Δίπλα στους μεγάλους πρωταγωνιστές του Φεστιβάλ -τις παραστάσεις και τις συναυλίες- σημαντική θέση έχει και το εκδοτικό του σκέλος: oι αφίσες, τα προγράμματα, οι ειδικές εκδόσεις, τα λευκώματα. Η βασική προτεραιότητα του Φεστιβάλ τα τελευταία τρία χρόνια ήταν οι εκδόσεις του να βρίσκονται σε ζωντανό διάλογο με τον σύγχρονο θεατή. «Οι τομές που έγιναν στην πολιτική προγράμματος δεν θα μπορούσαν παρά να αφορούν και τα έντυπα, την αισθητική και τη λειτουργικότητά τους» διευκρινίζει η υπεύθυνη εκδοτικού Κλημεντίνη Βουνελάκη.

Τι αναμένουμε φέτος εκδοτικά; Καταρχάς έχει ήδη κυκλοφορήσει το γνωστό συνοπτικό ημερολογιακό πρόγραμμα στα ελληνικά και στα αγγλικά. Φετινή καινοτομία είναι πως θα εκδοθεί πρόγραμμα και στα γαλλικά (μιας και ένας από τους φετινούς  χορηγούς του Φεστιβάλ Αθηνών είναι το ΤV5). Όπως και πέρσι, θα υπάρχει και ένα έντυπο μεσαίου μεγέθους με κείμενα που φωτογραφίζουν την εκάστοτε εκδήλωση. Επίσης θα δούμε και κάτι που πολύς κόσμος γκρίνιαζε ότι έλειπε από τις εκδόσεις του Φεστιβάλ: έναν μεγάλο κατάλογο, «σε μέγεθος αναγνωστικού του δημοτικού», όπως διευκρινίστηκε, με αναλυτικό πρόγραμμα και βιογραφικά, που θα κυκλοφορήσει στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά.

Παράλληλα, όπως  πέρσι είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ένα λεύκωμα αφιερωμένο στη Μαρία Κάλλας, φέτος θα κυκλοφορήσει ένα εικαστικό λεύκωμα για την έκθεση επιλεγμένων έργων από τη συλλογή της Patrizia Sandretto Re Rebaudengo που θα εκτίθενται στο Μουσείο Μπενάκη στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, ενώ θα εκδοθούν και δυο ειδικά προγράμματα, ένα για την Πίνα Μπάους που φέτος θα είναι στην Επίδαυρο, κι ένα για τον Ματίας Λάνγκχοφ στη Μικρή Επίδαυρο.

Αξίζει να αναφέρουμε πως φέτος είναι η πρώτη χρονιά που ένα άτομο έχει αναλάβει τη συνολική επιμέλεια  των εικαστικών στο Φεστιβάλ Αθηνών, με στόχο  να διασφαλιστεί η συνοχή στην εικόνα του. Έχουν χρησιμοποιηθεί δυο χρώματα παντού - το μπλε του ουρανού κι ένα ανοιχτό πράσινο. «Το logo είναι απλό, λιτό και συγχρόνως δυναμικό, στη λογική της ποιότητας και του μεγάλου καλλιτεχνικού αποτελέσματος. Αποφασίστηκε να βγουν 2 αφίσες: H μία έχει το νέο logo και ένα άνοιγμα σαν παράθυρο στον ουρανό και τον κόσμο. Στην άλλη κρατήθηκε το βασικό μοτίβο του ουρανού και προστέθηκε μια φιγούρα που πετάει πάνω από την πόλη και παραπέμπει στους πολλούς χώρους και εκδηλώσεις του φετινού προγράμματος» λέει η Βάσω Αβραμοπούλου, η γραφίστρια που σχεδίασε όλα τα προγράμματα και τις εκδόσεις του Φεστιβάλ. «Είναι μια έμμεση σηματοδότηση αυτού που έγινε πέρσι και αυτού που θα γίνει και φέτος με την προσέλευση του κοινού».