Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter
0

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter
Τα χρυσά αγαλματίδια εκείνο το βράδυ, θα γίνονταν 9, αν ο Κλαρκ Γκέιμπλ δεν έχανε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του.

 

Στις 29 Φεβρουαρίου του 1940, στη 12η – τότε – Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ και με οικοδεσπότη τον πρωτάρη Μπομπ Χόουπ, η κινηματογραφική υπερπαραγωγή «Όσα παίρνει ο άνεμος», οι ηθοποιοί και οι υπόλοιποι συντελεστές της, «σαρώνουν» τα χρυσά αγαλματίδια. 

Σε μία μεγαλοπρεπή τελετή, που είχε φιλοξενηθεί στο ξενοδοχείο "Ambassador" στο Λος Άντζελες, ο κινηματογραφικός παραγωγός Ντέιβιντ Σέλζνικ, βλέπει το προϊόν της νεοσύστατης εταιρείας του, να αποσπά 8 Όσκαρ, αριθμό ρεκόρ, ένα ρεκόρ που η ταινία καταφέρνει να διατηρήσει για περίπου 20 χρόνια.

Όσκαρ Καλύτερης ταινίας (Ντέιβιντ Σέλζνικ), Σκηνοθεσίας (Βίκτορ Φλέμινγκ), Α' Γυναικείου Ρόλου (Βίβιαν Λι), Β' Γυναικείου Ρόλου (Χάτι Μακ Ντάνιελ), Διασκευασμένου Σεναρίου (Σίντνεϊ Χάουαρντ), Φωτογραφίας (Έρνεστ Χάλερ - Ρέι Ρέναχαν), Μοντάζ (Χαλ Σ. Κερν - Τζέιμς Ε. Νιούκομ), Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης ( Λάιλ Ρ. Γουίλερ), Σκηνογραφίας (Γουίλιαμ Κάμερον Μέντζις), και τιμητικό βραβείο στους Έρβιν Θάλμπεργκ - Ντέιβιντ Ο'Σέλζνικ. Τα χρυσά αγαλματίδια εκείνο το βράδυ, θα γίνονταν 9, αν ο Κλαρκ Γκέιμπλ δεν έχανε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του.  

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter
...Η χαρακτηριστική φωνή της Βίβιαν Λι, που παράβγαινε σε εντυπώσεις τα μεγάλα εκφραστικά μάτια της, τα ιστορικά στοιχεία για τον Αμερικανικό Εμφύλιο, όλα αποτελούν έως τις μέρες μας αντικείμενο αναλύσεων.
 

To «Όσα παίρνει ο άνεμος», ένα πραγματικό ορόσημο στις ταινίες εποχής, χτίζει τον δικό του μύθο μέσα στα χρόνια και στην ιστορία του κινηματογράφου: οι ατάκες του φινάλε, η έντονη νότια προφορά και η χαρακτηριστική φωνή της Βίβιαν Λι, που παράβγαινε σε εντυπώσεις τα μεγάλα εκφραστικά μάτια της, τα ιστορικά στοιχεία για τον Αμερικανικό Εμφύλιο, όλα αποτελούν έως τις μέρες μας αντικείμενο αναλύσεων, ακόμη και αποκαλύψεων.

Παραδείγματος χάριν, το 2014 είχε αποκαλυφθεί ότι το πολυσυζητημένο τέλος της ταινίας, δεν ήταν αυτό που τελικώς «σκλάβωσε» το κοινό, αλλά με τη «Σκάρλετ Ο' Χάρα» να λέει κάτι διαφορετικό από το θρυλικό πλέον «αύριο είναι μια καινούρια μέρα». Για την ακρίβεια, η άλλη εκδοχή του σεναρίου την ήθελε να λέει: "Rhett!... Rhett!... You'll come back. You'll come back... I know you will!".

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter

 

Σε κάθε περίπτωση, οι συντελεστές του πολυδάπανου κινηματογραφικού έπους των 8 Όσκαρ και των 13 υποψηφιοτήτων, δεν άλλαξαν μόνο το σενάριο. Ξόδεψαν – εκτός από χρήμα – και αρκετό χρόνο, προκειμένου να εντοπίσουν την ιδανική «Σκάρλετ». Μέχρι να τη βρουν στο πρόσωπο της Βίβιαν Λι, τις ατάκες της προβάρισαν πολλές. Για την ακρίβεια 32, κάποιες εκ των οποίων ντίβες του σινεμά της εποχής, όπως η Ταλούλα Μπάνκχεντ, η Λάνα Τάρνερ, η Πολέτ Γκοντάρ, κ.α. Στο video οι προσπάθειες τους για τον πρωταγωνιστικό ρόλο αποδεικνύουν γιατί τελικά οι παραγωγοί προτίμησαν τη Βίβιαν Λι. 

 


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Σαν σημερα / Γεώργιος Γκουρτζίεφ: βαθυστόχαστος, πρωτοπόρος διανοητής ή ταλαντούχος παραμυθάς;

Μυστικιστής, φιλόσοφος, πνευματικός δάσκαλος, συγγραφέας, μουσικοσυνθέτης, ταξιδευτής, υπήρξε πνεύμα χαρισματικό που επηρέασε κόσμο. Εβδομήντα χρόνια μετά τον θάνατό του (29/10/1949) πολλά ερωτήματα γι' αυτό τον «γητευτή ψυχών» παραμένουν άλυτα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT