Αφιερώματα

TO «ΟΧΙ», Ο ΠΟΛΕΜΟΣ, Η ΚΑΤΟΧΗ

TO «ΟΧΙ», Ο ΠΟΛΕΜΟΣ, Η ΚΑΤΟΧΗ

Η Ελλάδα στα χρόνια της Γερμανικής κατοχής. Η πείνα, η Αντίσταση, οι θηριωδίες. Εμπλουτίζεται συνεχώς.
37 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Μενέλαος Χαραλαμπίδης: «Το αντιστασιακό κίνημα το γέννησε ουσιαστικά η ίδια η κοινωνία»

Μενέλαος Χαραλαμπίδης / «Το αντιστασιακό κίνημα το γέννησε η ίδια η κοινωνία»

Μια επίκαιρη, διαφωτιστική όσο και αιχμηρή συζήτηση με τον γνωστό και από το επιτυχημένο εγχείρημα Athens History Walks οικονομολόγο, συγγραφέα και διδάκτορα Ιστορίας Μενέλαο Χαραλαμπίδη, με αφορμή την επανακυκλοφορία του εξαίρετου πονήματός του «Η εμπειρία της Κατοχής και της Αντίστασης στην Αθήνα» (εκδ. Αλεξάνδρεια).
Θοδωρής Αντωνόπουλος
Οι δέκα καλύτερες ελληνικές ταινίες για τον πόλεμο του ’40 και την Κατοχή 

Daily / Οι δέκα καλύτερες ελληνικές ταινίες για τον πόλεμο του ’40 και την Κατοχή

Οι περισσότερες από αυτές σπανίως προβάλλονται από την τηλεόραση, σπρωγμένες στο περιθώριο από τις πολύ πιο κραυγαλέες (και συχνά, εμμέσως ή απροκάλυπτα, ψυχροπολεμικές ή φιλοχουντικές) υπερπαραγωγές που γυρίστηκαν στην περίοδο της επταετίας κυρίως.
Δημήτρης Πολιτάκης
Η Αθήνα στα χρόνια της κατοχής: Μια τετραετία πρωτοφανών κακουχιών αλλά και αγωνιστικής έξαρσης

Αρχαιολογία & Ιστορία / Η Αθήνα στα χρόνια της κατοχής: Μια τετραετία πρωτοφανών κακουχιών αλλά και αγωνιστικής έξαρσης

Πώς ήταν η καθημερινότητα των Αθηναίων στη διάρκεια της Κατοχής; Πώς διαπλέκονταν ο ηρωισμός με την απελπισία, η αντίσταση με τον δωσιλογισμό, η αξιοπρέπεια με τον αγώνα για καθημερινή επιβίωση; Γιατί έχει σημασία να τα θυμόμαστε όλα αυτά;
Θοδωρής Αντωνόπουλος
Το Ξυπόλυτο Τάγμα: Μια διαχρονική ιστορία για το παιδί, το τραύμα, την αλληλεγγύη

Οθόνες / Το Ξυπόλυτο Τάγμα: Μια διαχρονική ιστορία για το παιδί, το τραύμα, την αλληλεγγύη

Η ιστορία του Ξυπόλυτου Τάγματος της Κατοχής, ελάχιστα ερευνημένη και μελετημένη, είναι μια αφορμή να σκεφτούμε πάνω στο τραύμα των παιδιών, τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη στον σύγχρονο κόσμο.
ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗ*
Ο Μεταξάς εξηγεί στους εκδότες και τους αρχισυντάκτες γιατί απάντησε όχι στο Ιταλικό τελεσίγραφο

Ιστορικό ντοκουμέντο / Ο Μεταξάς εξηγεί στους εκδότες και τους αρχισυντάκτες γιατί απάντησε όχι στο Ιταλικό τελεσίγραφο

Ο Μεταξάς εξηγεί στους εκδότες και τους αρχισυντάκτες γιατί απάντησε όχι στο Ιταλικό τελεσίγραφο, από το ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρετανίας, στις 30 Οκτωβρίου 1940
Ιωάννης Μεταξάς: ορίτζιναλ φασίστας, παρεξηγημένος δικτάτορας ή ιδιότυπος εθνικιστής;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ιωάννης Μεταξάς: ορίτζιναλ φασίστας, παρεξηγημένος δικτάτορας ή ιδιότυπος εθνικιστής;

Ο επίκουρος καθηγητής Σπυρίδων Πλουμίδης επιχειρεί μια «ψύχραιμη» προσέγγιση τόσο της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου όσο και της αμφιλεγόμενης προσωπικότητας του Ιωάννη Μεταξά
Θοδωρής Αντωνόπουλος
«Ένα γλυκό ξημέρωμα»: Κόμικς για την Αθήνα της Κατοχής

Εικαστικά / «Ένα γλυκό ξημέρωμα»: Κόμικς για την Αθήνα της Κατοχής

...και μία σοβαρή απάντηση στο γιατί γιορτάζουμε την είσοδο της Ελλάδας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και όχι την απελευθέρωση της από τον επιμελητή της έκθεσης στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα», Γιάννη Κουκουλά
Κορίνα Φαρμακόρη
Ποιος πόλεμος; Διασκέδαση! Είναι δυνατόν να ήταν αυτή η Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της Κατοχής;

Φωτογραφία / Ποιος πόλεμος; Διασκέδαση! Είναι δυνατόν να ήταν αυτή η Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της Κατοχής;

Οι επιμελητές της της έκθεσης "Στο περιθώριο του πολέμου: Η Θεσσαλονίκη της Κατοχής (1941-1944)" παρουσιάζουν στη LIFO 31 σπάνιες φωτογραφίες και την ιστορία πίσω από αυτές.
Άρης Δημοκίδης
Τα θαμμένα αγάλματα του πολέμου

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα θαμμένα αγάλματα του πολέμου

Επί έξι μήνες πριν από την εισβολή των Γερμανών μια ομάδα από εργάτες και αρχαιολόγους έσκαβε τα δάπεδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για να θάψει εκεί ό,τι πολυτιμότερο έχει η Αθήνα: τους κούρους και τις ληκύθους της.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ
Χάγκεν Φλάισερ

Οι Αθηναίοι / Χάγκεν Φλάισερ: Ο Αθηναίος της εβδομάδας

Ιστορικός. Γεννήθηκε στη Βιέννη, σήμερα ζει στο Καπανδρίτι. Από το 1972, όταν ο Βάρναλης, πρώτος, τον αποκάλεσε Γερμανο-έλληνα, δεν έχει ρίξει μαύρη πέτρα προς την πρώτη πατρίδα: απλώς αγωνίζεται εκείνη να είναι ηθικά «εν τάξει» (φευ) με τη δεύτερη που επέλεξε.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΑ ΜΑΓΚΛΙΝΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ