ΤO NEO OPEL MOKKA ανήκει στα λίγα μοντέλα που λειτουργούν αναζωογονητικά με την εμφάνισή τους και μόνο. Το compact SUV της Opel βασίζεται στην πλατφόρμα και στα μηχανικά μέρη του γαλλικού ομίλου PSA, στον οποίο ανήκει πλέον η μάρκα με σήμα τον κεραυνό, ωστόσο νιώθει υπερήφανο –και το διατρανώνει με κάθε ευκαιρία– για τις γερμανικές καταβολές του, όσον αφορά στην ποιότητα και στην τεχνολογία.

 

Παράλληλα επαναπροσδιορίζει, χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσσα του, την Opel ως έναν μαζικό κατασκευαστή ικανό να δημιουργήσει μοντέλα ευχάριστα, αποδοτικά και σε κάθε περίπτωση καινοτόμα, αλλά όχι απαγορευτικά για τον μέσο καταναλωτή.

 

Opel Mokka
To νέο Opel Mokka αναμένεται τον Απρίλιο στην Ελλάδα.

 

Όπως προαναφέραμε, το Mokka δεύτερης γενιάς δανείζεται τα μηχανικά του μέρη από τη μητρική PSA και κατασκευάζεται μάλιστα στη Γαλλία. Ωστόσο το ντιζάιν του προέρχεται από το στούντιο σχεδιασμού στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας, διαφέρει –ευτυχώς– ελάχιστα από το πειραματικό GT X Experimental που υπήρξε προπομπός του μοντέλου παραγωγής και κάνει σε κάθε περίπτωση τη διαφορά, όπως διαπιστώσαμε και κατά τη σύντομη πρώτη επαφή μας μαζί του στα πάτρια εδάφη.

 

Opel Mokka back
Το αμάξωμα είναι σχετικά χαμηλό για SUV.

 

Το très chic SUV δείχνει πιο συμμαζεμένο από το προηγούμενο Mokka, καθώς είναι ασυνήθιστα χαμηλό για τις προδιαγραφές της κατηγορίας του, με αποτέλεσμα να κάθεσαι επίσης χαμηλότερα και να σου μεταδίδει μία σπορ αίσθηση χάρη και στα καλοσχεδιασμένα καθίσματα.

 

Η τολμηρή σχεδιαστική προσέγγιση της Opel συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, όπου σε υποδέχεται για πρώτη φορά στα χρονικά της εταιρείας ένα πλήρως ψηφιοποιημένο τοπίο με ευχάριστα λίγους διακόπτες και εξαιρετικές δυνατότητες ασύρματης συνδεσιμότητας.

 

Opel Mokka inside
To Μokka είναι το πρώτο Opel με πλήρως ψηφιοποιημένο κόκπιτ.

 

Η γκάμα των συμβατικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου προσφέρει ένα εύρος ισχύος μεταξύ 100 και 130 ίππων, ωστόσο εμείς προτιμήσαμε να αξιοποιήσουμε τον λιγοστό χρόνο μας (τον Απρίλιο θα ακολουθήσει εκτεταμένο test drive για τους αναγνώστες της LiFO) στο τιμόνι της ηλεκτροκίνητης έκδοσης των 100 kW, δηλαδή 136 ίππων, με το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα!

 

Opel Mokka batteries
Oι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα.

 

Η πρώτη γεύση στον δρόμο δικαίωσε μετά από λίγα χιλιόμετρα την επιλογή του ονόματος Mokka, καθώς το αυτοκίνητο σε ξυπνάει οδηγικά σαν δυνατός espresso. Το μήκους 4.151 χιλιοστών μοντέλο πατούσε στιβαρά στην άσφαλτο, δεν μας ταλαιπώρησε στις άφθονες κακοτεχνίες του αθηναϊκού οδικού δικτύου και προσωπικά με εντυπωσίασε με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του, κάτι διόλου αυτονόητο με βάση το παρελθόν της Opel.

 

Η αίσθηση οδήγησης είναι παρόμοια με εκείνη του ηλεκτρικού Corsa – E είτε αναφερόμαστε στις επιταχύνσεις είτε στα δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, καθώς τα δύο μοντέλα μοιράζονται το ίδιο πάτωμα και ταυτόσημα μοτέρ.

 

Το ίδιο ισχύει βεβαίως και για την αυτονομία, η οποία κυμαίνεται στα 324 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας μέσω τυπικού Wallbox ολοκληρώνεται σε περίπου 5 ώρες και με ταχυφορτιστή σε λιγότερο από μισή ώρα με πληρότητα 80%.

 

Opel Mokka door
To λατινικό e κοσμεί τις ηλεκτρικές εκδόσεις του Mokka.

 

Συμβιβασμοί απαιτούνται από τους πίσω επιβάτες, καθώς το κομψό και αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος και το μήκους 2,56 μ. μεταξόνιο θέτουν τα δικά τους όρια, ενώ ο χώρος αποσκευών κρίνεται απλά επαρκής με όγκο 350 λίτρων.

 

Είναι προφανές ότι στους φανατικούς λάτρεις της πρακτικότητας και της χρηστικότητας ταιριάζει περισσότερο το Opel Crossland, που προσφέρει περισσότερο αυτοκίνητο με λιγότερα χρήματα, αλλά χωρίς το ανεκτίμητο συναίσθημα διασκέδασης και ευχαρίστησης του Mokka.

 

Ο λογαριασμός στο ταμείο είναι φυσικά τσουχτερός, όπως συμβαίνει εξάλλου με όλα τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ωστόσο απαλύνεται από τη γενναία επιδότηση που ισχύει στην Ελλάδα για τα οχήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

 

Έτσι το ηλεκτροκίνητο Opel Mokka κοστίζει μεν 34.600 ευρώ στη βασική edition, ωστόσο προβλέπεται επιδότηση 5.580 ευρώ, οπότε τελικά το αυτοκίνητο κοστίζει 29.020 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν πολύ προσιτότερες επιλογές με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, που ξεκινούν από 18.000 ευρώ και απευθύνονται στο ευρύ αγοραστικό κοινό.

 

Μοkka-e
Οι τιμές του ηλεκτρικού Μοkka-e ξεκινούν, με την επιδότηση, από 29.020 ευρώ.

 

Το νέο Mokka διαθέτει σε κάθε περίπτωση τις προδιαγραφές για μία λαμπρή καριέρα, και το ξέρει. Δείγμα της αυτοπεποίθησής του είναι η προβολή του ονόματος Mokka με μεγάλα γράμματα στο πίσω μέρος του αμαξώματος, που κοσμείται βεβαίως με το λογότυπο της μάρκας στη μάσκα και στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Για το όνομα της Opel θα πρέπει να ψάξετε προσεκτικά, μέχρι να το ανακαλύψετε χαραγμένο στον κύκλο γύρω από τον διάσημο κεραυνό!