Nέα Skoda Fabia: Έξυπνη και ελκυστική
Οι άνθρωποι της Skoda χαρακτηρίζουν την επιλογή τους ως μία ιδανική ισορροπία μεταξύ συγκράτησης του κόστους, υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης.

Nέα Skoda Fabia: Έξυπνη και ελκυστική

Η νέα Fabia ασπάζεται το δόγμα «Simply Clever» της Skoda χάρη σε μία σειρά έξυπνων λύσεων, ταυτόχρονα όμως απέκτησε δυναμικότερα χαρακτηριστικά και ένα σαλόνι που συναγωνίζεται σε ευρυχωρία μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Η Fabia απετέλεσε από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στο προσκήνιο έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της εκτόξευσης της Skoda σε επίπεδο πωλήσεων, αλλά και αναβάθμισης του κύρους της. Ωστόσο οι άνθρωποι της Τσέχας θυγατέρας του ομίλου Volkswagen τρέφουν ακόμη υψηλότερες φιλοδοξίες για τη νέα Fabia, θεωρώντας ότι διαθέτει όλα τα φόντα για να γίνει σημείο αναφοράς στην κατηγορία της και ένα εξίσου πολύτιμο «εργαλείο» με τη μεγαλύτερη Octavia στη γκάμα τους.

 

Αν και σύντομη, η πρώτη οδηγική επαφή μας με τη Fabia τέταρτης γενιάς στην Αθηναϊκή Ριβιέρα επιβεβαίωσε τη βασιμότητα αυτών των φιλοδοξιών, καθώς πρόκειται για ένα supermini με σύγχρονο χαρακτήρα, μεγάλους χώρους, αποδοτικούς κινητήρες, προηγμένες τεχνολογίες και με μία σειρά πρακτικών λύσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι το σλόγκαν της Skoda είναι «Simply Clever» (δηλαδή «Απλά Έξυπνο») και στην περίπτωση της νέας Fabia αποτυπώνεται σε χρηστικές λεπτομέρειες, όπως η ενσωματωμένη ομπρελοθήκη στην πόρτα του οδηγού, ο ξύστης πάγου στην τάπα του ρεζερβουάρ, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού, οι αεροδυναμικές παρεμβάσεις κ.λπ.

 

Nέα Skoda Fabia: Έξυπνη και ελκυστική
Το τσέχικο μοντέλο λανσάρεται με κινητήρες βενζίνης 80 και 110 ίππων.

 

Φυσικά πρόκειται για λεπτομέρειες, κάτι σαν το κερασάκι στην τούρτα, όμως στη νέα Fabia μας άρεσε πολύ και το… παντεσπάνι. Αυτή τη φορά μάλιστα, η εταιρεία φρόντισε να αναδείξει τα προσόντα του μοντέλου της και οπτικά, δημιουργώντας ένα αμάξωμα με εντυπωσιακές εξωτερικές διαστάσεις (4,11 μ. μήκος και 1,78 μ. πλάτος) για τα δεδομένα της κατηγορίας supermini, με αρκετά δυναμικά στοιχεία, όπως τα έντονα νεύρα σε διάφορα σημεία και με σήμα κατατεθέν τους μοντέρνους προβολείς LED με το ιδιαίτερο σχήμα και τις γωνίες.

 

Nέα Skoda Fabia: Έξυπνη και ελκυστική
Το ψηφιακό κόκπιτ είναι προαιρετικό και το αυτόματο σασμάν είναι επτά σχέσεων και τύπου διπλού συμπλέκτη.

 

Η εξαιρετική αξιοποίηση κάθε εκατοστού μετουσιώνεται σε ένα ευρύχωρο σαλόνι, όπου βολεύονται πίσω ακόμη και ψηλοί επιβάτες, ενώ και ο όγκος του πορτ-μπαγκάζ αυξήθηκε κατά 50 λίτρα και αγγίζει πλέον τα 380, κάνοντας τη νέα Fabia ικανή να παίξει με αξιοπρέπεια τον ρόλο όχι μόνον του δεύτερου, αλλά ακόμη και του πρώτου αυτοκινήτου μιας οικογένειας.

 

Η σχεδίαση του κόκπιτ αποτυπώνει εύγλωττα την ολική αναβάθμιση του τσέχικου supermini, το φινίρισμα είναι προσεγμένο, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί σχετικά σκληρά πλαστικά, προφανώς για συγκράτηση του κόστους παραγωγής. Ακόμη και στην έκδοση με το βασικό σύστημα πολυμέσων Bolero και την οθόνη των 8 ιντσών προβλέπεται ασύρματη σύνδεση του smartphone με τις πλατφόρμες Android Auto και Apple CarPlay.

 

Τη διαφορά την κάνει πάντως ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών σε συνδυασμό με το υπερσύγχρονο σύστημα πολυμέσων, που διαθέτει οθόνη 9,2 ιντσών και επιτρέπει φωνητικές εντολές ή μέσω νευμάτων.

 

Nέα Skoda Fabia: Έξυπνη και ελκυστική
Το μήκος της Fabia τέταρτης γενιάς αγγίζει τα 4,11 μ. και την κατατάσσει στα πιο μακριά supermini.

 

Η Fabia τέταρτης γενιάς πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα της εποχής, που «επιτάσσει» στα περισσότερα supermini ήπια υβριδικές λύσεις και λανσάρεται με δύο βενζινοκινητήρες ενός λίτρου, έναν ατμοσφαιρικό 80 ίππων και έναν υπερτροφοδοτούμενο 110 αλόγων, με τον τελευταίο να συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο τύπου DSG διπλού συμπλέκτη και επτά σχέσεις.

 

Οι άνθρωποι της Skoda χαρακτηρίζουν την επιλογή τους ως μία ιδανική ισορροπία μεταξύ συγκράτησης του κόστους, υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης, τονίζοντας με έμφαση ότι η χειροκίνητη έκδοση των 110 ίππων αρκείται σε μόλις 5,1 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., όσο δηλαδή και ένα αντίστοιχο μοντέλο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Μάλιστα, χάρη στις χαμηλές εκπομπές ρύπων οι χειροκίνητες Fabia απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και επιτρέπεται να κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας.

 

Nέα Skoda Fabia: Έξυπνη και ελκυστική
Το πορτ-μπαγκάζ της νέας Fabia μεγάλωσε και ο όγκος του φτάνει πλέον τα 380 λίτρα.

 

Η σύντομη οδηγική επαφή μας με το νέο μοντέλο αφορούσε την έκδοση 1.0 ΤSI των 110 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG και μας άφησε μία πολύ καλή πρώτη γεύση. Η Skoda Fabia τέταρτης γενιάς κινήθηκε με σβελτάδα και αξιοπρεπέστατη άνεση στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου, ενώ μας άρεσαν ο αθόρυβος τρόπος λειτουργίας του κινητήρα της και η άψογη συνεργασία του με το κιβώτιο DSG.

 

Εδώ να τονίσουμε ότι οι αυτόματες Fabia με το μοτέρ των 110 ίππων ξεκινούν στην κορυφαία έκδοση Style από 20.650 ευρώ και οι χειροκίνητες στη μεσαία εκδοχή Αmbition από 17.500 ευρώ. Oι ατμοσφαιρικές εκδόσεις των 80 αλόγων εφοδιάζονται στάνταρ με κιβώτια πέντε ταχυτήτων και κοστίζουν από 14.990 ευρώ (βασική έκδοση Active), ενώ προορίζονται κυρίως για εταιρική χρήση και για στόλους ενοικιαζόμενων οχημάτων.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ