Άλλαξε, ανακύκλωσε, απόλαυσε ένα καλύτερο περιβάλλον

Άλλαξε, ανακύκλωσε, απόλαυσε ένα καλύτερο περιβάλλον Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Άλλαξε, ανακύκλωσε, απόλαυσε ένα καλύτερο περιβάλλον Facebook Twitter

Όταν μιλάμε για υπαρξιακούς προβληματισμούς υπάρχουν δύο βασικές θέσεις για να διαλέξεις. Η μία σε τοποθετεί ως αυτόνομη οντότητα που πρέπει να σκεφτεί πως θα βελτιώσει το παρόν αλλά και το μέλλον της σε αυτόν τον κόσμο και η άλλη που σε κάνει να θεωρείς τον εαυτό σου μια μικρή κουκίδα μέσα στο σύμπαν και σε βάζει να αναζητάς τον ρόλο που σου αναλογεί μέσα σε αυτό το ατελείωτο έργο. Σε αυτή την περίπτωση κοιτάς από ψηλά και βλέπεις πως δεν είσαι μόνος, αλλά κομμάτι μιας αλυσίδας που με κάθε τρόπο πρέπει να παραμείνει ενωμένη.

Αυτό ίσως είναι το πρώτο βήμα για μια περιβαλλοντική συνείδηση που θα σε κάνει να αλλάξεις τον τρόπο που ζεις και ενεργείς ως κομμάτι αυτού του κόσμου. Μέσα από την πανευρωπαϊκή καμπάνια #EUandME, και σε συνδυασμό με την καμπάνια Be Ready to Change, η συνείδηση αυτή καλλιεργείται και οδηγούμαστε σε μια νέα φιλοσοφία που συνοψίζεται στο: «Ανακύκλωσε, επαναχρησιμοποίησε, επισκεύασε και εμπόδισε τα πλαστικά να καταλήγουν στις θάλασσές μας».

Καθημερινά χρησιμοποιούμε πλαστικό μιας χρήσης σε στιγμές που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε. Κι εκείνο που σίγουρα δεν φανταζόμαστε είναι πως αυτό το πλαστικό θα καταλήξει σε κάποια θάλασσα και πολύ πιθανό να επιπλέει δίπλα μας τη στιγμή που θα κάνουμε το πρώτο μας μακροβούτι.

Η σκέψη των πλαστικών υλικών που διαλύουν την ισορροπία του περιβάλλοντος αλλά και τη δική μας ποιότητα ζωής όταν κάνουμε μπάνιο δίπλα σε απορρίμματα, μπορεί να μας κάνει να αλλάξουμε συνήθειες. Στο http://www.bereadytochange.eu/el/ μπορεί κανείς να ενημερωθεί με τον πιο fun και χιουμοριστικό τρόπο για τις εναλλακτικές που υπάρχουν απέναντι σε όλα τα πλαστικά μιας χρήσης που επιλέγουμε καθημερινά χωρίς αναστολή.

Άλλαξε, ανακύκλωσε, απόλαυσε ένα καλύτερο περιβάλλον Facebook Twitter

Η πλαστική μπατονέτα, το κύπελλο του καφέ, τα πλαστικά μαχαιροπήρουνα, τα μπουκάλια μιας χρήσης, οι σακκούλες και τα περιτυλίγματα, είναι τα σκουπίδια που συναντάμε πιο συχνά στις ακτές μας. Είναι εκείνα τα προϊόντα που μας αποπλανούν με την ευκολία τους και μας κατακτούν με την έντονη παρουσία τους και τα χρησιμοποιούμε χωρίς σκέψη, ενώ υπάρχουν εναλλακτικές που δεν κοστίζουν στο περιβάλλον και είναι πλήρως ανακυκλώσιμες.

Πως θα σου φαινόταν να πας ένα δικό σου κύπελλο και να ζητήσεις να σου φτιάχνουν εκεί τον πρωινό σου καφέ αντί για το πλαστικό ποτήρι που παίρνεις κάθε πρωί; Το μπουκάλι του νερού που αγοράζεις από το περίπτερο μπορεί να αντικατασταθεί με ένα θερμός που θα έχεις πάντα μαζί σου και οι σακκούλες του σούπερ μάρκετ μπορούν να γίνουν μια μεγάλη στιλάτη τσάντα για ψώνια. Οι λύσεις για να αποφύγεις τα πλαστικά που σε πλανεύουν με την ευκολία τους είναι πολλές και στο http://www.bereadytochange.eu/el/ μπορείς να μάθεις τις εναλλακτικές αλλά και να πάρεις όση βοήθεια χρειάζεσαι για να βοηθήσεις κι εσύ το περιβάλλον.

Εξάλλου, η εκστρατεία της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής "Ready to Change", που παρουσιάστηκε στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, είχε φέτος ως θέμα «Beat Plastic Pollution». Ουσιαστικά, η εκστρατεία αυτή αποτελεί μια έκκληση προς όλους μας, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να καταπολεμήσουμε μία από τις πιο μεγάλες περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας. Καθώς έχουμε γίνει υπερβολικά εξαρτημένοι από το πλαστικό μίας χρήσης, μόνο αν κάνουμε αλλαγές στην καθημερινότητά μας μπορούμε να μειώσουμε το βαρύ φορτίο της πλαστικής ρύπανσης.

Μέσα από την καμπάνια του #EUandMe στο https://europa.eu/euandme/el/passion/environment/ μπορείς να ενημερωθείς για το πως η αλλαγή σκέψης μπορεί να οδηγήσει σε ένα καλύτερο περιβάλλον για όλους μας.

Το σακουλάκι του σάντουιτς, η συσκευασία της σαλάτας ή το μπουκαλάκι από το νερό μετατρέπονται σε απορρίμματα και κάθε πλαστικό που πετάμε χωρίς δεύτερη σκέψη φθείρεται μέσα στις θάλασσές μας και αφανίζει τη θαλάσσια ζωή. Η ΕΕ κάνει σοβαρές προσπάθειες να μειώσει την ποσότητα πλαστικού που πετάμε και να το εμποδίσει να φτάσει στις θάλασσές μας, ενώ απαιτεί την υιοθέτηση ανακυκλώσιμων πλαστικών υλών σε όλες τις συσκευασίες μέχρι το 2030.

Η οικιακή συσκευή που χάλασε μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ώστε να το περιβάλλον μας να γίνει πιο βιώσιμο. Η ΕΕ χτίζει μια κοινωνία όπου τα αγαθά σχεδιάζονται έτσι ώστε να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, να επισκευάζονται εύκολα και, όταν φτάνουν στο τέλος της λειτουργικής ζωής τους, να ανακυκλώνονται. Γι' αυτό ας επισκευάσουμε την ηλεκτρική σκούπα που χάλασε και ας ανακυκλώσουμε το ψυγείο που είναι για πέταμα.

Κάθε φορά που αγοράζουμε κάποιο εργαλείο και μετά από λίγο δε μας χρειάζεται, μπορούμε απλώς να το δανείσουμε ή να το χαρίσουμε σε κάποιον που το έχει ανάγκη.

Η στήριξη της ΕΕ στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας ενθαρρύνει τους πολίτες να κινούνται έξυπνα σε θέματα εξοικονόμησης χρημάτων και επαναχρησιμοποίησης των προσωπικών τους ειδών, ενώ συνεχώς κάνουν την εμφάνισή τους καταστήματα δανεισμού, συνεργεία όπου ο πελάτης πραγματοποιεί ο ίδιος τις επισκευές και μπουτίκ ανακύκλωσης, ευνοώντας έναν οικολογικό, ισορροπημένο τρόπο κατανάλωσης.

Ο κατεστραμμένος φορητός υπολογιστής, εξακολουθεί να είναι χρήσιμος αφού τα πολύτιμα μέταλλα που περιέχει μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Αρκεί να μην πετάμε κάθε συσκευή που χάλασε αλλά να την ανακυκλώνουμε σωστά.

Κι επειδή η διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος χρειάζεται δύο, δηλαδή #EUandMe, η ΕΕ από τη δική της πλευρά δημιουργεί κατάλληλές συνθήκες καταργώντας χώρους υγειονομικής ταφής που κρίνονται κατώτεροι από τα πρότυπα τής, ενισχύει την ενεργειακή απόδοση στα δημόσια κτίρια και έκανε επενδύσεις ώστε 7 εκατ. άνθρωποι να συνδεθούν σε νέα ή βελτιωμένα δίκτυα επεξεργασίας λυμάτων.

Το passion «Ανακύκλωσε, επαναχρησιμοποίησε, επισκεύασε και εμπόδισε τα πλαστικά να καταλήγουν στις θάλασσές μας» του #EUandME είναι πιο επίκαιρο από ποτέ και ταυτόχρονα πιο ευχάριστο από κάθε άλλη περιβαλλοντική ενημέρωση. Με ήρωες τα πλαστικά που καταστρέφουν τις ακτές και την ισορροπία του περιβάλλοντος μπορούμε να ενημερωθούμε για τις εναλλακτικές που με απλό τρόπο μπορούν να κάνουν την αλλαγή στον κόσμο που ζούμε, αλλά και σε εκείνον που θα ζήσουν τα παιδιά μας. Η προσπάθεια αυτή μας χρειάζεται όλους όχι γιατί είναι δύσκολη, αλλά γιατί είναι μαζική. Ας δούμε αυτόν τον κόσμο από ψηλά και όχι στη στενή ακτίνα του δικού μας χώρου και ας αλλάξουμε συνήθειες για να νιώσουμε καλά εμείς και το περιβάλλον. Be Ready to Change για ένα καλύτερο περιβάλλον!

Επιχειρείν/Market
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM