Στο τιμόνι του τρισυπόστατου Kia Niro νέας γενιάς
Η λίστα παραγγελιών για το νέο Kia Niro έχει ανοίξει και οι πρώτες παραδόσεις στην Ελλάδα θα γίνουν από τον Σεπτέμβριο.

Στο τιμόνι του τρισυπόστατου Kia Niro νέας γενιάς

Δοκιμάζουμε στη Γερμανία το νέο Kia Niro, που αναμένεται τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα με τιμές εκκίνησης από 33.490 ευρώ και θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις Full Hybrid, Plug-in Hybrid και ως αμιγώς ηλεκτρικό Νiro EV με αυτονομία έως 463 χιλιομέτρων.

Το Kia Niro αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης και μετάβασης της ΚIA στην ηλεκτροκίνηση. Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι το μοντέλο νέας γενιάς που οδηγήσαμε στην περιοχή της Φρανκφούρτης θα συνεχίσει την παράδοση του προηγούμενου και θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε τρεις εξηλεκτρισμένες εκδοχές, την πλήρως υβριδική ΗΕV με βενζινοκινητήρα απόδοσης 141 ίππων, την επαναφορτιζόμενη Plug-in υβριδική PHEV με συστημική ισχύ 183 ίππων και την 100% ηλεκτρική EV των 204 ίππων.

 

Η ελληνική αντιπροσωπεία δέχεται μάλιστα ήδη παραγγελίες για το νέο crossover της και οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

 

Οι ντιζάινερ της κορεάτικης μάρκας σχεδίασαν το Niro νέας γενιάς σε λευκό χαρτί και το αισθητικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει, καθώς δημιούργησαν ένα ελκυστικό crossover με κομψές και άκρως αεροδυναμικές γραμμές σε συνδυασμό με λειτουργικότητα, πρακτικότητα και μεγάλη ευρυχωρία.

 

Σήμα κατατεθέν στο μήκους 4,42 μέτρων μοντέλο αποτελούν τα φωτιστικά σώματα της μάσκας, με τα φώτα ημέρας να παραπέμπουν σχεδιαστικά σε ανθρώπινο καρδιογράφημα (Heartbeat – Signature), ενώ ευδιάκριτη είναι και η χαρακτηριστική «μύτη της τίγρης» στις κεντρικές γρίλιες.

 

Τολμηρός είναι και ο σχεδιασμός των πίσω φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα μπούμερανγκ, που προέρχεται απευθείας από τη μελέτη Habaniro του 2019, ενώ τα βλέμματα μαγνητίζουν τα πίσω κολονάκια με το ιδιαίτερο στυλ και τη δημιουργία μίας διακριτικής διχρωμίας με το υπόλοιπο αμάξωμα.

 

Στο τιμόνι του τρισυπόστατου Kia Niro νέας γενιάς
Το Kia Niro νέας γενιάς λανσάρεται σε εκδόσεις Fullhybrid, επαναφορτιζόμενες Plug-in υβριδικές και αμιγώς EV ηλεκτρικές.

 

Το νέο Niro έχει μεγαλώσει εξωτερικά με το μήκος του να φτάνει τα 4.420 χιλιοστά, το πλάτος τα 1.825 χιλιοστά και το ύψος έως 1.570 χιλιοστά, ενώ διαθέτει και 20 χιλιοστά πιο μακρύ μεταξόνιο, που αγγίζει πλέον τα 2.720 χιλιοστά.

 

Ο όγκος του χώρου αποσκευών κρίνεται ικανοποιητικότατος και κυμαίνεται ανάλογα με το σύστημα κίνησης από 398 λίτρα στο Plug-in Hybrid, στα 451 στο Hybrid έως τα 475 στο ηλεκτρικό Niro EV.

 

Μάλιστα η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση διαθέτει επιπρόσθετα έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο (Frunk) κάτω από το μπροστινό καπό με όγκο 20 λίτρων, όπου μπορούν να βολευτούν, για παράδειγμα, τα καλώδια φόρτισης.

 

Στο τιμόνι του τρισυπόστατου Kia Niro νέας γενιάς
Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι δύο μεγάλες οθόνες για τα όργανα και το σύστημα πολυμέσων, ενώ προβλέπεται και μία τρίτη για το Head-up-Display.

 

Η αλματώδης εξέλιξη της Kia αποτυπώνεται εύγλωττα στο εσωτερικό του νέου Kia Niro με την πλατφόρμα «Κ» τρίτης γενιάς της κορεάτικης μάρκας, που διακρίνεται για την εξαιρετική ακαμψία της και επιτρέπει τη δημιουργία πιο άνετων χώρων.

 

Και όντως, μέσα στο αεροδυναμικό crossover βολεύονται άνετα ακόμη και δίμετροι επιβάτες, ενώ το κόκπιτ εντυπωσιάζει με το μοντέρνο ντιζάιν και την τεχνολογία του, που παραπέμπουν στο ηλεκτροκίνητο Kia EV6.

 

Highlight είναι πέραν κάθε αμφιβολίας η τριπλέτα, που απαρτίζεται από τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών για το ταχύμετρο και το σύστημα πολυμέσων, και η οθόνη προβολής δέκα ιντσών του απολύτως κατατοπιστικού και πολύ χρήσιμου Head-up-Display.

 

Τα χειριστήρια τα παίζεις μετά από λίγα λεπτά στα δάχτυλα, ενώ στη διάθεση του οδηγού βρίσκεται η προηγμένη σουίτα DriveWise με πληθώρα έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση ακόμη και με πεζούς ή οχήματα κινούμενα αντίθετα, λειτουργία νεκρής γωνίας για ασφαλείς προσπεράσεις, αλλά και μία σειρά διευκολύνσεων για τους επιτόπιους ελιγμούς στάθμευσης.

 

Στο τιμόνι του τρισυπόστατου Kia Niro νέας γενιάς
Ο ελάχιστος όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται ανάλογα με την τεχνολογία κίνησης μεταξύ 398 και 475 λίτρων.

 

Κατά τη σύντομη οδηγική εμπειρία μας στη Φρανκφούρτη, είχαμε την ευκαιρία να καθίσουμε στο τιμόνι και των τριών εκδόσεων του νέου Niro, τηρώντας ευλαβικά τα αυστηρά όρια ταχύτητας καθώς τα ραντάρ ξεφυτρώνουν στους γερμανικούς δρόμους σαν τα μανιτάρια.

 

Το υβριδικό μοντέλο των 141 ίππων μας άρεσε με τον ισορροπημένο χαρακτήρα του, την άνετη ρύθμιση των αναρτήσεων και την απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά του, με μόνη παρατήρηση τον σχετικά έντονο ήχο του βενζινοκινητήρα GDI στις υψηλές περιστροφές.

 

Οι επιδόσεις του ήταν αρκούντως σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’, τελική 162 χλμ./ώρα), ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP κρίνεται χαμηλή και κυμαίνεται μεταξύ 3,4 και 4,2 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

 

Το επαναφορτιζόμενο Kia Niro PHEV αποδίδει συστημικά 183 ίππους και ξεχωρίζει οπτικά μόνο από το λογότυπο Ε και την πρόσθετη τάπα για το καλώδιο φόρτισης. Κατά τα άλλα εμφανίζει ελαφρά καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8’’, τελική 161 χλμ./ώρα), μπορεί να καλύψει 59 έως 76 χιλιόμετρα μόνο με την μπαταρία των 11,1 kWh και η μέση εργοστασιακή του κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 1,3 και 1,6 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Aυτό εξαρτάται φυσικά σε μεγάλο βαθμό από το πού κινείται κατά κύριο λόγο το αυτοκίνητο, δηλαδή εντός ή εκτός πόλης.

 

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, υστερεί πάντως σημαντικά στο οικονομικό σκέλος απέναντι στην υβριδική έκδοση HEV, της οποίας οι τιμές ξεκινούν από 33.490 ευρώ, ενώ στο επαναφορτιζόμενο Kia Niro PHEV η βάση εκκίνησης βρίσκεται στις 41.290 ευρώ και είναι υψηλότερη –προς το παρόν– από εκείνη του ηλεκτρικού Niro EV, που μειώνεται από τα 45.790 ευρώ στα 37.790 ευρώ, χάρη στις επιδοτήσεις του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

 

Στο τιμόνι του τρισυπόστατου Kia Niro νέας γενιάς
Τα ιδιαίτερου σχεδιασμού πίσω κολωνάκια δημιουργούν μία ενδιαφέρουσα διχρωμία με το αμάξωμα.

 

Γενικότερα, το ηλεκτρικό Nitro EV των 204 ίππων μάς κέρδισε αμέσως με τη σαφώς μεγαλύτερη σπιρτάδα του από στάση, το στιβαρό του πάτημα στον δρόμο χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους με την τοποθέτηση της μπαταρίας των 64 kWh στο πάτωμα, αλλά και τη μεγάλη αυτονομία των 463 χιλιομέτρων. Να σημειώσουμε ότι όλα τα Κia Niro διατίθενται με επταετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ στις τιμές των υβριδικών μοντέλων περιλαμβάνονται πέντε χρόνια δωρεάν service ή –εναλλακτικά– έκπτωση 1.000 ευρώ.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ