Dacia Sandero Stepway
Το νέο Dacia Sandero Stepway έχει γίνει πολύ ευχάριστο και άνετο στο δρόμο.

Dacia Sandero Stepway υγραερίου (LPG): Ορθολογική επιλογή

Το νέο crossover της Dacia προσφέρει πολύ αυτοκίνητο σε συμφέρουσες τιμές, ενώ η έκδοση διπλού καυσίμου (υγραερίου και βενζίνης) πείθει και με το οικονομικότερο κόστος χρήσης της.



ΤΟ DACIA SANDERO έχει εξελιχθεί από ένα μοντέλο με ξεκάθαρο χαρακτήρα value for money σε ένα αυτοκίνητο με αναβαθμισμένη άνεση και σύγχρονες τεχνολογίες, που εξακολουθεί ωστόσο να διατίθεται σε προσγειωμένες τιμές.

 

Η τρίτη γενιά του best seller της Dacia απευθύνεται σαφέστατα σε ορθολογιστές, που δεν βλέπουν το αυτοκίνητο ως σύμβολο κοινωνικής καταξίωσης, ενώ η έκδοση Stepway πιάνει απόλυτα τον σφυγμό του αγοραστικού κοινού διαθέτοντας τα δημοφιλή χαρακτηριστικά ενός συμπαγούς crossover.

 

Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (+4 εκατοστά σε σχέση με το απλό Sandero), η ποδιά και τα πλαϊνά προστατευτικά του αμαξώματος σε συνδυασμό με τη δυναμικά σχεδιασμένη μάσκα, στην οποία κυριαρχούν οι πολλές και μεγάλες γρίλιες και οι –στάνταρ– προβολείς LED.

 

Το μήκος του Stepway τρίτης γενιάς αυξήθηκε ελάχιστα σε σχέση με τον προκάτοχό του και αγγίζει τα 4,09 μ., όμως έχουμε 10 εκατοστά μεγαλύτερο πλάτος, που ανέρχεται πλέον σε 1,85 μ. και βελτιώνει την ευρυχωρία, αλλά και τις αναλογίες του πεντάθυρου αμαξώματος.

 

Dacia Sandero Stepway
Το Stepway τρίτης γενιάς αποτελεί ένα από τα ελάχιστα εργοστασιακά μοντέλα υγραερίου – βενζίνης.

 

O άνεμος της αλλαγής σάρωσε και το εσωτερικό, όπου οι πλαστικές επενδύσεις απέκτησαν ένα καλόγουστο σχεδιαστικό μοτίβο, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν ιδιαίτερες διακοσμητικές πινελιές από χρώμιο και ύφασμα.

 

Οι βασικές εκδόσεις του Stepway εφοδιάζονται με το Μedia Control, που προβλέπει ειδική θέση στο ταμπλό για το smartphone και ενσωμάτωση των λειτουργιών του, όπως πλοήγηση, μουσική, τηλεφωνήματα, στο σύστημα πολυμέσων. Στις πλουσιότερες εκδόσεις συναντούμε μία κεντρική οθόνη 8 ιντσών, η οποία γίνεται αφής στα ακριβότερα Stepway.

 

Dacia Sandero Stepway
Μοντέρνα είναι πλέον και η εικόνα του καλαίσθητου κόκπιτ.

 

Το νέο crossover της θυγατέρας της Renault παραμένει ευρύχωρο, μάλιστα έχουν βελτιωθεί αισθητά οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ βολεύει με άνεση τέσσερα άτομα και ένα πέμπτο υπό συνθήκες και κυρίως για σύντομες διαδρομές. Στα υπέρ του νέου Dacia Sandero Stepway καταγράψαμε και τον ικανοποιητικότατο για τα δεδομένα της κατηγορίας χώρο αποσκευών με 324 λίτρα όγκο.

 

Το αποκλειστικά εμπροσθοκίνητο μοντέλο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ανταγωνιστές του, όσον αφορά την εικόνα του στον δρόμο, η οποία έχει γίνει πιο ευχάριστη σε σχέση με το παρελθόν. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά το αρκετά ακριβές και ελαφρύ τιμόνι, το νέο και πιο άκαμπτο πάτωμα που μοιράζεται με το Renault Clio, όπως επίσης το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για το γεμάτο κακοτεχνίες οδικό δίκτυο της Ελλάδας.

 

Να σημειώσουμε επίσης την ύπαρξη σύγχρονων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, όπως το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, η προειδοποίηση τυφλής γωνίας στον καθρέφτη, η αποφυγή κύλισης προς τα πίσω εκκινώντας σε ανηφόρες κ.λπ.

 

Dacia Sandero Stepway
Η αυτονομία του Sandero LPG μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα.

 

Η συνταγή του διπλού καυσίμου (υγραέριο και βενζίνη) προσφέρει δύο οφέλη. Το Stepway κινείται με LPG (υγραέριο) μέχρι να αδειάσει η δεξαμενή των 40 λίτρων, οπότε περνά αυτομάτως στη βενζίνη που διαθέτει ένα δικό της ρεζερβουάρ 50 λίτρων. Ετσι έχουμε σημαντική μείωση του κόστους κίνησης όσο χρησιμοποιούμε υγραέριο, καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο κοστίζει γύρω στο 50% φτηνότερα σε σχέση με τη βενζίνη και περίπου 35% συγκριτικά με το ντίζελ.

 

Επίσης τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμου εκτοξεύουν την αυτονομία ακόμη και πέραν των 1.000 χιλιομέτρων, χωρίς μάλιστα να στερούν χώρους καθώς η δεξαμενή του LPG καταλαμβάνει απλά τον χώρο της ρεζέρβας. Περιττό να τονίσουμε ότι ως εργοστασιακό προϊόν διατίθεται το Dacia Sandero Stepway LPG με παρόμοιες εγγυήσεις και την αξιοπιστία της επίσημης εταιρείας, πράγμα σημαντικό σε σχέση με τα μοντέλα υγραερίου που προέρχονται από ανεξάρτητους εγκαταστάτες.

 

Το τρικύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου αποδίδει 100 ίππους, ακούγεται αρκετά έντονα μέχρι να πιάσει θερμοκρασία λειτουργίας, ωστόσο οι επιδόσεις του κρίνονται επαρκείς (επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,6’’, τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα).

 

Επίσης εμφανίζει ικανοποιητική ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές χάρη και στην άψογη συνεργασία του με το σαφές και γρήγορο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Το νέο Dacia Stepway διατίθεται επίσης προαιρετικά και με αυτόματο σαζμάν, όχι όμως στην έκδοση υγραερίου.

 

Dacia Sandero Stepway
Η δεξαμενή υγραερίου καταλαμβάνει τη θέση της ρεζέρβας.

 

Στη διάρκεια του εβδομαδιαίου test drive μας καλύψαμε περίπου 1.000 χιλιόμετρα σχεδόν αποκλειστικά με υγραέριο και μετρήσαμε μία μέση κατανάλωση γύρω στα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ., άρα επιβεβαιώσαμε και στην πράξη το οικονομικό κόστος χρήσης του νέου Dacia Sandero Stepway LPG. 

 

Συμπαθητικότατες βρήκαμε και τις τιμές αγοράς του αυτοκινήτου, πάντα σε συνδυασμό με τη συνολική εικόνα του, καθώς ξεκινούν από 14.780 στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Life.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ