«Plaisiobots: The Race»: Πώς ένας διαγωνισμός ενθαρρύνει τα παιδιά να ασχοληθούν με τη ρομποτική

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης: Πως ενθαρρύνονται τα παιδιά να ασχοληθούν με τη Ρομποτική

Η εταιρεία που επενδύει στην ένταξη της τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, φέτος θα ταξιδέψει τους μαθητές στο CERN.

ADVERTORIAL

 

Σε μία εποχή που η τεχνολογία κυριαρχεί στη ζωή μας, η ένταξή της στην Εκπαίδευση είναι απαραίτητη. Κι η Πλαίσιο Computers, μία εταιρεία που καλλιεργεί την καινοτομία και αναζητά διαρκώς τρόπους να εξελίξει και να εξελιχθεί, φαίνεται να το γνωρίζει καλά. Αυτός είναι ο λόγος που, μέσω διάφορων projects και διαγωνισμών, στοχεύει στην ανάδειξη της «φωτεινής» πλευράς της τεχνολογίας, ιδιαίτερα στους μαθητές.


 
Ένα από τα παραπάνω projects, είναι και η δημιουργία της αγωνιστικής ρομποτικής ομάδας, Plaisiobots, η οποία αποτελείται αποκλειστικά από παιδιά συνεργατών της εταιρείας. Τον Δεκέμβρη του 2020, λοιπόν, τα παιδιά αυτά, χάρη στη σκληρή δουλειά, το ταλέντο,τη δημιουργικότητά τους, αλλά και με coach την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Ρομποτικής, Διάνα Βουτυράκου, κατασκεύασαν το «Buddy the Cane», ένα ρομποτικό μπαστούνι που απευθύνεται σε άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης. Μ’ αυτό το μπαστούνι, όχι απλώς πήραν μέρος στην Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Daegu, αλλά κατέκτησαν την πρωτιά και το χρυσό μετάλλιο για την Ελλάδα.

 

Πώς η Πλαίσιο Computers ενθαρρύνει τα παιδιά να ασχοληθούν με τη ρομποτική

 

Και κάπως έτσι, η Πλαίσιο Computers αποφάσισε να πάει την όμορφη αυτή πρωτοβουλία ένα βήμα παραπέρα και να αναδείξει ακόμη περισσότερο τη ρομποτική και την εφαρμογή της στο πλαίσιο της επιχειρηματικότητας. Διοργάνωσε τον πρώτο Open Call διαγωνισμό «Plaisiobots: The Race» το 2021, στον οποίο συμμετείχαν μαθητές και φοιτητές που γνώρισαν στην πράξη όλα τα στάδια της υλοποίησης μίας ιδέας – από την αρχική σκέψη, μέχρι την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός τελικού prototype που μπορεί να βγει στην παραγωγή. Κι οι τρεις ομάδες που ξεχώρισαν, κέρδισαν ένα ταξίδι στο ΜΙΤ και άλλες tech start ups.

 

 

Τον Οκτώβριο του 2022, ανακοινώθηκε το «Plaisiobots: The Race 2.0», η συνέχεια του πρώτου διαγωνισμού. Από τις πρώτες κιόλας μέρες, δήλωσαν συμμετοχή περισσότεροι από 600 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Ένα μήνα μετά, οι 329 μαθητές που πέρασαν στην πρώτη φάση, παρακολούθησαν online μαθήματα προγραμματισμού στη γλώσσα C# και στο περιβάλλον Unity, με instructor τη Διάνα Βουτυράκου. Όταν τα μαθήματα αυτά ολοκληρώθηκαν, τα παιδιά ήταν σε θέση να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν το δικό τους παιχνίδι, με έναν παίκτη που κινούταν σε τρισδιάστατο χώρο. 

 

«Plaisiobots: The Race»: Πώς ένας διαγωνισμός ενθαρρύνει τα παιδιά να ασχοληθούν με τη ρομποτική

 

«Έμαθα πολλά και ακόμα και να μην περάσω στην επόμενη φάση έχω βγει κερδισμένη», είπε η Όλγα Λ., η οποία δεν είχε καμία εμπειρία στον κόσμο του προγραμματισμού. Η Νίκη Μ., που επίσης δεν είχε γνώσεις, ανακάλυψε τον προγραμματισμό κι απέκτησε ένα νέο ενδιαφέρον, ενώ είναι πλέον σε θέση να φτιάξει ένα παιχνίδι. Όσο για τον Νικόλαο Γ., τόνισε πως αυτό που του άρεσε περισσότερο ήταν η ευκαιρία να μεταφέρει τις γνώσεις που πήρε στην πράξη.

 

Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο. Εκεί, οι μαθητές θα χωριστούν σε μικρές ομάδες των 3 ή 4 ατόμων και θα ξεκινήσουν προπόνηση σε συνεργαζόμενα Εκπαιδευτικά Κέντρα σε 17 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Κι εκεί, θα εμπνευστούν από το θέμα «Η Ρομποτική βελτιώνει τη ζωή του ανθρώπου», για να δημιουργήσουν τα δικά τους ρομποτικά πρωτότυπα. 

 

Η Πλαίσιο Computers φροντίζει ώστε η τεχνολογία να γίνει μέρος της ζωής της νέας γενιάς, με έναν ξεχωριστό τρόπο. Δείχνει στα παιδιά ότι μπορούν να την εκμεταλλευτούν ως χρήσιμο εργαλείο για να εξελιχθούν – και κάπως έτσι, κάνει την πραγματική διαφορά.
 

Εκπαίδευση
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ