ADVERTORIAL

 

Της Θάλειας Αγγελίδη

Head of Marketing and Communications, MetLife Greece

 

Πώς μπορούμε να μειώσουμε το καθημερινό μας άγχος;

Η μητρότητα είναι μια ιδιότητα που μας προσδιορίζει 365 μέρες το χρόνο. Μια ιδιότητα που όλες οι μητέρες – φυσικές ή θετές, single ή με σύντροφο, εργαζόμενες ή όχι, έχουμε συνδέσει με την παντοτινή, ανιδιοτελή αγάπη, με την αφοσίωση και τη στοργή, αλλά και με αρκετό άγχος.

 

Ειδικά όσες από εμάς συνδυάζουμε τη μητρότητα με την εργασία, βιώνουμε αυτό το άγχος ακόμη πιο έντονα, το τελευταίο διάστημα. Εδώ και πολλούς μήνες, η πανδημία έχει δημιουργήσει περισσότερες πιέσεις στην καθημερινότητα κάθε μητέρας που προσπαθεί, μέσα σε διαφορετικές, πρωτόγνωρες συνθήκες, να ανταποκριθεί στις επαγγελματικές της υποχρεώσεις και παράλληλα στη φροντίδα των παιδιών της.

 

Όπως δείχνουν ήδη αρκετές έρευνες, οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης πλήττουν εντονότερα τις γυναίκες, επιδεινώνοντας υφιστάμενες ανισότητες μεταξύ των δύο φύλων. Μάλιστα, όσο η πανδημία συνεχίζεται, τόσο πιο έντονα γίνονται αισθητές οι συνέπειές της οι γυναίκες, σε οικονομικό, σε ψυχοσυναισθηματικό, σε κοινωνικό, αλλά και σε σωματικό επίπεδο.

 

Χαρακτηριστικά είναι τα ευρήματα της έρευνας τάσεων στις Ομαδικές Πωλήσεις (Employee Benefit Trends Study) που διεξάγει σε ετήσια βάση η MetLife. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2020, στη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, το 68% των ανδρών δήλωναν ότι τα οικονομικά τους πήγαιναν αρκετά καλά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες ήταν 60%. Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, τον Ιανουάριο του 2021, η διαφορά αυτή είχε διευρυνθεί σημαντικά. Το ποσοστό των γυναικών που θεωρούσαν ότι είναι σε καλή οικονομική κατάσταση είχε μειωθεί στο 53%, ενώ στους άνδρες είχε αυξηθεί ελαφρά στο 69%.

 

Οι κυριότεροι προβληματισμοί των γυναικών σε σχέση με τα οικονομικά τους αφορούν την έλλειψη επαρκών αποταμιεύσεων, για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης ανάγκης (ποσοστό 33% έναντι 23% μεταξύ των ανδρών), καθώς και το γεγονός ότι δεν πληρώνονται αρκετά για τη δουλειά που κάνουν (30% για τις γυναίκες και 21% για τους άνδρες).

 

Επιπλέον, οι εργαζόμενες γυναίκες δηλώνουν – σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους άνδρες – ότι η πανδημία επιδρά αρνητικά στη σωματική και ψυχική τους υγεία, στην κοινωνικότητά τους και στην εξέλιξη της καριέρας τους. Ειδικότερα, φαίνεται να ανησυχούν περισσότερο για το ενδεχόμενο να νοσήσει με COVID-19 κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο, ενώ εκφράζουν σημαντικά μεγαλύτερο άγχος για θέματα εκτός δουλειάς – εύρημα που σχετίζεται με το γεγονός ότι ο γυναίκες αναλαμβάνουν μεγαλύτερες ευθύνες εντός της οικογένειας. Οι γυναίκες πιστεύουν, επίσης, σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τους άνδρες, ότι έχουν από τους εργοδότες τους την ευελιξία που χρειάζονται για να διατηρήσουν την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής τους ζωής.

 

Η MetLife, μια εταιρία με εκατομμύρια ασφαλισμένες σε όλον τον κόσμο, αλλά και με το 65% των εργαζομένων της στην Ελλάδα να αποτελείται από γυναίκες, ακούει συστηματικά, γνωρίζει και κατανοεί σε βάθος τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της εργαζόμενης μητέρας. Γι’ αυτό έχει σχεδιάσει προγράμματα υγείας και προστασίας, που απαντούν στην ανάγκη τους για μια καθημερινότητα με λιγότερο άγχος. Προσφέρει λύσεις, που επιτρέπουν σε κάθε γυναίκα να νιώθει τη σιγουριά της κατάλληλης οικονομικής προστασίας για την ίδια και την οικογένειά της, απέναντι στο απρόοπτο.

 

Για παράδειγμα το ABC Health Care, το νοσοκομειακό πρόγραμμα της MetLife, πέραν του ότι καλύπτει τα έξοδα νοσηλείας στα μεγαλύτερα ιδιωτικά νοσοκομεία της χώρας, παρέχει οικονομική υποστήριξη με τη μορφή ημερήσιου επιδόματος, εάν η νοσηλεία γίνει σε δημόσιο νοσοκομείο. Με τα χρήματα αυτά, μπορεί κανείς να καλύψει πρόσθετα έξοδα στη διάρκεια της νοσηλείας ή της ανάρρωσης.

 

Ακόμη πιο ολοκληρωμένη υποστήριξη σε περίπτωση νοσηλείας – είτε αφορά δημόσιο είτε ιδιωτικό νοσοκομείο – παρέχουν εξειδικευμένα προγράμματα της MetLife, όπως το MediPlan το οποίο μπορεί να συνδυαστεί με οποιοδήποτε άλλο νοσοκομειακό πρόγραμμα, ή να λειτουργήσει ανεξάρτητα, συμπληρώνοντας τις παροχές της δημόσιας ασφάλισης. Ανάλογα με το επίπεδο που έχει επιλέξει ο ασφαλισμένος με βάση τις ανάγκες του, το MediPlan παρέχει νοσοκομειακό και χειρουργικό επίδομα, το οποίο καταβάλλεται ακόμη και για 1 ημέρα νοσηλείας. Το ποσό αυτό μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη πρόσθετων εξόδων που θα προκύψουν στο πλαίσιο της νοσηλείας, αλλά και να υποστηρίξει οικονομικά τηv περίοδο της ανάρρωσης στο σπίτι. Επιπλέον, όλα τα προγράμματα υγείας της MetLife παρέχουν δωρεάν παροχές και προνομιακή πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, μέσω του Advanced Benefit Club, ενός ισχυρού και αναπτυσσόμενου δικτύου, που περιλαμβάνει τα περισσότερα νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα στην Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα και πάνω από 2.000 ιατρούς σε όλη την επικράτεια.

 

Από την άλλη πλευρά, τα προγράμματα Life Essential και Life Cover Plus είναι προγράμματα προστασίας που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κινδύνων και στηρίζουν τις γυναίκες οικονομικά με τη μορφή επιδόματος, σε περίπτωση που τους παρουσιαστεί ένα αναπάντεχο γεγονός, ώστε να μπορούν να προστατεύσουν τις οικογένειές τους σε μία δύσκολη στιγμή.

 

Ελπίδα όλων είναι ότι η πανδημία θα αποτελεί σύντομα παρελθόν. Κι αυτό που αξίζει σε κάθε γυναίκα είναι να μπορέσει να επιστρέψει σε μια καλύτερη κανονικότητα.

 

Αξιοποιώντας τις λύσεις που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση, μπορούμε να φοράμε το «παράσημο» της εργαζόμενης μητέρας, με την ίδια υπερηφάνεια και ευθύνη, αλλά με λιγότερο άγχος και περισσότερη σιγουριά για τη φροντίδα της οικογένειάς μας.

 

thaleiaaggelidi

 

 

Θάλεια Αγγελίδη, Head of Marketing and Communications, MetLife Greece