Στέφανος Μουστάκας: «Δεν μπορούμε να έχουμε ξενοδοχεία του μέλλοντος, με μυαλά του παρελθόντος»

Στέφανος Μουστάκας: «Δεν μπορούμε να έχουμε ξενοδοχεία του μέλλοντος, με μυαλά του παρελθόντος»

Μιλήσαμε με τον ιδρυτή της Larva Hospitality Consulting για το τι ακριβώς σημαίνει το «hospitality consulting», την ίδρυση της Larva και όλα όσα οραματίζεται για το μέλλον του κλάδου της φιλοξενίας.

ADVERTORIAL

 

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν, ο κλάδος των ξενοδοχείων και της φιλοξενίας βιώνει μια ιδιαίτερη αναδιαμόρφωση, ενώ οι επιχειρηματίες καλούνται να ανταποκριθούν σε νέα δεδομένα και προκλήσεις.

 

Η πανδημία του Covid-19 έφερε τεράστιες αλλαγές, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες. Για ανθρώπους όπως ο Στέφανος Μουστάκας, ιδρυτής της Larva Hospitality Consulting, αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία ενός πολύ ξεχωριστού εγχειρήματος με όραμα την τεχνολογική και στρατηγική αναδιαμόρφωση της νοοτροπίας των ξενοδοχειακών παροχών και υπηρεσιών. Ήταν μια ευκαιρία για να προσφέρει στον επιχειρηματικό κόσμο τις λύσεις που συνάδουν με τη νέα αυτή εποχή, δίνοντας τα απαραίτητα εργαλεία για την ανάπτυξη μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης και ένα «άνοιγμα» προς το μέλλον.

 

Εμείς, μιλήσαμε με τον Στέφανο Μουστάκα, για το τι ακριβώς σημαίνει το «hospitality consulting», την ίδρυση της Larva, τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, τις λύσεις που βρήκε και όλα όσα οραματίζεται για το μέλλον.

 

Στέφανος Μουστάκας: «Δεν μπορούμε να έχουμε ξενοδοχεία του μέλλοντος, με μυαλά του παρελθόντος»

 

—Τι ακριβώς είναι το hospitality consulting;

Με ένα απλό google translate, θα δούμε ότι είναι η «συμβουλευτική φιλοξενίας». «Συμβουλευτική». Παρεξηγημένος όρος στη χώρα μας και όχι απαραίτητα αδίκως, σε κάποιες περιπτώσεις. Για εμάς στην Larva, ο όρος hospitality consulting σημαίνει παροχή τεχνικών γνώσεων, ενεργή συμβολή στην αποτελεσματική διαμόρφωση στρατηγικής και ουσιαστική συμπόρευση με τους συνεργάτες μας, στοχεύοντας στην επίτευξη μιας διαρκούς και βιώσιμης ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις τους. Τώρα, για τους άλλους μην με ρωτάτε, δε γνωρίζω. (γέλια)

 


—Πότε ξεκίνησε η Larva και με τι αφορμή;

Έχοντας μεγαλώσει σε ένα τουριστικό μέρος, όπως είναι το νησί της Σάμου και με τις οικογενειακές επιχειρηματικές ενασχολήσεις να κινούνται γύρω από τον ξενοδοχειακό και ευρύτερο τουριστικό κλάδο, οι επιρροές και οι παραστάσεις ήταν πολλές, οπότε το «τί θα γίνω όταν μεγαλώσω» ήταν μια σχετικά εύκολη απόφαση. Η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με τον όρο hospitality consulting ήταν στην Αγγλία, το 2013, κατά την διάρκεια των προπτυχιακών  σπουδών μου στο Tourism & Hospitality Management. Εκεί, συνειδητοποίησα την χρησιμότητα της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στον ξενοδοχειακό κλάδο, γεγονός που με ώθησε στο να επιλέξω το Consulting & HR Management ως αντικείμενο των μεταπτυχιακών σπουδών μου.

 

Το ακαδημαϊκό μου υπόβαθρο, σε συνδυασμό με την εργασιακή μου ενασχόληση με τον κλάδο της φιλοξενίας και των ξενοδοχείων, με τελευταία την εργασιακή μου εμπειρία ως Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού σε ξενοδοχειακή μονάδα 5 αστέρων που λειτουργούσε κάτω από την ομπρέλα της μεγαλύτερη ξενοδοχειακής αλυσίδας παγκοσμίως, ενίσχυσε περαιτέρω τις γνώσεις και την αντίληψη μου, αναφορικά με την ξενοδοχειακή αγορά της Ελλάδας.

 

Αφορμή για την δημιουργία της Larva, αποτέλεσε το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020. Πέραν των τραγικών κοινωνικών επιπτώσεων που επέφερε, ανέδειξε παράλληλα την ανάγκη -αλλά και τις ευκαιρίες- για τεχνολογικά προηγμένες στρατηγικές λύσεις σε όλο τον επιχειρηματικό κόσμο και κατά συνέπεια και στον κλάδο της φιλοξενίας. Έτσι, παρατηρώντας την αναδιαμόρφωση της ξενοδοχειακής αγοράς, πήρα την τολμηρή απόφαση να πραγματοποιήσω το επιχειρηματικό μου όνειρο εν καιρώ lockdown, το 2021.

 

 


—Πόσο εύκολο ήταν να ξεκινήσει μια νέα επιχείρηση στον χώρο της φιλοξενίας, εν μέσω πανδημίας;

Καθόλου εύκολο. Το αντίθετο θα έλεγα. Ειδικά όταν το αντικείμενο δραστηριοποίησης αφορά την παροχή υπηρεσιών, το ρίσκο αυτομάτως γίνεται ακόμη υψηλότερο. Οι αρχικές -όχι και τόσο αισιόδοξες- προβλέψεις για την σεζόν του 2021, ανάγκασαν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να τηρήσουν μια στάση αναμονής, κάτι το οποίο σαφώς δεν είναι ιδανικό για μια εταιρεία στο ξεκίνημά της. Τα αποτελέσματα όμως μας διέψευσαν, η τουριστική περίοδος εξελίχθηκε απρόσμενα καλά, αλλά έφερε στο προσκήνιο τις οργανωτικές και λειτουργικές ελλείψεις, οι οποίες οφείλονται  κατά κύριο λόγο στην  βραδεία αφομοίωση των Ελληνικών καταλυμάτων στις νέες και τεχνολογικά προηγμένες ανάγκες της αγοράς. Έτσι, οι υπηρεσίες μας γίνονται επιτακτική ανάγκη και μόνο αισιόδοξα μπορούμε να βλέπουμε τη συνέχεια.

 

—Ποια είναι η φιλοσοφία της; Τι κενά έρχεται να καλύψει με την παρουσία της στον χώρο;

Η φιλοσοφία μας βασίζεται στην εφαρμογή εκσυγχρονισμένων πρακτικών, με απώτερο σκοπό την θεμελίωση μίας εξελικτικής και βιώσιμης νοοτροπίας. Κινητήριος μοχλός αυτής της φιλοσοφίας είναι η παροχή καινοτόμων, ευέλικτων και εξατομικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης, με σκοπό την αποτελεσματική εξερεύνηση του κλάδου, την στρατηγική αναδιαμόρφωση και την συνεχή ανάπτυξη των έργων που αναλαμβάνουμε.

 

Η Larva, με την παρουσία της στον χώρο, σκοπεύει και δύναται να καλύψει κενά που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών, όπως επίσης και με την χρήση και αξιολόγηση δεδομένων.  Έτσι, στοχεύουμε στην αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων, στην δόμηση στρατηγικού πλαισίου, στην εξατομίκευση των εμπειριών του πελάτη, καθώς και στην θέσπιση κριτήριων που αφορούν στην κάλυψη των HR αναγκών και την στελέχωση.

 

 


—Πώς επηρεάζει τον ξενοδοχειακό κλάδο η εποχή που διανύουμε και πώς μπορεί να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός;

Η εποχή που διανύουμε χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα και τις συνέχεις μεταβολές που αφορούν την πληροφορία και την επεξεργασία αυτής, την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, όπως επίσης και την άμεση προσαρμογή στις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς. Ο ξενοδοχειακός κλάδος δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Αντιθέτως, η ανάγκη του εκσυγχρονισμού των μέσων κρίνεται ως επιτακτική για την μετάβαση της αγοράς στην νέα εποχή/κανονικότητα. Η υγειονομική κρίση επιτάχυνε ραγδαία την ανάγκη αυτή, έχοντας ως αποτέλεσμα την «άτσαλη» αποκάλυψη των παθογενειών του κλάδου.

 

Τώρα, αναφορικά με το πώς μπορεί να επιτευχθεί ο πλήρης εκσυγχρονισμός, θεωρώ ότι ο τρόπος είναι ένας και αφορά την αλλαγή της ευρύτερης νοοτροπίας, αποσκοπώντας στην χάραξη βιώσιμων και επικερδών στρατηγικών. Είναι αναγκαίο να κατανοήσουμε πως τα ξενοδοχεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που συνεχώς μεταβάλλεται. Οι εποχές που τα ξενοδοχεία είχαν εγγυημένο το μεγαλύτερο ποσοστό των πληροτήτων τους από την προηγούμενη χρονιά για την επόμενη, δίνοντας τους έτσι την δυνατότητα λειτουργίας στον «αυτόματο πιλότο», χωρίς κάποια συγκεκριμένη στρατηγική, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

 

Πλέον, για την θεμελίωση βιώσιμων στρατηγικών και τον λειτουργικό εκσυγχρονισμό, απαραίτητη κρίνεται η εφαρμογή προηγμένων τεχνολογικών μέσων, η χρήση ψηφιακών λύσεων, η δυναμική προσθήκη των δεδομένων στην καθημερινή λειτουργία καθώς και η δημιουργία εξατομικευμένων λύσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Με λίγα λόγια, δεν μπορούμε να έχουμε ξενοδοχεία του μέλλοντος, με μυαλά του παρελθόντος.

 


—Σε ποιους απευθύνεται η Larva;

Η Larva απευθύνεται σε pre-opening και υπάρχοντα καταλύματα όλων των κατηγοριών και μεγεθών, παρέχοντας είτε την δυνατότητα της ολικής διαχείρισης (End to End Hotel Management) είτε πλήρως εξατομικευμένες λύσεις στους τομείς της Στρατηγικής, των Πωλήσεων, του Marketing, της Διαχείρισης της Απόδοσης και των Τιμολογιακών Πολιτικών (Revenue & Yielding, Pricing), του HR και του Πλάνου Λειτουργιών (Operations Planning).

 


—Τι είδους προκλήσεις έχετε αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής;

Σαφώς οι προκλήσεις είναι πολλές και καθημερινές. Οι διαρκείς εναλλαγές στις υγειονομικές συνθήκες σίγουρα αποτελούν μεγάλη πρόκληση για κάθε επιχείρηση και αυτό αναδιαμορφώνει μονίμως την αγορά. Επίσης, μια απρόσμενη -για τα δικά μου δεδομένα- πρόκληση/παρατήρηση, είναι πως, δυστυχώς, στην Ελλάδα του 2022, το κομμάτι της ηλικίας, κάποιες φορές φαίνεται ακόμη να υπερνικά το κομμάτι των γνώσεων και της εμπειρίας, με αποτέλεσμα, εταιρείες που απαρτίζονται από νέους με όρεξη, πάθος για εξέλιξη και γνώση των νέων δεδομένων της αγοράς, να θεωρούνται «πιτσιρικάδες». Η Larva πάντως, σταθερή στη φιλοσοφία της, θα συνεχίσει να στηρίζει και να στηρίζεται από ανθρώπους με όρεξη, πάθος για εξέλιξη και γνώση των νέων δεδομένων της αγοράς. «Πιτσιρικάδες» ή μη.

 


—Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον;

Επειδή θα μπορούσαμε να μιλάμε ατελείωτες ώρες για τους στόχους και τις σκέψεις μου για το μέλλον της Larva, θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο σύντομος και περιεκτικός γίνεται. Αρχικά, στοχεύω στην περαιτέρω ανάπτυξη της ομάδας, που αποτελεί τον βασικότερο άξονα της εύρυθμης λειτουργίας και εξέλιξης της εταιρείας. Επιπλέον, όραμά μου είναι η όσο το δυνατόν συντομότερη εδραίωση της Larva ως μια από τις κορυφαίες και πιο αξιόπιστες λύσεις στον κλάδο του hospitality consulting, έχοντας απόλυτη επίγνωση ότι αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί μόνο με το να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε τις μεθόδους μας και να προσδίδουμε ουσιαστική αξία σε κάθε έργο που αναλαμβάνουμε και θα αναλάβουμε, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

 

 

Website: www.larva.gr

Mail: [email protected]

Τηλ.: (+30) 2160014788

Διεύθυνση: Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού 35, Αθήνα, 11743

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ