Βόλτες στην Αθήνα με ένα νέο, πανέξυπνο είδος τουρίστα που έχει να μας διδάξει πολλά έκανε η Μαρίνα Πετρίδου στο προηγούμενο τεύχος μας και το ρεπορτάζ συζητήθηκε πολύ.

«Τη δεκαετία του '80 και του '90, που ήμασταν εγώ και η παρέα μου στην ηλικία τους, ταξιδεύαμε με κάρτα Interrail ατελείωτες ώρες με τα τρένα και μέναμε σε hostels» σχολίασε ο Jerzy. «Ξοδεύαμε πολύ λιγότερα, γιατί το συνάλλαγμα ήταν περιορισμένο και πανάκριβο. Δεν υπήρχε η δυνατότητα για γεύμα σε καλό εστιατόριο και, φυσικά, όλο ποδαράτο, με εξαίρεση τη χρήση του μετρό. Βλέπαμε τα πάντα και ήμασταν ανεξάρτητοι. Τη διαφορά τώρα κάνουν οι φτηνές πτήσεις και τα ιδιωτικά διαμερίσματα αλλά όχι και νέο είδος τουρίστα».

«Είναι νέο είδος τουρίστα, γιατί τη δεκαετία του '80 και του '90 δεν υπήρχε ούτε Internet, ούτε TripAdvisor, ούτε Airbnb. Ούτε υπήρχαν πτήσεις με 15 και 20 ευρώ» εξήγησε ο/η Lumidy.

«Ωραία τα παιδιά, αλλά δεν μελέτησαν αρκετά» έγραψε το xouftalo. «Και κοινό εισιτήριο υπάρχει με 30 ευρώ (Ακρόπολη Αθηνών, Αρχαία Αγορά Αθηνών - Άρειος Πάγος, Αρχαιολογικό Μουσείο Κεραμεικού, Αρχαιολογικός Χώρος Λυκείου, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Βόρεια Κλιτύς Ακροπόλεως, Κεραμεικός, Μουσείο Αρχαίας Αγοράς Αθηνών, Νότια Κλιτύς Ακροπόλεως Αθηνών, Ολυμπιείο, Ρωμαϊκή Αγορά Αθηνών) και με 15 (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Επιγραφικό Μουσείο, Νομισματικό Μουσείο, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο), και γύρω από τον Παρθενώνα υπάρχουν μεγάλες τρίγλωσσες επιγραφές που περιγράφουν όλη την ιστορία του μνημείου. Μία από αυτές αναφέρεται μόνο στην Τουρκοκρατία και στον βομβαρδισμό του Μοροζίνι». Σε αυτό απάντησε ο δικός μας M. Hulot, έχοντας γνώση του ρεπορτάζ: «Τα παιδιά είχαν μελετήσει πιο πολύ απ' όσο φαίνεται στο άρθρο, είχαν και ένα πολύ αναλυτικό πρόγραμμα για το τι ήθελαν να δουν και τι είδαν, που μας το έστειλαν με screenshot. Το εισιτήριο των 30 ευρώ το είχαν αγοράσει, αλλά δεν περιλαμβάνει το Αρχαιολογικό Μουσείο. Αυτό εννοούν όταν λένε ότι δεν είδαν με ένα εισιτήριο όλους τους αρχαιολογικούς χώρους (κρυφάκουγα τη συνέντευξη). Ωστόσο, με 45 ευρώ δεν βλέπεις πουθενά στον κόσμο τόσο πολλά και τόσο σημαντικά μνημεία».

Τέλος, ο man1 έγραψε: «Η Αθήνα είναι ο ιδανικός τουριστικός προορισμός για τον Έλληνα που είναι κάτοχος κάρτας ανεργίας. Τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μέσα μεταφοράς είναι δωρεάν. Αν έχεις και κάπου να φιλοξενηθείς, το τερματίζεις! Γενικά, αυτά που μπορεί να κάνει ένας τουρίστας σήμερα, χρησιμοποιώντας το Ιnternet, δεν μπορούσαν να γίνουν ποτέ άλλοτε. Υπήρχε μεν το Interrail και το Magic Bus, αλλά δεν μπορούσε με τίποτα να πάει από Θεσσαλονίκη (με lowcost αεροπορικές) στη Ρώμη και να τη γυρίσει με δύο μεροκάματα ή να κλείσει εισιτήρια λεωφορείου από Λονδίνο για Νιουκάσλ ακόμη και με μία λίρα (Μegabus). Δεν μπορούσε επίσης να γλιτώσει τις τουριστικές παγίδες σε εστιατόρια και ξενοδοχεία ή να βρει τα καλύτερα σε σχέση ποιότητας-τιμής, διαβάζοντας σχόλια άλλων χρηστών. Τέλος, δεν μπορούσε να βρει εύκολα τα δωρεάν και φθηνά πράγματα που υπάρχουν σε κάθε πόλη ή να βρει ακόμη και αγνώστους να τον φιλοξενήσουν (couchsurfing)».


O σεφ του Νolan και αυστηρός κριτής του «Master Chef» Σωτήρης Κοντιζάς αυτοβιογραφήθηκε μιλώντας στη Χριστίνα Γαλανοπούλου και η αφήγησή του ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. «Ωραίος ο τύπος, και μιλάει μ' έναν άμεσο και λιτό τρόπο, χωρίς πολλές φανφάρες, παρά τα όσα ενδιαφέροντα έχει να πει. Δεν τον ήξερα, τον συμπάθησα!» σχολίασε ο/η archi·tadpole, ενώ η Θάλεια ΜΚ έγραψε: «Έζησε συναρπαστική ζωή ακόμα και ως μωρό, σε διάφορα μέρη, με γονείς που ερωτεύτηκαν στο εξωτερικό. Δεν είναι τυχαίο που η κουζίνα του είναι ένα μείγμα πολιτισμών και που ο ίδιος έχει τέτοια έμφυτη ευγένεια. Και δεν μιλάω για την ευγένεια ενός κόλακα αλλά ενός ανθρώπου που ξέρει το αντικείμενό του και μπορεί να γίνει αυστηρός, κρατώντας όμως πάντα ένα επίπεδο».


Δύο Αμερικανοί που πέρασαν για λίγο από το Κουκάκι (σε airbnb) μίλησαν στη Μαρίνα Πετρίδου για όσα τους άρεσαν και όσα δεν τους άρεσαν.

Ο Τ.Π. μας έστειλε ένα email σχετικά: «Πολύ ενδιαφέρον το θέμα. Πάντα ξαφνιάζομαι με το πώς βλέπει την πόλη μας κάποιος που δεν έχει ξανάρθει ποτέ. Λέει ο ένας απ' τους δύο: "Δεν μου άρεσε που γίνονται έργα στην Ακρόπολη. Δεν περιμέναμε να δούμε έτσι τον Παρθενώνα, δεν μπορούσαμε να βγάλουμε ούτε μία φωτογραφία που να μη φαίνεται ότι είναι υπό κατασκευή". Δεν έχει άδικο, οι σκαλωσιές που δεν φεύγουν ποτέ χαλούν την εικόνα του Παρθενώνα, ακόμα και για μας που μένουμε εδώ. Όμως, τι να κάνουμε, πρέπει να συντηρείται το μνημείο, αλλιώς, αν έρχονταν σε πέντε-δέκα χρόνια ξανά τα παιδιά, ίσως να το έβρισκαν και κατεδαφισμένο».

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO