Mercedes EQA: Δοκιμάζουμε το προσιτότερο ηλεκτρικό αστέρι

Mercedes EQA: Δοκιμάζουμε το προσιτότερο ηλεκτρικό αστέρι

Η Μercedes EQA 250 υιοθετεί τα πληθωρικά προσόντα της άκρως επιτυχημένης GLA και τα συνδυάζει με όλα τα πλεονεκτήματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης.

Η Mercedes καθυστέρησε λίγο μέχρι να μπει και αυτή στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, όμως κάλυψε γρήγορα το χαμένο έδαφος και λανσάρει πλέον κατά ριπάς μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

 

Ένα από τα πιο πρόσφατα είναι και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQA 250, η οποία διαθέτει σχεδιαστικά ταυτόσημο αμάξωμα με τη συμβατική GLA, την επιτυχημένη εκπρόσωπο της Mercedes στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

 

Φυσικά η EQA υπογραμμίζει με τον δικό της τρόπο ότι ανήκει στη φαμίλια ΕQ των ηλεκτροκίνητων Mercedes με λεπτομέρειες όπως το μαύρο κάλυμμα της μάσκας, που υποκαθιστά τις συμβατικές γρίλιες, αλλά και τη συνεχόμενη ταινία των φωτιστικών σωμάτων, η οποία διασχίζει κατά πλάτος όλο το πίσω μέρος του αμαξώματος.

 

Συνολικά πρόκειται για ένα μοντέλο χαμηλών τόνων και υψηλής διαχρονικής αισθητικής, με μοντέρνες και πρακτικές γραμμές, αλλά χωρίς τις σχεδιαστικές ακρότητες που παρατηρούνται σε άλλα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην προσπάθειά τους να ξεχωρίσουν.

 

Mercedes EQA: Δοκιμάζουμε το προσιτότερο ηλεκτρικό αστέρι
Σήμα κατατεθέν του πίσω μέρους είναι η συνεχόμενη ταινία των φωτιστικών κατά πλάτος όλου του αμαξώματος.

 

Η ίδια ακριβώς σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό, το οποίο παραπέμπει επίσης στη συμβατική GLA.  Εδώ προβλέπονται δύο οθόνες 10,25 ιντσών με την κεντρική να λειτουργεί μέσω αφής, ενώ όλα τα όργανα είναι πλέον ψηφιακά.

 

Εννοείται ότι υπάρχει και το αναβαθμισμένο σύστημα MBUX, που λειτουργεί με φωνητικές εντολές, ξεκινώντας πάντα με το χαρακτηριστικό πρόσταγμα «Hey Mercedes» και προσφέροντας ένα μεγάλο μενού υπηρεσιών.  

 

Οι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι πολύ καλοί, στο πίσω μέρος υπάρχει επίσης ικανοποιητική ευρυχωρία, όμως το ελαφρά υπερυψωμένο πάτωμα κάτω από το οποίο φιλοξενείται η μπαταρία δεν επιτρέπει στους επιβάτες να απλώνουν τα πόδια σε μεγάλη γωνία και μπορεί να ενοχλήσει σε μεγάλα ταξίδια.

 

Όσο για το πορτ μπαγκάζ, μας άρεσαν το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και η καλή του προσβασιμότητα, ενώ και ο όγκος των 340 λίτρων κυμαίνεται σε αποδεκτά επίπεδα και μπορεί να αυξηθεί έως τα 1.320 λίτρα, εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

 

Mercedes EQA: Δοκιμάζουμε το προσιτότερο ηλεκτρικό αστέρι
Στο πλήρως ψηφιοποιημένο κόκπιτ κυριαρχούν δύο μεγάλες οθόνες, μία με τα όργανα και μία για το σύστημα πολυμέσων.

 

Στην υπηρεσία του οδηγού και των επιβατών βρίσκεται μία σειρά συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, όπως διατήρησης εντός των ορίων της λωρίδας και αυτόματης πέδησης εμπρός από εμπόδια, προβολείς LED, ηλεκτροκίνητο καπό πορτ-μπαγκάζ, κρυφός εσωτερικός φωτισμός με επιλογή μεταξύ 64 αποχρώσεων, ορθοπεδικά πιστοποιημένα καθίσματα, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, κ.λπ.

 

Προβλέπεται επίσης και προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού για τη νυχτερινή οδήγηση, που συνιστάται σε όσους μετακινούνται συχνά εκείνες τις ώρες.

 

Η Μercedes EQA είναι αρκετά πιο κόμπακτ από μία BMW X3 ή παρόμοια μοντέλα, ωστόσο κουβαλά λόγω της τεχνολογίας της ένα βάρος περίπου δύο τόνων. Έτσι χρειάζεται ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας των 190 ίππων 8,9΄΄ για την κλασική επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα, μία τιμή που μπορεί να φανεί σχετικά «ράθυμη» απέναντι στον ανταγωνισμό.

 

Ωστόσο το αυτοκίνητο είναι σαφώς πιο σβέλτο από ό,τι εμφανίζεται στα χαρτιά, αφού η μέγιστη ροπή στρέψης των 375 Nm είναι πρακτικά διαθέσιμη από το πρώτο άγγιγμα του γκαζιού.

 

Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης καλύπτει επί της ουσίας όλα τα γούστα. Την υψηλότερη οδηγική απόλαυση –αλλά και τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας– εγγυάται προφανώς το πρόγραμμα Sport, όπου η άμεση απόκριση στο γκάζι και η σφιχτότερη ρύθμιση των αναρτήσεων μεταλλάσσουν την EQA σε ένα σπορ μοντέλο. Ακόμη όμως και στο πρόγραμμα Eco δεν εξαφανίζεται εντελώς το αθόρυβο ταμπεραμέντο του αυτοκινήτου, χάρη στη δύναμη του ηλεκτροκινητήρα του.

 

Mercedes EQA: Δοκιμάζουμε το προσιτότερο ηλεκτρικό αστέρι
Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, όπως και η άνεση των ορθοπεδικά σχεδιασμένων καθισμάτων.

 

Στα μείον της Mercedes EQA θα καταλογίζαμε τη σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ των φρένων, που αποτελεί ωστόσο κοινό σημείο αναφοράς για σχεδόν κάθε ηλεκτροκίνητο μοντέλο και τη συνηθίζεις μετά από ένα σύντομο χρόνο προσαρμογής.

 

Επίσης το εμπροσθοκίνητο SUV έχει την τάση να σπινάρει στις σβέλτες εκκινήσεις, οπότε παρεμβαίνει έντονα το Traction Control για να αποφευχθεί το σπινάρισμα. Ένα αποτελεσματικό αντίδοτο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η επιλογή του συστήματος Eco, που μειώνει την ισχύ του κινητήρα κατά την εκκίνηση.

 

Η αυτονομία της προσιτότερης ηλεκτροκίνητης Mercedes επηρεάζεται καθοριστικά από τον τύπο των διαδρομών. Στον αυτοκινητόδρομο και με μέσες ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ./ώρα λειτουργούν αρνητικά η μεγάλη μετωπική επιφάνεια του αμαξώματος και τα φαρδιά ελαστικά με τις ζάντες των 20 ιντσών, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η εμβέλεια γύρω στα 250 χιλιόμετρα.

 

Ακόμη όμως και στην πόλη, όπου επωφελείσαι από τη συνεχή ανάκτηση ενέργειας σε κάθε επιβράδυνση, η αυτονομία κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 300 χιλιόμετρα, δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από τα 430 χιλιόμετρα των τυποποιημένων μετρήσεων, σύμφωνα με τα ρεαλιστικότερα πρότυπα WLTP.

 

Πάντως η μπαταρία φορτίζεται αρκετά γρήγορα και απαιτούνται λιγότερες από έξι ώρες χρησιμοποιώντας Wallbox των 11 kW. Με ταχυφορτιστή η φόρτιση ολοκληρώνεται από το μηδέν ως το 80% της μπαταρίας μέσα σε μισή ώρα.

 

Mercedes EQA: Δοκιμάζουμε το προσιτότερο ηλεκτρικό αστέρι
Το αμάξωμα της EQA παραπέμπει σχεδιαστικά στο αντίστοιχο της επιτυχημένης Mercedes GLA.

 

Αυτονόητο είναι, ότι η τιμή της Mercedes EQA 250 κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα κοστίζει 49.590 ευρώ, τα οποία μειώνονται κατά 6.000 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά.

 

Το πακέτο των πρόσθετων οικονομικών κινήτρων είναι πάντως δελεαστικό, καθώς περιλαμβάνει επίσης την επιδότηση της αγοράς έξυπνου οικιακού φορτιστή Wallbox, την παροχή δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας 190 κιλοβατώρων, που αντιστοιχούν σε 1.200 χλμ. τον μήνα για τη φόρτιση του αυτοκινήτου και μία δωροεπιταγή αξίας 150 ευρώ για δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο των δημόσιων φορτιστών της ψηφιακής υπηρεσίας Mercedes me Charge.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ