Πρεμιέρα για τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο
H Cruise ξεκίνησε τα δρομολόγια με αυτόνομα ταξί χωρίς οδηγούς στην πόλη του Σαν Φραντσίσκο.

Πρεμιέρα για τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο

Στο Σαν Φρανσίσκο επιτρέπεται πλέον η μεταφορά επιβατών με αυτόνομα ταξί χωρίς οδηγό. Το πρώτο τέτοιο δρομολόγιο έγινε με ένα όχημα θυγατρικής εταιρείας της General Motors και μοναδικό επιβάτη τον συνιδρυτή της συγκεκριμένης φίρμας.

Μία σημαντική επιτυχία κατέγραψε η General Motors στη μάχη που γίνεται μεταξύ διαφόρων εταιρειών σχετικά με την κυκλοφορία των πρώτων ρομποτικών ταξί χωρίς οδηγό στο τιμόνι τους.

 

Η θυγατρική εταιρεία της General Motors, Cruise, έγραψε ιστορία καθώς έγινε η πρώτη μάρκα η οποία πραγματοποίησε το πρώτο κανονικό δρομολόγιο με αυτόνομο ταξί στην πόλη του Σαν Φραντσίσκο. Μοναδικός επιβάτης του ρομποτικού οχήματος ήταν ο συνιδρυτής της Cruise, Κάιλ Βογκτ, τον οποίο παρέλαβε το κενό ταξί στο σημείο όπου το είχε καλέσει μέσω σχετικής εφαρμογής του κινητού του τηλεφώνου.

 

Η Cruise έστειλε το αυτόνομο ταξί λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας στον επώνυμο πελάτη της, δηλαδή σε μία χρονική περίοδο σχετικά χαμηλής κυκλοφορίας.

 

Στο εντυπωσιακό video που ανέβασε η εταιρεία απεικονίζεται ουσιαστικά μπροστά μας το μέλλον της αυτοκίνησης, καθώς το ρομποτικό ταξί κινείται απολύτως ομαλά στο δρόμο, σταματάει κανονικά στα φανάρια, τηρεί τους κανόνες κυκλοφορίας και γενικότερα δεν προκαλεί καμία ανασφάλεια στον επιβάτη του. Ενθουσιώδη είναι και τα σχόλια του Βογκτ, που πρωταγωνίστησε σε μία ιστορική στιγμή της αυτοκίνησης.

 

Η θυγατρική της General Motors και η αδελφή εταιρεία της Google, Waymo έλαβαν πριν από περίπου έναν μήνα από τις αρμόδιες Αρχές της Καλιφόρνιας την άδεια λειτουργίας ρομποτικών ταξί, στην οποία προβλέπονται κάποιοι αρχικοί περιορισμοί. Η Cruise επιτρέπεται να στέλνει τα αυτόνομα ταξί της προς άγρα πελατών στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο μεταξύ 10 τη νύχτα και 6 το πρωί και τα δρομολόγια πρέπει να γίνονται με μέγιστη ταχύτητα 30 μιλίων την ώρα, δηλαδή περίπου 48 χλμ./ώρα.

 

ταξι ρομποτ
Τα αυτόνομα ταξί επιτρέπεται να κυκλοφορούν από τις 10 τη νύχτα έως τις 6 το πρωί και με ανώτατη ταχύτητα 48 χλμ./ώρα.

 

Η Waymo θα προσφέρει επίσης το επόμενο διάστημα στους πολίτες του Σαν Φρανσίσκο μία ανάλογη υπηρεσία μεταφοράς με ταξί χωρίς οδηγό. Αυτό συμβαίνει ήδη εδώ και αρκετό καιρό στην πόλη Φίνιξ της Αριζόνα, όπου υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας ενός βαν της Waymo με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για τη μεταφορά επιβατών.

 

Και εδώ κυκλοφορεί το συγκεκριμένο όχημα χωρίς οδηγό στο τιμόνι του, ωστόσο οι κυκλοφοριακές συνθήκες στο Φίνιξ είναι πολύ πιο χαλαρές από εκείνες του πολύβοου και εξαιρετικά τουριστικού Σαν Φρανσίσκο.

 

Επίσης, η Waymo έχει στείλει έναν στόλο οχημάτων στη Νέα Υόρκη για τη χαρτογράφηση του οδικού δικτύου της αμερικανικής μεγαλούπολης με κάθε λεπτομέρεια και με απόλυτη ακρίβεια. Τα οχήματα θα έχουν κανονικά οδηγούς στο τιμόνι τους και η χαρτογράφηση θα ξεκινήσει από την περιοχή του Μανχάταν με στόχο την αποτύπωση της νεοϋρκέζικης κυκλοφορίας και τη βελτίωση του ανάλογου λογισμικού στα ρομποτικά ταξί της Waymo.

 

Η αυτόνομη οδήγηση θεωρείται από τους ειδικούς ως η επόμενη μεγάλη πρόκληση στον τομέα της κινητικότητας, γι' αυτό και τρέχουν αυτή την εποχή μεγάλα πρότζεκτ με στόχο την εξέλιξή της. Σε αυτά δεν συμμετέχουν μόνον οι Waymo και Cruise, αλλά –μεταξύ άλλων– η Apple, πολυάριθμες νεοφυείς επιχειρήσεις, όπως επίσης γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες και σημαντικοί προμηθευτές τους.

 

Όπως φαίνεται πάντως, θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να αποκτήσει μαζικό χαρακτήρα η χρήση ρομποτικών οχημάτων, αφού πρέπει να λυθούν προηγουμένως αρκετά προβλήματα από τεχνολογικής και νομοθετικής πλευράς, ενώ χρειάζεται και η δημιουργία ανάλογων υποδομών στα οδικά δίκτυα.

 

Ο συνιδρυτής της Cruise, Κάιλ Βογκτ, ήταν ο πρώτος επιβάτης του ρομποτικού ταξί στο Σαν Φρανσίσκο και κατέγραψε την εμπειρία του σε video.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ