Σας έχει τύχει ποτέ να αγοράσετε κάτι online και όταν το παραλάβατε, να συνειδητοποιήσατε πως τελικά δεν ήταν το προϊόν που θέλατε; Ίσως ένα ρούχο που τελικά δεν ήταν το σωστό νούμερο; Έχει συμβεί στους περισσότερους.

 

Ωστόσο, γνωρίζατε πως είναι δικαίωμά σας να το επιστρέψετε εντός 14 ημερών από την ημέρα παραλαβής; Αυτό, αποτελεί από τα βασικά δικαιώματα ενός καταναλωτή, χωρίς να χρειάζεται κάποια αιτιολογία. Υπάρχουν, φυσικά, κάποιες εξαιρέσεις: τα αναλώσιμα αγαθά (όπως τρόφιμα ή λογισμικό που έχετε κατεβάσει), τα εξατομικευμένα προϊόντα ή τα ρούχα που έχουν φορεθεί, δεν μπορούν να επιστραφούν.

 

Κατ' άλλα, οτιδήποτε άλλο μπορεί να επιστραφεί και υπάρχουν συγκεκριμένα εργαλεία που μπορούν να μας βοηθήσουν σε αυτό. Επιπλέον, αν ο πωλητής δεν έχει ενημερώσει τον αγοραστή για τα δικαιώματα επιστροφής του, τότε η ισχύς τους παρατείνετε κατά 12 μήνες μετά το τέλος της αρχικής προθεσμίας.

 

Η καμπάνια #yourEUright, από τη Γενική Διεύθυνση για την Δικαιοσύνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μας ενημερώνει για όλα αυτά, έτσι ώστε να μπορούμε να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις για τις αγορές μας. Στην Ελλάδα, η καμπάνια πραγματοποιείται με την υποστήριξη των εθνικών οργανώσεων καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ και ΚΕΠΚΑ και εστιάζει σε τρία δικαιώματα των καταναλωτών: Συμβόλαια με Δίκαιους Όρους, Αλλαγή Τράπεζας και Διαφάνεια & 14ήμερη Προθεσμία επιστροφής σε online αγορές. 

 

Αν γνωρίζετε τα δικαιώματά σας για την 14ήμερη Προθεσμία επιστροφής σε online αγορές, συμπληρώστε το παρακάτω κουίζ και αν απαντήσετε σωστά σε όλες τις ερωτήσεις θα μπείτε στην κλήρωση για να κερδίσετε μία action κάμερα Ultra HD Action Camera Eken H9R Black. Οι σωστές απαντήσεις του κουίζ θα αναρτηθούν στο άρθρο με τη λήξη του διαγωνισμού.

 

*Ο διαγωνισμός έχει λήξει. Ακολουθούν οι σωστές απαντήσεις στις ερωτήσεις, παρακάτω:

 

Ε: Έχω το δικαίωμα να επιστρέψω την online ή την εξ' αποστάσεως (μέσω τηλεφώνου) παραγγελία μου εντός 14 ημερών και να πάρω τα χρήματα μου πίσω, για οποιονδήποτε λόγο και χωρίς αιτιολόγηση;

Σωστή απάντηση: ΝΑΙ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ – Ως πολίτης της ΕΕ, εάν επιθυμείς να επιστρέψεις ένα προϊόν το οποίο έχεις παραγγείλει διαδικτυακά ή εξ' αποστάσεως, θα πρέπει να επικοινωνήσεις με το ηλεκτρονικό κατάστημα εντός 14 ημερών, να δηλώσεις την πρόθεσή σου να το επιστρέψεις και έπειτα να το αποστείλεις.

 

Ε: Η πολιτική επιστροφής 14 ημερών ισχύει και για εισιτήρια που αγοράζονται μέσω διαδικτύου;

Σωστή απάντηση: ΟΧΙ – από την συγκεκριμένη πολιτική εξαιρούνται αναλώσιμα, σφραγισμένα προϊόντα ήχου ή εικόνας, ηλεκτρονικό ψηφιακό περιεχόμενο και εξατομικευμένα προϊόντα.

 

Ε: Εάν θέλω να επιστρέψω ένα ογκώδες προϊόν (π.χ. λευκές συσκευές) που αγόρασα online ή από έναν κατάλογο και ο πωλητής δεν με πληροφόρησε πριν από την αγορά για το μέγιστο κόστος επιστροφής, θα πρέπει να επωμιστεί ο ίδιος το κόστος της επιστροφής;

Σωστή απάντηση: ΝΑΙ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ – έχει υποχρέωση να σε ενημερώσει από πριν για το μέγιστο κόστος σε περίπτωση επιστροφής αλλιώς θα πρέπει να το επωμιστεί ο ίδιος.

 

Ε: Παρήγγειλα μια κουζίνα από κατάλογο (χωρίς να την δω από κοντά) και χωρίς να επισκεφτώ το κατάστημα αλλά τώρα έχω αλλάξει γνώμη και δεν τη θέλω. Μπορώ να ακυρώσω την παραγγελία μου;

Σωστή απάντηση: ΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ – Ως πολίτης της ΕΕ έχεις δικαίωμα να ακυρώσεις ή να επιστρέψεις την παραγγελία σου εντός 14 ημερών.

 

Ε: Μπορώ να επιστρέψω εξατομικευμένα (personalized) προϊόντα που αγόρασα online;

Σωστή απάντηση: ΟΧΙ – από την συγκεκριμένη πολιτική εξαιρούνται αναλώσιμα, σφραγισμένα προϊόντα ήχου ή εικόνας, ηλεκτρονικό ψηφιακό περιεχόμενο και εξατομικευμένα προϊόντα.

 

Ε: Προσπάθησα να επιστρέψω μια Online αγορά εντός 14 ημερών, αλλά ο πωλητής δεν τη δέχτηκε. Μπορώ να κάνω κάτι;

Σωστή απάντηση: ΝΑΙ – Μπορείς να απευθυνθείς σε μία Εθνική Ένωση Καταναλωτών όπως η ΕΚΠΟΙΖΩ στην Αθήνα και το ΚΕΠΚΑ στη Θεσσαλονίκη για θέματα που αφορούν την Ελλάδα ή το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών (ECC-Net) για βοήθεια σε περιπτώσεις διασυνοριακών διαφορών.

 

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το #yourEUright, εδώ.

 

Όροι Διαγωνισμού