To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι

To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
0
To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Ένα κλεμμένο λευκό βαν ανατινάχθηκε δημιουργώντας έναν κρατήρα πλάτους 3 μέτρων και βάθους περίπου 2


Ήταν 1 μετά τα μεσάνυχτα
, το βράδυ της 27ης Μαΐου 1993, όταν μια εκκωφαντική έκρηξη ξύπνησε σχεδόν όλη τη Φλωρεντία.  Η εγχώρια τρομοκρατία μόλις είχε δώσει το στίγμα της.

Ένα κλεμμένο λευκό βαν Fiat Fiorino, φορτωμένο με εκρηκτικά, είχε σταθμεύσει λίγο νωρίτερα κάτω από τον ιστορικό πύργο Torre dei Pulci στη Via dei Georgofili. Το παγιδευμένο αυτοκίνητο (είχε 280 κιλά των ισχυρών PΕΤΝ και Τ4 -τα δύο συστατικά της ασταθούς εκρηκτικής ύλης SEMTEX- αναμεμειγμένα με μικρή ποσότητα TNT) πυροδοτήθηκε και ανατινάχθηκε δημιουργώντας έναν κρατήρα πλάτους 3 μέτρων και βάθους περίπου 2. Τα θραύσματα από τα μεταλλικά συντρίμμια στην κυριολεξία εκτοξεύτηκαν δεκάδες τετράγωνα μακριά.

Οι τρεις πίνακες που καταστράφηκαν ήταν o «Birth of Christ» του Gherardo Delle Notti και οι "Buonaventura" και "Ciclo Viti" του Bartolomeo Manfredi. Ζημιές, κυρίως από σπασμένα γυαλιά, υπέστησαν μεταξύ άλλων, έργα του 17ου αιώνα των Φλαμανδών ζωγράφων Peter Paul Rubens και Anthony Van Dyck.

Η έκρηξη σκότωσε πέντε ανθρώπους: Τον επιθεωρητή της δημοτικής αστυνομίας Fabrizio Nencioni, τη σύζυγό του και θεματοφύλακα του Γεωργικού Αρχείου της Φλωρεντίας Angela, τις κόρες τους, 9 ετών και 7 εβδομάδων και έναν 22χρονο φοιτητή αρχιτεκτονικής, τον Dario Capolicchio, ο οποίος ζούσε σε ένα κοντινό διαμέρισμα. Άλλοι 60 άνθρωποι τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στα νοσοκομεία. Τα πτώματα της οικογένειας βρέθηκαν σε τέτοια κατάσταση -καμένα και διαμελισμένα- ώστε η αναγνώρισή τους ήταν σχεδόν αδύνατη.

To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Το διαμέρισμα όπου ζούσε η οικογένεια
To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Οι τρεις πίνακες που καταστράφηκαν ήταν o «Birth of Christ» του Gherardo Delle Notti και οι "Buonaventura" και "Ciclo Viti" του Bartolomeo Manfredi


Για τη μαφία οι νεκροί ήταν παράπλευρες απώλειες. Στόχος τους ήταν η Πινακοθήκη Ουφίτσι. Η δομική βλάβη στο Μουσείο κόστισε πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια. Παρά το γεγονός ότι τα ενισχυμένα γυάλινα παράθυρα του Μουσείου γκρεμίστηκαν, κατάφεραν να προστατεύσουν τα περισσότερα από τα έργα τέχνης από την ισχύ της έκρηξης. 3 έργα ζωγραφικής καταστράφηκαν ολοσχερώς, άλλα 33 υπέστησαν ζημιές και 3 αγάλματα έσπασαν.

Η ζημιά που υπέστη ο πύργος "Torre dei Pulci" όπου βρισκόταν το Γεωργικό Αρχείο (και το διαμέρισμα της οικογένειας) ήταν τεράστια. Από την έκρηξη το κτίριο κατέρρευσε καταστρέφοντας εντελώς το διαμέρισμα της οικογένειας Nencioni. Πάνω από 1000 από τα περίπου 40.000 σπάνια βιβλία, χειρόγραφα και ιστορικά αρχεία που φιλοξενούνταν στον πύργο, καταστράφηκαν ολοσχερώς.

 

To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Η ανεκτίμητη συλλογή της πινακοθήκης με τα έργα των Botticelli, Caravaggio, Michelangelo και Leonardo δεν υπέστη σοβαρές ζημιές. Ωστόσο, τα έγγραφα μιας 10ετούς προσπάθειας να καταχωρηθούν οι συλλογές καταστράφηκαν ολοσχερώς

 

To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Στη συλλογή των γλυπτών, το ένα από τα τρία αγάλματα που υπέστησαν σοβαρή ζημιά ήταν το ρωμαϊκό άγαλμα της ελληνικής θεότητας Νιόβης

 

Οι τρεις πίνακες που καταστράφηκαν ήταν o «Birth of Christ» του Gherardo Delle Notti και οι "Buonaventura" και "Ciclo Viti" του Bartolomeo Manfredi. Ζημιές, κυρίως από σπασμένα γυαλιά, υπέστησαν μεταξύ άλλων, έργα από τον 17ο αιώνα των Φλαμανδών ζωγράφων Peter Paul Rubens και Anthony Van Dyck.

Στη συλλογή των γλυπτών, το ένα από τα τρία αγάλματα που υπέστησαν σοβαρή ζημιά ήταν το ρωμαϊκό άγαλμα της ελληνικής θεότητας Νιόβης η οποία εμφανίζεται να κλαίει για τη δολοφονία των 12 παιδιών της από τον Απόλλωνα και την Άρτεμη.

To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Για τη μαφία οι νεκροί ήταν παράπλευρες απώλειες. Στόχος τους ήταν η Πινακοθήκη Ουφίτσι
To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
3 έργα ζωγραφικής καταστράφηκαν ολοσχερώς, άλλα 33 υπέστησαν ζημιές και 3 αγάλματα έσπασαν

Η ανεκτίμητη συλλογή της πινακοθήκης με τα έργα των Botticelli, Caravaggio, Michelangelo και Leonardo δεν υπέστη σοβαρές ζημιές. Ωστόσο, τα έγγραφα μιας 10ετούς προσπάθειας να καταχωρηθούν οι συλλογές καταστράφηκαν ολοσχερώς. Οι εργαζόμενοι απομάκρυναν γρήγορα τα έργα από τις συλλογές στον τρίτο όροφο, όπου βρίσκονταν τα πλέον πολύτιμα κομμάτια του μουσείου, αφού η βροχή θα μπορούσε να περάσει μέσα από τα σπασμένα παράθυρα και να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά.

Υπεύθυνη για τη βομβιστική επίθεση θεωρήθηκε η Κόζα Νόστρα κάτι που επιβεβαιώθηκε 2 μήνες αργότερα, μετά και άλλες δύο επιθέσεις στην Ιταλία του συνδικάτου οργανωμένου εγκλήματος. Οι επιθέσεις αυτές έγιναν όπως αποκαλύφθηκε, ως αντίποινα σε άρθρο που ψηφίστηκε στην ιταλική Βουλή και επέβαλε εξοντωτικές ποινές στα μέλη της Μαφίας.

To 1993 η Κόζα Νόστρα επιτίθεται βάρβαρα στο Μουσείο Ουφίτσι Facebook Twitter
Τα θραύσματα από τα μεταλλικά συντρίμμια στην κυριολεξία εκτοξεύτηκαν δεκάδες τετράγωνα μακριά

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο LIFO.gr το 2015 από την Α. Κολοβού. © LIFO 2015

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT