Αφιέρωμα στον Franz Schubert.

Facebook Twitter
2

Βλ. E-Bay.

 

Αριστερά, ο Franz Schubert σε νεαρή ηλικία. Βλ. Arpos. Δεξιά, ο Schubert σε ηλικία 17 ετών (αυστριακή σχολή).

 

Πάνω αριστερά, προσωπογραφία της Therese Grob, του πρώτου έρωτα του Franz Schubert, από τον Heinrich Hollpe. Φωτ. Corbis. Η επιθυμία του Franz Schubert να παντρευτεί τη νεαρή σοπράνο εμποδίστηκε από τη νομοθεσία της εποχής που απαιτούσε να προυπάρχουν τα μέσα εκείνα που θα στήριζαν μία οικογένεια. "I loved someone very dearly and she loved me too ... . For three years she hoped I would marry her; but I could not find a position which would have provided for us both" (Schubert). Ο Schubert δεν παντρεύτηκε ποτέ. Αφιέρωσε στην Therese Grob μία σειρά από Lieder που αποτελούν την "The Therese  Collection of Songs by Schubert", Brown, 1968).

 

Καρτ ποστάλ Delcampe.

Βλ. E-Bay.

 

Βλ. cigcardpix.

 

Ακουαρέλα του Wilhelm August Rieder (1825).

 

Ο Franz Schubert στο piano (1899), έργο του Gustav Klimt.

 

Ο Franz Schubert στο piano (1899), έργο του Gustav Klimt. Η εκδοχή αυτή του πίνακα πραγματοποιήθηκε έπειτα από παραγγελία του 'Ελληνα επιχειρηματία Νικόλαου Δούμπα για να κοσμήσει μία από τις πόρτες του μουσικού σαλονιού του. Μεγάλος θαυμαστής του Franz Schubert, ο Νικόλαος Δούμπας υπήρξε προσωπικός φίλος του Richard Wagner και του Johan Strauss. Βλ. The Klimt Collection.

 

Ελαιογραφία του Wilhelm August Rieder (1875). Historisches Museum der Stadt Wien. Βλ. El blog de Manuel Vega Gamiz.

 

Βλ. E-Bay.

 

Βλ. E-Bay.

Σουμπερτιάδα, από τον Moritz von Schwind (1868). Ο Franz Schubert στο πιάνο στην κατοικία της κόμισσας Karoline Esterházy.

 

Ο πιανίστας Johann Baptist Jenger και ο συνθέτης Anselm Hüttenbrenner δίπλα στον Franz Schubert. Σχέδιο του Joseph Teltscher (1827).

 

Αριστερά, ο Franz Schubert, σε φιλικό κύκλο, συνοδεύει στο πιάνο τον τενόρο φίλο του Vogl. Via orchestresenfete. Δεξιά, οι Josephine Fröhlich και Johann Michael Vogl ερμηνεύουν lieder του Franz Schubert. Σχέδιο του Ferdinand Georg Waldmüller (1827). Βλ. desingel.

 

Βλ. E-Bay.

 

Gesellschaftsspiel in Atzenbrugg (ομαδικό παιχνίδι στο Atzenbrugg), έργο του αυστριακού ζωγράφου Leopold Kuppelwieser, που μετείχε σε μία από τις "Σουμπερτιάδες". Museum der Stadt Wien am Karlsplatz.

 

Δεξ., βλ. liveauctioneers.

 

Βλ. E-Bay. 

 

Βλ. E-Bay.

 

Πρόγραμμα της γερμανικής ταινίας Drei Mäderl um Schubert (1936) του E. W. Emo.

 

Ρουμάνικη αφίσα για την αυστριακή ταινία Franz Schubert: Ein Leben in zwei Sätzen (1953) του Walter Kolm-Veltee.

 

Σάουντρακ της ταινίας Barry Lyndon (1975) σε σκηνοθεσία Stanley Kubrick βασισμένο στο Trio in E flat, op. 100 του Franz Schubert.

Trio in E flat, op. 100 του Franz Schubert. Zhang Zhang - Violin, Paul Katz - Cello, Georgi Slavchev - Piano. Performed in Duncan Hall, Shepherd School of Music, Rice University.

 

Erlkönig, ποίημα του Johann Wolfgang von Goethe. Ανήκει στον κύκλο των Lieder του Franz Schubert. Το ερμηνεύει εδώ η Jessye Norman.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT

σχόλια

2 σχόλια
Μεγάλος Σούμπερτ. Σκέτη απόλαυση για να παίζεις στο πιάνο, αλλά δεν είναι και για όλα τα γούστα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ο Ρίχτερ που τον επανέφερε στο ρεπερτόριο των σύγχρονων πιανιστών, στα μέσα του 20υ αιώνα, την ώρα που οι κριτικοί και άλλοι πιανίστες (Γκουλντ) τον σνομπάραν, ή στην καλύτερη περίπτωση ήταν επιφυλακτικοί για τις μεγάλου μήκους σονάτες, τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα και τη βαριά ατμόσφαιρα.