Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης

Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
2

Ο Μαρτσέλο Mαστρογιάνι, εκτός από ιδιαίτερα ταλαντούχος και χαρισματικός ηθοποιός του κινηματογράφου, υπήρξε το μεγαλύτερο fashion icon της Ιταλίας και ολόκληρης της Ευρώπης.

Ο διάσημος ηθοποιός είχε την υπέροχη ικανότητα "να κάνει δικό του" καθετί που φορούσε, είτε το είχε επιλέξει ο ίδιος, είτε το επέβαλαν οι ενδυματολόγοι του. Οι υπέρκομψες εμφανίσεις του τόσο στη μεγάλη οθόνη, όσο και στην προσωπική του ζωή, του χάρισαν μια θέση στη δεκάδα των γόηδων της 7ης τέχνης.

"Δεν είμαι όμορφος ούτε ήμουν ποτέ. Εχω ένα πρόσωπο συνηθισμένο, κοινό, ίσως και λίγο χωριάτικο. Δεν είμαι ούτε γενναίος. Προτιμώ πάντα να γυρίζω γύρω από το εμπόδιο και τις αποφάσεις να τις παίρνουν οι άλλοι"

Μόνο ένας τόσο γοητευτικός και καλοντυμένος άνδρας θα μπορούσε να είναι ο μεγάλος έρωτας της Φέι Ντάναγουεϊ και "θα στεκόταν" δίπλα στη Σοφία Λόρεν παίζοντας μαζί της σε δεκατέσσερις ταινίες.

Γνωστός για την ευθύτητά του αλλά και τη χιουμοριστική προσέγγιση του στη ζωή, δικαίως ο Μαστρογιάνι θεωρείται ο μαέστρος της "Dolce Vita". Ο κομψός με το σοφιστικέ ύφος του σταρ, έζησε μια επιπόλαιη ζωή που ωστόσο ήταν εντελώς σεβαστή.

Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter

Είχε το ταλέντο να είναι ντυμένος πάντα τέλεια, χωρίς ποτέ να ψάχνει για τις τάσεις της μόδας και τις ετικέτες. Ένα κλασικό μαύρο κοστούμι, ένα λευκό πουκάμισο με γαλλικό γιακά και μια μαύρη γραβάτα ήταν ό, τι χρειαζόταν για να εκπλήξει το κοινό σε κάθε του εμφάνιση. Στη διάρκεια της συνεργασίας του με τον Φεντερίκο Φελίνι, τα ρούχα του έγιναν θέμα συζήτησης ενώ τα τετραγωνισμένα γυαλιά του, ήταν το πιο χαρακτηριστικό αξεσουάρ του. Το να μιμηθεί κάποιος  το ύφος του μπορεί να φαίνεται εύκολο, ωστόσο απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια αφού τα να εφαρμόζουν τόσο τέλεια τα ρούχα στο σώμα δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι ήταν η πεμπτουσία της ιταλικής μόδας. Ντυμένος στην εντέλεια, χωρίς ποτέ να πέφτει σε υπερβολές.

Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter

Ο Marcello Mastroianni Vincenzo Domenico, όπως ήταν ολόκληρο το όνομά του, γεννήθηκε στη Φοντάνα Λίρι το 1924 από μια οικογένεια ταπεινής καταγωγής. Σπούδασε στο Τορίνο και αργότερα στη Ρώμη, την πόλη που του έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξει το ταλέντο και να ξεκινήσει την καριέρα του. Στο Πανεπιστήμιο Θεάτρου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τη Giulietta Masina, η οποία αργότερα θα τον συστήσει στον σύζυγό της, Φεντερίκο Φελίνι. Το 1948 προσλήφθηκε από τη θεατρική εταιρεία του Λουκίνο Βισκόντι, κάτι που θεωρείται ακόμη και σήμερα ίσως το πιο σπουδαίο πράγμα για την καριέρα του. Η ομορφιά του, αν και ήταν αρκετά μακριά από τα στάνταρντ  της εποχής, όσο και ο σαγηνευτικός τόνος της φωνής του, μάγεψαν τόσο πολύ το κοινό, που σύντομα τον καθιέρωσε ως το ανδρικό πρότυπο της ιταλικής ομορφιάς. Το 1995 θα διαγνωστεί με καρκίνο και θα πεθάνει στο Παρίσι στις 19 Δεκεμβρίου του 1996.

Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter

Οι ταινίες που καθιέρωσαν τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι

«Ο κλέψας του κλέψαντος» (1958), του Μάριο Μονιτσέλι.

«Η γλυκειά ζωή» (1960), του Φεντερίκο Φελίνι.

«Η νύχτα» (1961) του Μικελάντζελο Αντονιόνι.

«Διαζύγιο α λα ιταλικά» (1961) του Πιέτρο Τζέρμι.

«8 ½» (1963) του Φεντερίκο Φελίνι.

«Χθες, σήμερα, αύριο» (1963) και «Γάμος α λα ιταλικά» (1964) του Βιτόριο Ντε Σίκα.

Ο ξένος (1967) του Λουκίνο Βισκόντι.

«Αλονζανφάν» (1973) των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι.

«Μια ξεχωριστή μέρα» (1977) του Ετορε Σκόλα.

«Ο μελισσοκόμος» (1986) του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

«Μαύρα μάτια» (1987) του Νικήτα Μιχάλκοφ.

Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter

Κάνοντας την αυτοκριτική του ο Μαστρογιάνι είχε πει:

"Δεν είμαι όμορφος ούτε ήμουν ποτέ. Εχω ένα πρόσωπο συνηθισμένο, κοινό, ίσως και λίγο χωριάτικο. Δεν είμαι ούτε γενναίος. Προτιμώ πάντα να γυρίζω γύρω από το εμπόδιο και τις αποφάσεις να τις παίρνουν οι άλλοι. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από τεμπέλης είμαι εσωστρεφής. Δεν μου αρέσει το συλλογικό παιχνίδι. Θέλω να διασκεδάζω μόνος μου. Πάντα από εγωισμό προτιμώ να συναναστρέφομαι με κόσμο που γνωρίζω. Είναι πιο βολικό, με αυτούς ξέρω ήδη πώς να συμπεριφερθώ. Δεν επιθυμώ να γνωρίσω κανέναν: είναι κουραστικό, πάντα προκύπτει κάποιο πρόβλημα. Καλύτερα να αφήνω την ευκαιρία να χάνεται. Είμαι ένας πρώην εργάτης. Αυτό έπρεπε να κάνω, εκεί έπρεπε να μείνω: στη γειτονιά με τους χτίστες. Τότε τουλάχιστον κανένας δεν θα μου είχε ζητήσει να γίνω λαμπερός, μοντέρνος, να αποκτήσω προσωπικότητα..."

Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
Γιατί ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε το fashion icon της Ευρώπης Facebook Twitter
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Σαν Σήμερα / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωστής Τσικλητήρας

Σαν σήμερα / Κωστής Τσικλητήρας: Αυτή είναι η ζωή του κορυφαίου Ολυμπιονίκη

Σαν σήμερα, στις 10 Φεβρουαρίου 1913, πεθαίνει στην Αθήνα από «κεραυνοβόλο μηνιγγίτιδα» ο κορυφαίος, μαζί με τον Πύρρο Δήμα, Έλληνας Ολυμπιονίκης Κωστής Τσικλητήρας, κάτοχος τεσσάρων ολυμπιακών μεταλλίων.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
είμαι εσωστρεφής. Δεν μου αρέσει το συλλογικό παιχνίδι. Θέλω να διασκεδάζω μόνος μου. Πάντα από εγωισμό προτιμώ να συναναστρέφομαι με κόσμο που γνωρίζω. Είναι πιο βολικό, με αυτούς ξέρω ήδη πώς να συμπεριφερθώ. Δεν επιθυμώ να γνωρίσω κανέναν: είναι κουραστικό, πάντα προκύπτει κάποιο πρόβλημα. Καλύτερα να αφήνω την ευκαιρία να χάνεται. συμφωνω απολυτα . ps : ωραιο το λευκο παλτο !