«Θέλει Αρετή και Τόλμη το… τραγούδι»: Το ταξίδι του Σταύρου Ξαρχάκου και της Lidl Ελλάς στην παραδοσιακή μουσική ιστορία του τόπου ξεκινά

«Θέλει Αρετή και Τόλμη το… τραγούδι»: Το ταξίδι του Σταύρου Ξαρχάκου και της Lidl Ελλάς στην παραδοσιακή μουσική ιστορία του τόπου ξεκινά Facebook Twitter
0

Ανήμερα της Εθνικής Παλιγγενεσίας και με αφορμή τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, η Lidl Ελλάς παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα www.200xroniadimotikotragoudi.gr με τα 7 πρώτα τραγούδια, ξεκινώντας μια μελωδική διαδρομή στην εθνική μας μουσική παράδοση.

Υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του Σταύρου Ξαρχάκου θα ξεδιπλωθεί σταδιακά ένα πολύπλευρο πρόγραμμα δράσεων. Μέσα από 3 κύκλους που περιέχουν συμβολικά 21 τραγούδια ο καθένας και διατρέχουν αυτά τα 200 χρόνια έκφρασης του Νεοέλληνα μέσα από τον δημώδη στίχο και το τραγούδι.

Ο πρώτος κύκλος περιλαμβάνει τη σύνθεση και ηχογράφηση 21 νέων τραγουδιών που έχουν ανατεθεί από τον Σταύρο Ξαρχάκο σε 7 σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς οι οποίοι εκπροσωπούν διαφορετικά μουσικά ιδιώματα. Αφετηρία και πηγή έμπνευσης αποτελεί, η μουσική και στιχουργική παράδοση του δημοτικού μας τραγουδιού, που ο καθένας καλείται να την προσεγγίσει και να την αποδώσει με τα δικά του σύγχρονα εκφραστικά μέσα. Οι μελωδίες αυτές αποτελούν νέες μελοποιήσεις και ανασκευές δημοτικών κειμένων και τραγουδιών. Τα πρώτα επτά  τραγούδια που φιλοξενούνται  στο www.200xroniadimotikotragoudi.gr είναι τα εξής:

1.  Χελιδονάκι / Δήμητρα Γαλάνη - Θωμάς Κωνσταντίνου

2. Του Χρόνη / Νεοκλής Νεοφυτίδης

3. Σα δε θυμάσαι τα παλιά / Παύλος Παυλίδης

4. Καλλιώρα να έχουν οι ελιές / Κατερίνα Πολέμη

5. Ο Θάνατος και ο Ουρανός / Ταφ Λάθος 

6. Κάτω στου βάλτου τα χωριά / Palov & Mishkin

7. Κυρά Δασκάλα / New York Gypsy All-Stars

Στην πλατφόρμα έχουν ήδη αναρτηθεί, μεταξύ άλλων, κείμενα του Σταύρου Ξαρχάκου και του Λάμπρου Λιάβα, καθηγητή εθνομουσικολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που αφορούν στο δημοτικό τραγούδι και τη σημασία του, κείμενα των συνθετών και των καλλιτεχνών που συμμετέχουν και τα οποία αφορούν στην πηγή της έμπνευσής τους και τους τρόπους με τους οποίους συνέθεσαν τις νέες εκδοχές των δημοτικών τραγουδιών, καθώς και βιογραφικά όλων των δημιουργικών συντελεστών.

Από τις 25 Μαρτίου 2021 όλες οι δράσεις και το σταδιακά παραγόμενο έργο αυτής της πρωτοβουλίας θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους Έλληνες,  εντός και εκτός Ελλάδας, μέσα από την πλατφόρμα www.200xroniadimotikotragoudi.gr.

Η ψηφιακή πλατφόρμα θα εμπλουτίζεται σταδιακά και δημιουργήθηκε ως προϊόν της πεποίθησης της Lidl Ελλάς πως το δημοτικό τραγούδι, ως κομμάτι της ιστορίας και του DNA του ελληνικού λαού είναι μέσα μας, κουβαλά και μεταφέρει από γενιά σε γενιά την ιστορία μας, τις αξίες μας και τη συλλογική μας μνήμη. Για αυτό αξίζει να ανήκει στο σήμερα και να ακούγεται παντού.   

Με την πεποίθηση πως η εθνική πολιτισμική κληρονομιά είναι κομμάτι και του δικού της δρόμου, η Lidl Ελλάς τιμά τη σημαντική επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 με την πρωτοβουλία «200 χρόνια Δημοτικό Τραγούδι».

Μια πρωτοβουλία η οποία,  αντλώντας από την πολύτιμη και ανεξάντλητη δεξαμενή του δημοτικού τραγουδιού, επιδιώκει την ανάδειξη και προβολή της σημαντικότητας και της διαχρονικότητας της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Γιατί θέλει Αρετή και Τόλμη το… τραγούδι!

Επισκεφθείτε τη Lidl Ελλάς και στα:

corporate.lidl.gr

facebook.com/lidlgr

twitter.com/Lidl_Hellas_

instagram.com/lidl_hellas

linkedin.com/company/lidl-hellas

youtube.com/user/lidlhellas

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM
Το Ελληνικό Μάρμαρο - Η ανάδειξη ενός υλικού διαχρονικής αξίας και ομορφιάς

Επιχειρείν / Το Ελληνικό Μάρμαρο - Η ανάδειξη ενός υλικού διαχρονικής αξίας και ομορφιάς

Μια ημερίδα με θέμα την προβολή και την ανάδειξη του ελληνικού μαρμάρου που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής. 
THE LIFO TEAM
 Η Teleperformance Greece, η DIMAND Real Estate Development και η Barphone ενώνουν τις δυνάμεις τους και δωρίζουν 4 οχήματα στο Πυροσβεστικό Σώμα 

Επιχειρείν / Η Teleperformance Greece, η DIMAND Real Estate Development και η Barphone ενώνουν τις δυνάμεις τους και δωρίζουν 4 οχήματα στο Πυροσβεστικό Σώμα 

Η Teleperformance Greece μαζί με την DIMAND και την Barphone, προχώρησαν στη δωρεά 4 οχημάτων SUVs, με στόχο την ουσιαστική στήριξη του Πυροσβεστικού Σώματος.
THE LIFO TEAM
Μικρές Πράξεις-Μεγάλα Εγκλήματα: τριπλή χρυσή βράβευση για το πρόγραμμα της BAT Hellas και της Aegean Rebreath

Επιχειρείν / «Μικρές Πράξεις Μεγάλα Εγκλήματα»: Τριπλή χρυσή βράβευση για το πρόγραμμα της BAT Hellas και της Aegean Rebreath

Σημαντική διάκριση για το διεθνών προδιαγραφών πρόγραμμα που μέσα σε έξι μήνες μείωσε κατά 62% τα αποτσίγαρα στη Ραφήνα, με τη χρήση τεχνολογίας και Τεχνητής Νοημοσύνης.
THE LIFO TEAM
Η Lavazza σερβίρει τον τέλειο καφέ για τον εορτασμό των 100 χρόνων του κεντρικού γηπέδου του Wimbledon

Επιχειρείν / Η Lavazza προσφέρει μία ξεχωριστή εμπειρία καφέ για τον εορτασμό των 100 χρόνων του κεντρικού γηπέδου του Wimbledon

Ως ο καλύτερος συνεργάτης του Πρωταθλήματος, η εταιρεία γιορτάζει εις διπλούν την ενδέκατη χρονιά στο Wimbledon σερβίροντας τον επίσημο καφέ του καθώς και την ανανέωση της συνεχιζόμενης συνεργασίας τους μέχρι το 2025.
THE LIFO TEAM

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ