Toyota bZ4X
Το bZ4X αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota και ξεχωρίζει αισθητικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.

Toyota bZ4X: Το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας

Η Τοyota περνά στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με το crossover bZ4X, το οποίο θα φορτίζεται προαιρετικά με ηλιακά πάνελ οροφής και θα διαθέτει μπαταρία με παροιμιώδη αντοχή σε βάθος χρόνου.

Η Toyota συνέβαλε, αθέλητα φυσικά, στην εντυπωσιακή ανάδειξη της Tesla στο προσκήνιο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι Ιάπωνες λανσάρισαν το 1997 το Prius, που ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο παραγωγής στον κόσμο και έδωσαν ουσιαστικά το έναυσμα για το πέρασμα στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

 

Ωστόσο, η Toyota παρέμεινε όλα αυτά τα χρόνια πιστή στην υβριδική τεχνολογία, ενώ η Tesla –και στη συνέχεια και οι υπόλοιπες εταιρείες αυτοκινήτου– στράφηκαν στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση, καθώς επιδοτούνται γενναία σε πολλές χώρες του πλανήτη.

 

Την επόμενη άνοιξη οι Ιάπωνες θα καλύψουν αυτό το κενό, αφού θα κυκλοφορήσει στην αγορά το πρώτο τους αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο με την ονομασία bZ4X. Ταυτόχρονα ιδρύουν με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τη νέα οικογένεια bZ4X με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μέλη, ακολουθώντας το παράδειγμα της Hyundai με την Ioniq και της Volkswagen με την ID.

 

Μάλιστα η Toyota ανταποκρίνεται και στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, αφού το bZ4X είναι ένα μοντέλο SUV οπότε ανήκει στην κατηγορία με τη μεγαλύτερη ζήτηση.

 

Toyota bZ4X
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η ταινία των φωτιστικών σωμάτων LED.

 

Το νέο ηλεκτρικό Crossover ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό σχεδιαστικά στο πειραματικό μοντέλο που είχε παρουσιάσει η Toyota πριν από περίπου μισό χρόνο, οπότε διαφοροποιείται αρκετά από τα ήδη γνωστά μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας.

 

Σήμα κατατεθέν του αποτελεί η μάσκα με τη μυτερή μουσούδα και τα στενά φώτα LED ημέρας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η ταινία με τα φωτιστικά σώματα LED, ενώ τα φτερά με το έντονο σχήμα είναι από μαύρο πλαστικό και θα πυροδοτήσουν σίγουρα συζητήσεις περί καλού ή κακού γούστου.

 

Toyota bZ4X
Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία μεγάλη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων.

 

Το bZ4X διαθέτει παρόμοιο μήκος με εκείνο του RAV4, είναι όμως 8,5 εκατοστά χαμηλότερο για δυναμικότερη εμφάνιση και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα τού εξασφαλίζει ένα κατά 16 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο.

 

Μεγάλοι ωφελημένοι από αυτό θα βγουν κυρίως οι πίσω επιβάτες, που θα έχουν στη διάθεσή τους άφθονους χώρους, ενώ και ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται, με 452 λίτρα στον μέσο όρο της κατηγορίας. Στο κόκπιτ η Toyota υιοθετεί τη λογική της Peugeot με τα ψηφιακά όργανα τοποθετημένα ψηλά και τον οδηγό να τα βλέπει κοιτώντας πάνω από το τιμόνι.

 

Toyota bZ4X
Το ηλεκτρικό Crossover έχει γύρω στα 4,6 μ. μήκος, όμως είναι αρκετά χαμηλότερο από το RAV4 για να προβάλλει έναν δυναμικότερο χαρακτήρα.

 

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Toyota θα κυκλοφορήσει σε εμπροσθοκίνητη έκδοση 204 ίππων με 265 Nm μέγιστη ροπή στρέψης και ως τετρακίνητο με 218 άλογα και 336 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Η πρώτη εκδοχή επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 8,4’’ και η έκδοση 4Χ4 σε 7,7’’, αν και πρόκειται για προσωρινές τιμές, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται από κόφτη στα 160 χλμ./ώρα για να μην εξαντλείται πρόωρα η μπαταρία.

 

Η έκδοση 4Χ4 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων ανά άξονα, που λειτουργούν συνδυαστικά μεταξύ τους ανάλογα με τις απαιτήσεις για πρόσφυση. Η Toyota εξέλιξε το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης από κοινού με τη σπεσιαλίστρια Subaru, η οποία το χρησιμοποιεί και στο δικό της ηλεκτροκίνητο SUV, που ονομάζεται Solterra.

 

Καρδιά του bZ4X αποτελεί μία μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh, χάρη στην οποία είναι εφικτές αυτονομίες άνω των 450 χλμ. με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης ενέργειας WLTP. Και εδώ ωστόσο πρόκειται για προσωρινές τιμές και αναμένονται αργότερα οι επίσημες τελικές.

 

Η Toyota υπόσχεται σε κάθε περίπτωση ότι η μπαταρία της θα ξεχωρίζει με τη μακροβιότητά της και την εξαιρετική της απόδοση σε βάση χρόνου. Σύμφωνα, μάλιστα, με τους Ιάπωνες θα διατηρεί μετά από δέκα χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα το 90% της χωρητικότητας και της αποδοτικότητάς της!

 

Toyota bZ4X
Το μακρύ μεταξόνιο εξασφαλίζει άφθονους χώρους στους πίσω επιβάτες.

 

Η φόρτιση της μπαταρίας έως 80% πραγματοποιείται σε ταχυφορτιστή 150 kW μέσα σε μισή ώρα, ενώ το αυτοκίνητο θα μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά με ηλιακά πάνελ οροφής, που θα το τροφοδοτούν με επιπρόσθετη ενέργεια όταν κινείται, αλλά και όταν είναι σταθμευμένο.

 

Όπως αναφέρει η Toyota, χάρη στα συγκεκριμένα πάνελ το καινοτόμο μοντέλο της θα μπορεί να διανύει έως 1.800 χιλιόμετρα τον χρόνο, χωρίς να χρειαστεί να μπει με καλώδιο σε πρίζα.

 

Η επίσημη online παρουσίαση του Toyota bZ4X θα γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου και το λανσάρισμά του στην αγορά αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους σε άγνωστες προς το παρόν τιμές, οι οποίες ενδέχεται όμως να ξεκινούν γύρω στις 30.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της ισχύουσας κρατικής επιδότησης.

 

Toyota bZ4X
Ο χώρος αποσκευών διαθέτει πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα και 452 λίτρα όγκο.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ