[ Επιμέλεια - μετάφραση Άλκηστη Γεωργίου ]

 

Το περιοδικό Elle ξεχωρίζει τους Instagram users με την μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της μόδας.
Το περιοδικό Elle ξεχωρίζει τους Instagram users με την μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της μόδας.

 

Από την Ruth La Ferla, των New York Times

 

Τους τελευταίους μήνες σχεδιαστές μόδας κάθε αισθητικής έχουν στραφεί στο Instagram για να ξεκλέψουν μια γεύση από την ζωή και τις προτιμήσεις των οπαδών τους.

 

Βloggers, στυλίστες , μοντέλα , καλλιτέχνες και τυχαίοι επισκέπτες, μπαίνουν με τις αναρτήσεις τους στο υποσυνείδητο των σχεδιαστών, σε διαφημιστικές καμπάνιες και , άμεσα ή έμμεσα , πάνω στις πασαρέλες τους.

 

«Οι εικόνες, αυτά που βλέπουμε καθημερινά, αποτελούν μεγάλο μέρος του τρόπου εμπνεόμαστε», δήλωσε ο Jason Wu, ένας -φανερά εξαρτημένος Instagram user του οποίου το προφίλ μετράει κοντά στους 85.000 οπαδούς και ο οποίος ακολουθεί περίπου 150 χρήστες.. «Μυείσαι σταδιακά στον τρόπο σκέψης τους , ή τουλάχιστον σε ό, τι θέλουν αυτοί να νομίζεις ότι σκέφτονται» είπε ο Wu. «Κι αυτό αλλάζει τον τρόπο που σχεδιάζουμε ».

 

Από την ίδρυσή του, πριν από δύο χρόνια , το Instagram , με περίπου 150 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες ( που εξαγοράστηκε από το Facebook πέρσι για 1 δισ. δολάρια ) , έχει αναδειχθεί ως ένα είδος οπτικού Twitter . Δεν αποτελεί έκπληξη , λοιπόν, ότι έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους οίκους μόδας σε κάθε επίπεδο, σαν  μία τράπεζα εικόνων, ένα εργαλείο έρευνας, μια βιτρίνα για τα προϊόντα τους και τώρα, ένας δρόμος για να εισχωρήσουν στο υποσυνείδητο των καταναλωτών, αλλά να πάρουν συγχρόνως κι απ' αυτούς «δωρεάν» ιδέες..

 

«Παραδοσιακά, η βιομηχανία της μόδας κοπίαζε να έχει τον έλεγχο της δημιουργικότητας», δήλωσε η Maureen Mullen , η οποία ηγείται της έρευνας για το L2 Think Tank , το οποίο αναλύει κοινωνικές τάσεις που διαμορφώνονται μέσα  από τα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά δίκτυα. Αλλά τελευταία, η άνθρωποι της βιομηχανίας της μόδας φαίνεται πως παραχωρούν λίγο από αυτόν τον έλεγχο στους ανθρώπους που αγοράζουν και φορούν τα ρούχα τους..

« Οι σχεδιαστές φέρονται πλέον στους καταναλωτές όπως στους καλλιτέχνες, όπως στους ανθρώπους που δημιουργούν από την αρχή φιλόδοξο περιεχόμενο το οποίο οι μεγάλοι σχεδιαστές θέλουν να χρησιμοποιήσουν προς όφελος τους», λέει η Mullen.

 

H Diane von Furstenberg σκανάρει τακτικά το Instagram. Όταν πρόσφατα δημοσίευσε κάποιες φωτογραφίες με πολύχρωμα αγριολούλουδα οι οπαδοί της αμέσως ανταποκρίθηκαν στην ανάρτηση της με σχόλια για το πόσο ωραία θα ταίριαζαν τα λουλούδια αυτά σαν print για ένα φόρεμα. Μερικοί της ζήτησαν, μάλιστα, να λάβει σοβαρά υπόψη της αυτή την ιδέα.

«Θα μπορούσε να γίνει», αποκρίθηκε η ίδια..

 

Η von Furstenberg δεν είναι μόνη που 'περιπλανιέται' στο τεράστιο πλήθος του Instagram παίρνοντας ιδέες:  « To Instagram έχει αλλάξει την ματιά μου », λέει η Nanette Lepore. Και γέμισε, επίσης, και την πασαρέλα της με χρώματα καθώς στην τελευταία της κολεξιόν η Lepore παρουσίασε μια σειρά από print παπαρούνας, διακριτικά ξεπλυμένων σε όξινους τόνους, επηρεασμένη από τα εφέ των φωτογραφιών που δημοσιεύουν οι οπαδοί της στο Instagram.

 

« Εμπνευστήκαμε από το πώς αυτά τα καθημερινά κορίτσια βγαίνουν έξω στο δρόμο και φωτογραφίζουν τους εαυτούς τους», είπε . Η Nanette Lepore  ενσωμάτωσε αυτά τα στοιχεία του ιδιαίτερου  προσωπικού στυλ των καθημερινών καταναλωτών στη τελευταία της επίδειξη , καθώς και στην διαφημιστικής της καμπάνια.

 

«Πρόκειται, όμως, για ακόμη ένα παράδειγμα μάρκετινγκ των οίκων μόδας που επιτρέπει στον καθένα από μας να νιώθει σαν ξεχωριστός δημιουργός», δήλωσε ο Ferdinando Verderi , ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Johannes Leonardo, ενός διαφημιστικού γραφείου που συνεργάζεται με αρκετούς οίκους.

Το Instagram , είπε , « τρέφει τη σημασία των μεμονωμένων ατόμων, καθώς και τη δύναμη της περσόνας που χτίζει κάποιος μέσα σε αυτό.»

 

Νωρίτερα φέτος , ο Wu έπεσε πάνω σε μία σειρά φωτογραφιών στο Instagram του μοντέλου και οικολογικής ακτιβίστριας  Christy Turlington με τα παιδιά της στην παραλία. Δεν είχε γνωρίσει ποτέ την  Turlington , αλλά γοητεύτηκε αρκετά ώστε να επικοινωνήσει μαζί της ζητώντας της να εμφανιστεί στην φθινοπωρινή κολεξιόν του.

 

Με την προώθηση τέτοιου είδους σχέσεων, και την ενθάρρυνση της αυθόρμητης ανταλλαγής ιδεών , το Instagram έχει αποκτήσει  ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με το YouTube , το Pinterest , το Tumblr, ακόμη και το Facebook .

 

Ο Michael Kors, του οποίου ο λογαριασμός μετράει περισσότερους από ένα εκατομμύριο οπαδούς , έχει εντυπωσιαστεί από την εμβέλειά του. « Μου αρέσει που μπορούμε να δημοσιεύουμε μια φωτογραφία και μέσα σε λίγες ώρες , 10 ή 20 ή ακόμη και 40.000 άτομα δηλώνουν ότι τους αρέσει, ή την σχολιάζουν, ή ακόμα, την αναδημοσιεύουν», λέει. « Καθιστά δυνατή την επικοινωνία και την διασύνδεση, σε μία απίστευτη κλίμακα.»

 

Τέλος, ο σχεδιαστής Wes Gordon έχει μια εταιρική σελίδα στο Facebook, αλλά ισχυρίζεται πως αισθάνεται το Instagram πιο προσωπικό.. « Είναι σαν να ρίχνεις μια ωραία ματιά στον κόσμο κάποιου, σε έναν πραγματικό κόσμο. Για παράδειγμα μία κοπέλα με την οποία είμαστε φίλοι στο Instagram θα δημοσιεύσει μια φωτογραφίας της σε ένα πάρτι και το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι το πόσο super cool δείχνει. Αυτές οι φωτογραφίες είναι πια μέρος της οπτικής μου βιβλιοθήκης.»