Πυρετωδώς προετοιμάζεται η Google για τις Ευρωεκλογές το 2019, προκειμένου να διασφαλίσει τη διαφάνειά τους, καταστέλλοντας τις «σκοτεινές» και παραπλανητικές καμπάνιες  - όπως συνέβη στην περίπτωση των Αμερικανικών εκλογών με την εκλογή Τραμπ.

 

Τα εργαλεία της Google είναι η απάντηση στην Ρωσική online προπαγάνδα κατά τη διάρκεια των Αμερικανικών εκλογών του 2016 κατά την οποία χρήστες από όλον τον κόσμο μπορούσαν να αγοράσουν πολιτικές καταχωρήσεις με στόχο του Αμερικανούς πολίτες.


Συγκεκριμένα, η Google προκειμένου να αναχαιτίσει την εμφάνιση και αύξηση του φαινομένου αυτού, δημιούργησε μία εργαλειοθήκη η οποία μέσω συγκεκριμένων ενεργειών και προκειμένου να διασφαλίσει τη διαφάνεια θα ζητά:


Από τις διαφημίσεις που αναφέρουν πολιτικό κόμμα, υποψήφιο ή εν ενεργεία πολιτικό να υπογράφει την καταχώρηση προκειμένου να είναι ξεκάθαρο στους ψηφοφόρους το ποιος πληρώνει για την διαφήμιση.


Να διασταυρώνει τα στοιχεία των διαφημιζόμενων στις Ευρωεκλογές  ώστε να επιβεβαιώνεται ότι είναι αυτοί οι οποίοι δηλώνουν ότι είναι.


Περισσότερες πληροφορίες για το ποιος αγοράζει τις εκλογικές διαφημίσεις, το κοινό στο οποίο απευθύνονται αλλά και το ποσό το όποιο έχει επενδυθεί, μέσω μίας ειδικής Ευρωπαϊκής βιβλιοθήκης εκλογικών καταχωρήσεων που πρόκειται να δημιουργηθεί.


Ο διευθυντής των Ευρωπαϊκών Δημοσίων Πολιτικών και Κυβερνητικών σχέσεων της Google, Lie Junius, δήλωσε ότι η εταιρία έχει την πρόθεση με τα εργαλεία αυτά να «βοηθήσει τους ψηφοφόρους να καταλαβαίνουν την πολιτική διαφήμιση όταν την βλέπουν»


Τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα έχουν δημιουργήσει δικλείδες ασφαλείας που αφορούν στην online πολιτική διαφήμιση, εν μέρη υπό το καθεστώς απειλής, καθώς το Αμερικανικό Κογκρέσο έχει την πρόθεση να τις επιβάλλει αν η Σίλικον Βάλεϊ δεν προχωρήσει εθελοντικά σε κάτι τέτοιο.


Η αντίστοιχη σουίτα εργαλείων της Facebook που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2018 δουλεύει πειραματικά στην Βρετανία. Η τελική της έκδοση έχει καθυστερήσει καθώς το δημοφιλές δίκτυο ερευνά τους τρόπους με τους οποίους θα σταματήσει το ψέμα των διαφημιστών. Η αντίστοιχη εργαλειοθήκη του Twitter είναι εν ενεργεία από το προηγούμενο καλοκαίρι μόνο για την πολιτική διαφάνεια στις ΗΠΑ.


Το ενδιαφέρον της Google για την Ευρώπη εξηγείται από την πίεση που αντιμετωπίζει η εταιρία από τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Η Βρετανία ωστόσο, μένει εκτός καθώς, ενώ βρίσκεται τυπικά εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναμένεται η έξοδός της πριν από τις εκλογές του 2019.

 

Με πληροφορίες από Guardian