awards, ξεχωρίζοντας για τις πρωτοβουλίες «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» & τις δράσεις της για έναν πιο «πράσινο» πλανήτη.
THE LIFO TEAM
Ελληνικός Χρυσός: Χρονιά - ορόσημο το 2023 για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία της ΒΑ Χαλκιδικής

Επιχειρείν / Ελληνικός Χρυσός: Χρονιά - ορόσημο το 2023 για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ευημερία της ΒΑ Χαλκιδικής

Το 2023, ήταν ακόμη ένα έτος όπου η εταιρεία απέδειξε τη συνεχή προσήλωσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της υλοποίησης 146 έργων και δράσεων Κοινωνικής Υπευθυνότητας, συνολικού ύψους 1,73 εκατ. ευρώ.
THE LIFO TEAM
Χρυσό βραβείο και διπλή διάκριση για την καμπάνια της Affidea κατά του καρκίνου του μαστού

Επιχειρείν / Χρυσό βραβείο και διπλή διάκριση για την καμπάνια της Affidea κατά του καρκίνου του μαστού

Απέσπασε δύο βραβεία στα Influencer Marketing Awards 2024 για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού «Μια συνταγή για την πρόληψη».
THE LIFO TEAM