BMW iX: Ένα ηλεκτρικό SUV χωρίς συμβιβασμούς
Η ΒΜW έχει κατακτήσει με το σπαθί της τον τίτλο του σκαπανέα της ηλεκτροκίνησης ήδη από το 2013.

BMW iX: Ένα ηλεκτρικό SUV χωρίς συμβιβασμούς

Με την iX η BMW επιβεβαιώνει τον ηγετικό της ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος και στη βιωσιμότητα, προσφέροντας ένα ηλεκτρικό SUV με ιδιαίτερο ντιζάιν, τεχνολογίες από το μέλλον και αυτονομίες άνω των 600 χιλιομέτρων.

Mε την iX η BMW επιβεβαιώνει τον ηγετικό της ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος και στη βιωσιμότητα, προσφέροντας ένα ηλεκτρικό SUV με ιδιαίτερο ντιζάιν, τεχνολογίες από το μέλλον και αυτονομίες άνω των 600 χιλιομέτρων.

 

Η ΒΜW έχει κατακτήσει με το σπαθί της τον τίτλο του σκαπανέα της ηλεκτροκίνησης ήδη από το 2013, οπότε παρουσίασε την καινοτόμα i3 με το φουτουριστικό ντιζάιν και το επαναστατικό αμάξωμα από ανθρακονήματα. Οκτώ χρόνια αργότερα η βαυαρική μάρκα επανέρχεται με την iX, ένα μοντέλο που επαναπροσδιορίζει την ηλεκτροκίνηση σε όλα τα επίπεδα και δεν απαιτεί κανενός είδους συμβιβασμό κατά τη χρήση και την οδήγησή του.

 

Το επιβλητικό SUV αποτελεί την τεχνολογική ναυαρχίδα της BMW, σχεδιάστηκε από την αρχή αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα και διαθέτει όλα τα προσόντα για να βάλει τη δική του σφραγίδα στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, συνδυάζοντας ιδανικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία με σπορ αίσθηση οδήγησης, μεγάλες αυτονομίες και κορυφαίου επιπέδου ευρυχωρία και άνεση. 

 

BMW iX: Ένα ηλεκτρικό SUV χωρίς συμβιβασμούς

 

Στην περίπτωση της iX η BMW άνοιξε όλα τα χαρτιά της όσον αφορά τη βιωσιμότητα του πεντάμετρου μοντέλου της, το οποίο κατηγοριοποιείται από τη γερμανική μάρκα ως SAV, δηλαδή Sports Activity Vehicle, λόγω του πολυσύνθετου lifestyle και σπορ χαρακτήρα του. Η διαδικασία παραγωγής της BMW iX γίνεται με απόλυτα διαφανή κριτήρια και με ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές, οι ηλεκτροκινητήρες της δεν περιέχουν σπάνιες γαίες, το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλώσιμα υλικά και έχει 90% λιγότερο χρώμιο σε σχέση με άλλα μοντέλα της ίδιας κατηγορίας.

 

Το εντυπωσιακό SAV προσφέρει επίσης μία εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης χάρη στην αρχιτεκτονική του συστήματος eDrive πέμπτης γενιάς, ενώ προβλέπονται δύο πολύ αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες συμπαγών διαστάσεων, ελαφριοί και ιδιαίτερα οικονομικοί. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κορυφαία έκδοση iX xDrive50 με συνολική ισχύ 523 ίππους καταναλώνει μόνο 19,8 kWh ανά 100 χλμ., που αντιστοιχούν σε περίπου 20% λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια από ανταγωνιστές της όπως το Audi e-tron ή το Tesla Model X. Ακόμη οικονομικότερη είναι η έκδοση iX xDrive 40 με συνολική απόδοση 326 ίππους και μέση κατανάλωση ενέργειας 19,4 kWh ανά 100 χλμ., ενώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι ένα μέρος αυτής της εξαιρετικής επίδοσης οφείλεται στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματος με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, όταν στην BMW X5 ανέρχεται σε 0,31.

 

Η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας σε συνδυασμό με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών και την προσαρμοζόμενη και ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας σε κάθε επιβράδυνση επιτρέπουν πολύ μεγάλες αυτονομίες και απελευθερώνουν τον οδηγό της BMW iX από το άγχος των συχνών φορτίσεων, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η BMW iX xDrive50 προσφέρει μια καταπληκτική εμβέλεια της τάξης των 630 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP, ενώ και η BMW iX xDrive40 μπορεί με μία φόρτιση να διανύσει έως 425 χιλιόμετρα! Η φόρτιση με συνεχές ρεύμα μπορεί να γίνει με ισχύ έως 200 kW και σε αυτή την περίπτωση απαιτούνται μόλις δέκα λεπτά στην πρίζα για να αυξηθεί η αυτονομία της BMW iX xDrive50 μέχρι και 150 χιλιόμετρα.

 

BMW iX: Ένα ηλεκτρικό SUV χωρίς συμβιβασμούς

 

Παρά τις πράσινες προδιαγραφές της, η iX παραμένει όπως όλες οι BMW ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο με καταπληκτικές επιδόσεις, αφού η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται από την έκδοση των 326 ίππων σε 6,1’’ και από εκείνη των 523 ίππων σε μόνο 4,6’’. Εξάλλου, ως γνήσιο τέκνο της βαυαρικής μάρκας εντυπωσιάζει με κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης και άνεσης, στα οποία συμβάλλει καθοριστικά το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που περιλαμβάνεται στάνταρ και στις δύο εκδόσεις. 

 

Στο εσωτερικό της iX σε υποδέχεται ο νέος κόσμος της BMW, o οποίος είναι φυσικά απολύτως ψηφιακός και συμπυκνώνεται στη μεγάλη κυρτή οθόνη (curved display) υψηλής ευκρίνειας του cockpit. Η όλη ατμόσφαιρα παραπέμπει σε σύγχρονο καθιστικό σπιτιού και τα λεπτά καθίσματα θυμίζουν κανονικά έπιπλα με βάση τα υλικά κατασκευής τους και την καλαίσθητη γκάμα χρωμάτων τους. Οι χώροι είναι έτσι κι αλλιώς εντυπωσιακοί, όμως η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται από τη μεγαλύτερη πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή που μέχρι σήμερα έχει τοποθετηθεί σε μία BMW και από την κεντρική κονσόλα, που μοιάζει σαν να αιωρείται. 

 

Το τετρακίνητο SAV εφοδιάζεται με τη μεγαλύτερη λίστα στάνταρ συστημάτων υποστήριξης του οδηγού που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε ένα μοντέλο της BMW. Eπίσης, οι καινοτόμες τεχνολογίες της iX προσφέρουν μεσοπρόθεσμα προοπτικές αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 και θέτουν τη βάση για εξαιρετική τεχνητή νοημοσύνη. Η νέα BMW iX λανσάρεται αυτές τις ημέρες στη χώρα μας με τιμές από 86.450 ευρώ στην έκδοση xDrive40 και από 109.950 ευρώ για την xDrive50.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ