Kia EV9: Πολυτέλεια και επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας
To Kia EV9 διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων και θα αποτελέσει μελλοντικά το μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της Kia.

Kia EV9: Πολυτέλεια και επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας

Το ΕV9 είναι το πρωτότυπο ενός ηλεκτρικού SUV, με το οποίο η Kia πραγματοποιεί καινοτόμες σχεδιαστικές και τεχνολογικές προσεγγίσεις, ενώ φιλοδοξεί να εμβολίσει με το μοντέλο παραγωγής τους premium κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων.

Η Κia αποκάλυψε στην έκθεση Autoshow του Λος Άντζελες το εντυπωσιακό EV9, που αποτελεί τον προπομπό του πολυτελέστερου ηλεκτρικού SUV της γκάμας της και αναμένεται να κυκλοφορήσει το αργότερο έως το 2026. Μέχρι τότε οι Κορεάτες έχουν θέσει ως στόχο να περιλαμβάνει ο στόλος τους άλλα έντεκα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

 

Το Kia EV9 ξεχωρίζει αισθητικά χάρη στην υπερυψωμένη μουσούδα του, όπου προβλέπονται λεπτά φωτιστικά LED, ενώ οι Κορεάτες επέλεξαν ένα «ψηφιακό» ντιζάιν για τη χαρακτηριστική «μύτη της τίγρης» που κυριαρχεί στα συμβατικά μοντέλα τους, καθώς η μάσκα δεν περιλαμβάνει κλασικό ψυγείο και λύνει τα χέρια των σχεδιαστών.

 

Χάιλαϊτ αποτελεί χωρίς αμφιβολία η λειτουργία των προβολέων, που γίνονται αόρατοι όταν σβήσουν και μόλις τους ανάψεις σε υποδέχονται με ένα μίνι φωτιστικό σόου.

 

Kia EV9: Πολυτέλεια και επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας
Στο συμπαγές πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα ψηλά τοποθετημένα, λεπτά φωτιστικά σώματα LED.

 

Το συμπαγές πειραματικό μοντέλο δίνει μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική με ανάλογο σχεδιασμό του μετωπικού τμήματος του αμαξώματος, μικρές εξωτερικές κάμερες αντί κλασικών καθρεπτών και ράγες οροφής που κατεβαίνουν, όταν δεν χρησιμοποιούνται.

 

Στο πίσω μέρος προβλέπεται ένας ηλιακός συλλέκτης ως επικουρική πηγή ενέργειας, τα φτερά έχουν έντονο σχήμα και μια μεγάλη ηλιοροφή αποτελεί την προέκταση του σχεδόν κάθετου μπροστινού παρμπρίζ, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ορατότητα σε οδηγό και επιβάτες.

 

Αντίστοιχης σχεδιαστικής λογικής είναι και το πίσω μέρος του Kia EV9, όπου ξεχωρίζουν τα ψηλά τοποθετημένα μικρά φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας.

 

Kia EV9: Πολυτέλεια και επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας
Το μονάκτινο τιμόνι θυμίζει πιλοτήριο αεροσκάφους, ενώ εντυπωσιακή είναι η οθόνη 27 ιντσών.

 

Οι πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά και διευκολύνουν αφάνταστα την πρόσβαση στο εσωτερικό του πειραματικού μοντέλου, αφού το αμάξωμά του δεν διαθέτει μεσαία κολονάκια.

 

Το πολυεπίπεδο κόκπιτ φιλοξενεί μία τεράστια οθόνη 27 ιντσών, στην οποία προβάλλονται όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ένας οδηγός, ενώ ρυθμίζονται και οι λειτουργίες του προηγμένου συστήματος πολυμέσων.

 

Ο οδηγός χειρίζεται ένα μικρό, σχεδόν τετράγωνο τιμόνι με μία ακτίνα, το οποίο μάλιστα μαζεύεται ώστε να μην εμποδίζει κατά την επιβίβαση και την αποβίβασή του.

 

Kia EV9: Πολυτέλεια και επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας
Οι πόρτες του Kia EV9 ανοίγουν με αντίθετη φορά, ενώ από το αμάξωμα λείπουν τα μεσαία κολονάκια.

 

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Concept EV9 (4.930 χιλιοστά μήκος, 2.055 χιλιοστά πλάτος και 1.790 χιλιοστά ύψος) θα διατηρηθούν και στο μοντέλο παραγωγής που θα αποτελέσει την κορωνίδα των ηλεκτροκίνητων SUV της Kia.

 

Το τεράστιο μεταξόνιο με μήκος 3.100 χιλιοστών κάνει εφικτή τη φιλοξενία έως επτά επιβατών σε τρεις σειρές καθισμάτων, οι οποίες διακρίνονται για την εκπληκτική τους μεταβλητότητα. Είναι ενδεικτικό ότι στα διαλείμματα το εσωτερικό του Kia EV9 μπορεί να μετατραπεί σε κανονικό τετραθέσιο σαλονάκι με τραπέζι και αντικριστά καθίσματα.

 

Kia EV9: Πολυτέλεια και επίδειξη υψηλής τεχνογνωσίας
Φουτουριστικές και πρακτικές συρόμενες ποτηροθήκες με προσαρμοζόμενη διάμετρο.

 

Η Κia θα διατηρήσει την ονομασία EV9 και στο μοντέλο παραγωγής που θα είναι το μεγαλύτερο ηλεκτροκίνητο SUV της κορεάτικης μάρκας και θα βασίζεται στην πρωτοποριακή πλατφόρμα E-GMP, αποκλειστικά εξελιγμένη για αυτοκίνητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

 

Το πάτωμα E-GMP επιτρέπει την κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων με σπορ DNA (επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 3,5’’, τελικές ταχύτητες έως 260 χλμ./ώρα), εξυπηρετεί κινητήρες υψηλής ισχύος έως 600 ίππων, προσφέρει αυτονομίες έως 500 χιλιομέτρων και είναι ιδανικό τόσο για πισωκίνητα όσο και για τετρακίνητα οχήματα.

 

Το συγκεκριμένο πάτωμα χρησιμοποιείται ήδη στα ηλεκτροκίνητα Hyundai Ioniq 5 και Genesis GV60, ενώ θα το δούμε στο μέλλον σε περισσότερα μοντέλα μηδενικών ρύπων του κορεάτικου ομίλου.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ