Beyoncé και Amal Clooney: Πώς η ανακοίνωση της εγκυμοσύνης τους υπογραμμίζει δύο διαφορετικές μορφές διασημότητας

Beyoncé και Amal Clooney: Πώς η ανακοίνωση της εγκυμοσύνης τους υπογραμμίζει δύο διαφορετικές μορφές διασημότητας Facebook Twitter
Δεν κρίνεται καμία από τις δύο για τον τρόπο που επιλέγει να χειριστεί τη διασημότητα της. Κάποιοι θέλουν να φωνάξουν από χαρά σε ένα τέτοιο γεγονός, κάποιοι αποζητούν την ιδιωτικότητα με κάθε τρόπο.
1

Πριν από λίγες μέρες, η Beyoncé ανακοίνωσε την εγκυμοσύνη της με τον τρόπο που γνωρίζει καλύτερα: μέσω των social media και διαχειριζόμενη τη δημόσια εικόνα της πάντα προς όφελος της. Μια θεαματική φωτογράφιση με την κάμερα να ζουμάρει στη φουσκωμένη κοιλιά της, μερικά μηνύματα στο Instagram και όλος αυτός ο θόρυβος που προκλήθηκε, ήταν υπεραρκετά για να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

Τη σκυτάλη για να γίνει γνωστό ότι περιμένει παιδί παρέλαβε στη συνέχεια η Amal Clooney: το ίδιο διάσημη, ωστόσο, άλλη περσόνα, για άλλους λόγους και με άλλον τρόπο. Διάσημη δικηγόρος, διάσημη για την περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων δράση της, σύζυγος του George Clooney, προχώρησε μέσω του "The Talk" σε μία λιτή, σχεδόν αυστηρή ανακοίνωση, σε ένα κείμενο που χαρακτηριζόταν από την ανυπαρξία φωτογραφιών. 

Όπως παρατηρεί το Vox, όλο αυτό, ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η διαχείριση μιας τέτοιας είδησης, από κάθε διασημότητα ξεχωριστά, μοιάζει λίγο με περίεργο κοινωνικό πείραμα. Στην περίπτωση των δύο γυναικών υπογραμμίζει τους δύο διαφορετικούς τύπους της διασημότητας, που ποτέ δεν χάνει τον υπολογιστικό της χαρακτήρα, την πρόθεση να επηρεάζει την κοινή γνώμη. 

Beyoncé και Amal Clooney: Πώς η ανακοίνωση της εγκυμοσύνης τους υπογραμμίζει δύο διαφορετικές μορφές διασημότητας Facebook Twitter
H Beyonce δημοσιεύει μόνο όσα προσεκτικά έχει επιλέξει και επεξεργαστεί...

Από τη μία η Beyoncé, η οποία ελέγχει εδώ και χρόνια κάθε λεπτομέρεια που αφορά τη δημόσια εικόνα της, διατηρεί λογαριασμούς στα social media, όπου δημοσιεύει μόνο όσα προσεκτικά έχει επιλέξει και επεξεργαστεί, παραχωρεί συνεντεύξεις μόνο αφού είναι απολύτως ενήμερη για τις ερωτήσεις και φωτογραφίζεται μόνο με όρους προσωπικής της αποθέωσης. Ωστόσο, η τελική αίσθηση είναι ότι διατηρεί επαφή με το κοινό της, ότι δεν έχει αποστασιοποιηθεί, ότι δεν ζει σε καθεστώς αποστείρωσης. Τουναντίον. Έχει καταφέρει να «επικοινωνήσει» το ότι μοιράζεται ακόμη και πολύ προσωπικές της υποθέσεις, μέσω της δουλειάς της. Αν μη τι άλλο το "Lemonade" ήταν ένα εξομολογητικό άλμπουμ, η εκδίκηση της προς την απιστία του συζύγου της Jay Z.

Παρά τις αναλύσεις, την εποχή που είχε κυκλοφορήσει ο δίσκος, το κοινό ξέχασε το προφανές, ότι όλο αυτό, δηλαδή, ήταν ένα καλοστημένο επιχειρηματικό σχέδιο, και κράτησε την ειλικρίνεια της ερμηνεύτριας. Το πόσο πληγώθηκε από αυτό που έζησε και πώς το μετέτρεψε σε δημιουργικότητα. Ομοίως, όπως σχολιάζεται στα αμερικανικά media, όταν έμεινε και πάλι έγκυος, το έκανε με τους δικούς της όρους, με τρόπο που να θυμίζει καλλιτεχνικό μανιφέστο και ταυτόχρονα μία νέα ιλουστρασιόν διακήρυξη της μητρότητας. 

Και ακριβώς στην αντίπερα όχθη η Amal, να ζυγίζει την κάθε λεπτομέρεια της δημόσιας εικόνας της. Δεν διατηρεί λογαριασμούς στα social media, δεν έχει κανενός είδους διαδικτυακή παρουσία, δίνει σποραδικές συνεντεύξεις και μόνο για επαγγελματικές υποθέσεις που χειρίζεται ή -ακόμη σπανιότερα- γύρω από πολιτικά ζητήματα. Δεν φείδεται τις φωτογραφίσεις στο κόκκινο χαλί, όπου εμφανίζεται πάντα με τον υπερδιάσημο ηθοποιό και σκηνοθέτη σύζυγό της, αλλά ποτέ -μα, ποτέ!- δεν σχολιάζει ζητήματα του γάμου ή της προσωπικής τους ζωής. Όσο περισσότερη η κουβέντα γύρω από το όνομα και τη δράση της, τόσο πιο "εξαφανισμένη" από τα media η ίδια, ως φυσική παρουσία.

Beyoncé και Amal Clooney: Πώς η ανακοίνωση της εγκυμοσύνης τους υπογραμμίζει δύο διαφορετικές μορφές διασημότητας Facebook Twitter
Διάσημη δικηγόρος, διάσημη για την περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων δράση της, σύζυγος του George Clooney, προχώρησε μέσω του "The Talk" σε μία λιτή, σχεδόν αυστηρή ανακοίνωση. Φωτο: EPA

Όταν, πλέον, αποφάσισε να ανακοινώσει την εγκυμοσύνη της, σε αντίθεση με την ερμηνεύτρια της soul, η Clooney έβγαλε τελείως τον εαυτό της από το κάδρο. Δεν υπάρχουν -ακόμη, τουλάχιστον- πουθενά στο διαδίκτυο φωτογραφίες της "εγκύου Αmal" και όπως χαρακτηριστικά σχολιάζουν οι δημοσιογράφοι το πιο πιθανό είναι να μην υπάρξουν και ποτέ, εκτός κι αν κάποιος πραγματικά ικανός paparazzo κάνει όλα τα σωστά βήματα και φυσικά σταθεί τυχερός. 

Όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει το Vox, δεν κρίνεται καμία από τις δύο για τον τρόπο που επιλέγει να χειριστεί τη διασημότητα της. Κάποιοι θέλουν να φωνάξουν από χαρά σε ένα τέτοιο γεγονός, κάποιοι αποζητούν την ιδιωτικότητα με κάθε τρόπο. Το ζητούμενο βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο δύο υπερδιάσημες γυναίκες, που παίζουν με όρους role model, έχουν καταρτίσει τη στρατηγική τους, προκειμένου τα media να πάρουν αυτό που πρέπει από εκείνες και επιπλέον να συντηρήσουν τον (όποιο) μύθο τους στο κοινό. Πρόκειται για δύο διαφορετικές σχολές, με κοινό παρονομαστή: την προστασία της υστεροφημίας τους, στην πιο δύσκολη εποχή από καταβολής celebrity, στο αχανές και αιμοβόρο διαδικτυακό περιβάλλον, εκεί που ακόμη και ό,τι ελέγχεται, μπορεί να οδηγήσει σε φιάσκο.

Πρόσωπα
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ιωάννινα - 45 Πρόσωπα

Faces of Ioannina / 45 πρόσωπα και δημιουργικές ομάδες που κάνουν τα Ιωάννινα ξεχωριστά

Γιαννιώτες, Γιαννιώτισσες και κάτοικοι των Ιωαννίνων κάθε ιδιότητας και ηλικίας φωτογραφίζονται στη LiFO, μιλούν για τις ασχολίες τους και για όσα κάνουν την πόλη τους ξεχωριστή.
M. HULOT, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

Πρόσωπα / Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

«Βασιλιάς» στην Αγγλία, που του δίνει μια αγάπη άρρωστη, συγκρινόμενη μόνο με αυτήν προς τον Τζορτζ Μπεστ, και «θεός» στη Γαλλία, ζωντανό σύμβολο του ασυμβίβαστου και ρέμπελου Γαλάτη που δεν θα χωρέσει ποτέ των ποτών στα τυποποιημένα κουτάκια της νεωτερικότητας- ένα πορτρέτο του ηθοποιού/ σκηνοθέτη/ παραγωγού/ πρώην ποδοσφαιριστή Ερίκ Καντονά.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Ιδέες / Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Η καθηγήτρια Φιλοσοφίας και συγγραφέας Ολίβια Γκαζαλέ μιλά στο LIFO.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην 8η Νύχτα Ιδεών του Γαλλικού Ινστιτούτου, που θα παρακολουθήσουμε διαδικτυακά την Πέμπτη 28/1.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μια εξοργιστική απάντηση

Χριστίνα Γαλανοπούλου / Μια εξοργιστική απάντηση

Η ψυχρότητα στη διατύπωση, η μηδενική ενσυναίσθηση, η ελαφρά αμφιβολία που διατρέχει την αντίδραση της Ομοσπονδίας στην καταγγελία της Ολυμπιονίκη περί βιασμού είναι κάτι που στο μέλλον θα πρέπει να διδάσκεται σε Σχολές Επικοινωνίας και σεμινάρια διαχείρισης κρίσεων.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Τηλεόραση / Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Γράφει, σκηνοθετεί, μοντάρει, ζει μέσα στο νέο της πρότζεκτ, τη σειρά «Σχεδόν Ενήλικες», που μόλις ξεκίνησε να προβάλλεται στο Mega: Η Μυρτώ Κοντοβά επέστρεψε στην τηλεόραση μιλώντας για την Αθήνα που γνωρίζει καλά, αυτήν τη φορά μέσα από μια ιστορία γεμάτη σασπένς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ