Ποιος να μας το ‘λεγε δέκα ή πέντε χρόνια πριν: ότι θα πηγαίναμε από το Αιγάλεω στο Χαλάνδρι με μετρό και θα το θεωρούσαμε πολύ φυσικό. Ή από το Περιστέρι στη Βούλα (με συνδυασμό μετρό και τραμ). Αν υπάρχει κάτι σ’ αυτή την πόλη που δείχνει σε κάποιον άσχετο ότι περπατάει στους δρόμους κράτους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες της. Και μία απόδειξη ότι ο σκασμός εκατομμυρίων ευρώ που συνέρρευσαν στις ελληνικές τσέπες από τα κοινοτικά ταμεία δεν πήγε εντελώς χαμένος. Το μετρό επεκτείνεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς: τη χρονιά που φεύγει έφτασε Κεραμεικό (Γκάζι), Ελαιώνα, Αιγάλεω, τη χρονιά που έρχεται θα πιάσει Χαϊδάρι, Περιστέρι, Ανθούπολη, Χολαργό και Νομισματοκοπείο. Ένα βήμα παρακάτω πήγε το τραμ (ως τη Βούλα), αλλά το μεγάλο κόλπο παραμένει η επέκταση προς Πειραιά. Φαίνεται πως το σύστημα αρχίζει και ωριμάζει, γενικότερα: τα ποδήλατα μπήκαν στον Ηλεκτρικό, το Φεβρουάριο και το Μάρτιο μετρό και Ηλεκτρικός θα λειτουργούν Παρασκευές και Σάββατα μέχρι τις 2 μετά τα μεσάνυχτα. Μέσα σ’ όλα, έρχεται και η ηλεκτρονική κάρτα που θα αντικαταστήσει σταδιακά τα γνωστά εισιτήρια.

Δημήτρης Ρηγόπουλος