Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετρά άλλη μια χρονιά πράσινων δράσεων και φροντίδας για το περιβάλλον

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετρά άλλη μια χρονιά πράσινων δράσεων και φροντίδας για το περιβάλλον Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Με 85 χρόνια παρουσίας και ένα δίκτυο άνω των 580 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, είναι ένας από τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες και υιοθετώντας τις πρακτικές που αναλογούν στο μέγεθος και την επιρροή της. Προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία ποιοτικών προϊόντων και τροφίμων για το σπίτι και το τραπέζι, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει συνδέσει το όνομά της με τα απαραίτητα της καθημερινότητάς μας.

Έχοντας  δεσμευτεί σε στρατηγικές που διαμορφώνουν ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον για όλους, η ΑΒ Βασιλόπουλος βάζει την προστασία του περιβάλλοντος σε πρώτο πλάνο. Αυτό αποδεικνύεται και από το μεγάλο εύρος των δράσεων κοινωνικής ευθύνης που έκανε ο όμιλος μέσα στο 2023 αλλά και από τους στόχους που έχει θέσει για το μέλλον. Ενδεικτικά, έχει δεσμευτεί να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων και τα πλαστικά κατά 50% μέχρι το 2025, να μειώσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 37% έως το 2030 και να φτάσει στο μηδενικό αποτύπωμα έως το 2050.  

Οι ολοκληρωμένες πρωτοβουλίες της ΑΒ Βασιλόπουλος για το περιβάλλον το 2023,  εστίασαν στην καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων αλλά και τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας σε ενέργεια και αέρια θερμοκηπίου. Παράλληλα, η ΑΒ οργανώνει και συντονίζει αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δράσεις σε όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε όλοι να κατανοούν τους κινδύνους και τα προβλήματα της σπατάλης τροφίμων. 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετρά άλλη μια χρονιά πράσινων δράσεων και φροντίδας για το περιβάλλον Facebook Twitter

«Τρόφιμα αγάπης»

Μία από τις πιο αξιοσημείωτες πρωτοβουλίες της ΑΒ είναι τα «Τρόφιμα Αγάπης», το μοναδικό πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων το οποίο συμπεριλαμβάνει και φρέσκα προϊόντα. Τα φρέσκα προϊόντα που διατίθενται, είτε βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους είτε έχουν ελαφρώς φθαρμένη συσκευασία. Μάλιστα, από το 2023, τα τρόφιμα αυτά αποστέλλονται και στο εστιατόριο «σχεδία home» του περιοδικού δρόμου σχεδία, και οι μάγειρες ετοιμάζουν με αυτά τα πιάτα ημέρας. Έτσι, η ΑΒ πρωτοστατεί σε ένα πρότυπο παράδειγμα κυκλικής οικονομίας, αφού αφενός αποφεύγεται η σπατάλη τροφίμων και αυτά διοχετεύονται σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, και αφετέρου μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε διοξείδιο του άνθρακα (Co2), αφού διαφορετικά αυτά τα τρόφιμα θα κατέληγαν στα σκουπίδια. 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετρά άλλη μια χρονιά πράσινων δράσεων και φροντίδας για το περιβάλλον Facebook Twitter

Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση

Προκειμένου όλα τα μέλη της ευρύτερης «οικογένειας» της ΑΒ Βασιλόπουλος να μοιράζονται το ίδιο όραμα και τους ίδιους στόχους, η εταιρεία υλοποίησε για ακόμη μια χρονιά εκπαιδευτικά προγράμματα και ενημερωτικές καμπάνιες τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για τους καταναλωτές και τους προμηθευτές της. 

Συγκεκριμένα, ξεκίνησε ένα πρόγραμμα e-learning για το σύνολο των εργαζομένων της, ενώ λάνσαρε την καμπάνια ευαισθητοποίησης «Παύση για καλό». Η καμπάνια προέτρεπε τους καταναλωτές να κάνουν μια παύση καθώς ψωνίζουν και να σκεφτούν αν θα προλάβουν να καταναλώσουν εγκαίρως όλα όσα έχουν βάλει στο καλάθι τους -αγοράζοντας μόνο ό,τι θα καταναλώσουμε άμεσα, συμβάλλουμε στη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Η καμπάνια πλαισιώθηκε με ενημερωτικά video, εγχειρίδια με καλές πρακτικές, αλλά και παιχνίδια στα AB Touchpoints και online.

Όσον αφορά στους προμηθευτές, περισσότεροι από 100 εκπρόσωποι παρακολούθησαν το ενημερωτικό workshop για τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού, ενώ στο πλαίσιο της «Συμμαχίας για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων» στην Ελλάδα, μιας πρωτοβουλίας της ΑΒ Βασιλόπουλος και της οργάνωσης «Μπορούμε» υλοποιήθηκαν νέες ενημερωτικές δράσεις σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετρά άλλη μια χρονιά πράσινων δράσεων και φροντίδας για το περιβάλλον Facebook Twitter

«Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης»

Για να έχει κανείς πλήρη εικόνα για τη δέσμευση της ΑΒ Βασιλόπουλος στη βιωσιμότητα, τον σεβασμό της στο περιβάλλον αλλά και στην κοινωνία και την οικονομία, χρειάζεται να γνωρίζει για το 1ο παγκοσμίως κινητό «Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης». Το Κέντρο αυτό δεν είναι άλλο από ένα διώροφο πράσινο λεωφορείο, το οποίο ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα και ενθαρρύνει τα νέα παιδιά να ενημερωθούν, να ανακυκλώσουν και να συμμετέχουν σε διαδραστικές ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι στη διάρκεια του 2023, το λεωφορείο δέχτηκε 7.350 επισκέπτες από όλη την Ελλάδα.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετρά άλλη μια χρονιά πράσινων δράσεων και φροντίδας για το περιβάλλον Facebook Twitter

Ανακύκλωση και άλλες δράσεις

Η αφοσίωση της ΑΒ Βασιλόπουλος στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα δεν σταματά εδώ. Μεταξύ άλλων, αποτελεί τη μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα και την Ευρώπη που εφαρμόζει το Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών. Επιπλέον δράσεις της περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την αντικατάσταση του 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο ή κομποστοποιήσιμο υλικό, την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών ενέργειας, την ανακύκλωση κινητών και αποτσίγαρων και την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την παραγωγή πράσινης ενέργειας. Τέλος, ανακυκλώθηκαν τόνοι μαγειρικού λαδιού, μπαταριών αλλά και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας, «Εξερευνούμε τον Ωκεανό» και «ΠΡΟΣΦΕΡΩ» 

Επεκτείνοντας τη μέριμνά της για το περιβάλλον στη βάση της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις πρώτες ύλες, η ΑΒ υλοποιεί δράσεις βελτίωσης των περιβαλλοντικών επιδόσεων των επιχειρήσεων της αγροδιατροφικής εφοδιαστικής της αλυσίδας. Στις δράσεις αυτές, που περιλαμβάνουν επισκέψεις σε εργαστήρια και εκπαιδευτικές εκδηλώσεις για την καλύτερη κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η γεωργία σήμερα, εντάχθηκαν το 2023 και άλλοι 14 προμηθευτές, διευρύνοντας το δίκτυό της.

Επιπλέον, εθελοντές της ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετείχαν στους 29 παράκτιους και 15 υποβρύχιους καθαρισμούς που διοργανώθηκαν το 2023 σε συνεργασία με την P&G και την περιβαλλοντική οργάνωση iSea. Ακόμη, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον ωκεανό και να μάθουν τη σημασία της προστασίας του με το άλμπουμ «Εξερευνούμε τον Ωκεανό». Ειδικότερα, το άλμπουμ περιλάμβανε αυτοκόλλητα, με διασκεδαστικές εικόνες και ιστορίες, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν τον ωκεανό και τους τρόπους για να τον διατηρήσουν καθαρό. Οι ενδιαφερόμενοι είχαν την ευκαιρία να προμηθευτούν το άλμπουμ από τα καταστήματα της ΑΒ και να συλλέξουν αυτοκόλλητα με τις αγορές τους.

Με αφοσίωση στον άνθρωπο, το περιβάλλον και την κοινωνία, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να χαράζει την επιτυχημένη πορεία της, στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τον Κοινωνικό Απολογισμό της ΑΒ για το 2023 εδώ

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ