Φθηνότερα τα σέρβις, αλλά ακριβότερες οι επισκευές των ηλεκτρικών οχημάτων
Η επισκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου είναι κατά μέσο όρο 30% ακριβότερη σε σύγκριση με εκείνη ενός συμβατικού.

Φθηνότερα τα σέρβις, αλλά ακριβότερες οι επισκευές των ηλεκτρικών οχημάτων

Τα ηλεκτρικά μοντέλα κοστίζουν ακριβότερα για να τα επισκευάσεις σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Ι.Χ., όμως η συντήρησή τους είναι αισθητά φθηνότερη. Αντίθετα, η πιθανότητα πυρκαγιάς είναι ίδια ανεξαρτήτως τεχνολογίας του οχήματος.

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, γι' αυτό και οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές κάνουν πλέον έρευνα σε βάθος και εξετάζουν πολλές παραμέτρους, όπως εξάλλου συμβαίνει και για τα μοντέλα συμβατικών τεχνολογιών. Έτσι δεν περιορίζονται μόνο στην τιμή αγοράς και σε κάποια τεχνικά στοιχεία του ηλεκτροκίνητου μοντέλου, όπως π.χ. την αυτονομία του, αλλά στον μεγεθυντικό φακό τους μπαίνουν και άλλα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με το κόστος χρήσης, αλλά και με την ασφάλεια ενός τέτοιου οχήματος απέναντι στον κίνδυνο πυρκαγιάς.

 

Είναι γεγονός ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρεται σε αισθητά υψηλότερες τιμές αγοράς συγκριτικά με ένα αντίστοιχο συμβατικό, ακόμη και αν συνυπολογίσουμε τα κίνητρα που παρέχουν οι διάφορες κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και η ελληνική, με το προωθητικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

 

Από την άλλη πλευρά, η συντήρησή τους είναι σαφώς φτηνότερη, καθώς οι ηλεκτροκινητήρες είναι πιο απλοί ως κατασκευή από τους θερμικούς κινητήρες και διαθέτουν πολύ λιγότερα μέρη. Τα ίδια ισχύουν για τους συμπλέκτες και τα κιβώτια ταχυτήτων, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα δεν διαθέτουν καν εξατμίσεις και γλιτώνουν τους ιδιοκτήτες τους από αυτόν τον πονοκέφαλο.

 

Μόνον τα ελαστικά φθείρονται γρηγορότερα στα ηλεκτρικά μοντέλα εξαιτίας της υψηλής ροπής τους με το πρώτο άγγιγμα του γκαζιού και του μεγαλύτερου βάρους που μεταφέρουν λόγω της ογκώδους μπαταρίας τους, οπότε χρειάζονται περίπου κάθε 25.000 χιλιόμετρα αντικατάσταση.

 

Φθηνότερα τα σέρβις, αλλά ακριβότερες οι επισκευές των ηλεκτρικών οχημάτων
Αισθητά χαμηλότερο είναι το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού Ι.Χ., όπως η απεικονιζόμενη BMW i3.

 

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, το ετήσιο κόστος συντήρησης ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος ανέρχεται σε 972 ευρώ, ενός βενζινοκίνητου σε 936 και ενός ηλεκτροκίνητου σε μόνον 576 ευρώ. Φυσικά αυτό διαφοροποιείται από χώρα σε χώρα, καθώς το κόστος της εργατοώρας και των ανταλλακτικών δεν είναι ίδιο, όμως σε κάθε περίπτωση παραμένει χονδρικά η αναλογία που ισχύει στη Γερμανία.

 

Τι συμβαίνει όμως, αν εμπλακεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κάποιο ατύχημα και πάθει ζημιά; Εδώ αλλάζουν πάλι τα δεδομένα, καθώς η επισκευή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος κοστίζει –με βάση έρευνα της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz– κατά μέσο όρο γύρω στο 30% ακριβότερα σε σχέση με ένα μοντέλο βενζίνης ή πετρελαίου.

 

Ακόμη ακριβότερα κοστίζει η επισκευή ενός Plug-in υβριδικού μοντέλου, που εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα, αλλά και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα προκύπτουν από την ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο 2018 έως 2020 από τους ειδικούς ερευνητές της ADAC.

 

Φθηνότερα τα σέρβις, αλλά ακριβότερες οι επισκευές των ηλεκτρικών οχημάτων
Όλες οι διεθνείς έρευνες επιβεβαιώνουν, ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να πιάσει εξίσου δύσκολα φωτιά είτε πρόκειται για μοντέλο βενζίνης και πετρελαίου είτε για ηλεκτρικό.

 

Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζουμε ότι η πιθανότητα να πιάσει ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο μετά από σύγκρουση φωτιά είναι ίδια με εκείνη ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος. Ωστόσο η κατάσβεση της πυρκαγιάς απαιτεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερο όγκο υλικού πυρόσβεσης σε σύγκριση με ένα μοντέλο συμβατικής τεχνολογίας.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ