Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων είχε ενημερώσει πριν 15 μήνες τον ΔΕΔΔΗΕ, τον ΑΔΜΗΕ και την Yπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τον κίνδυνο που προέκυπτε από τα καλώδια της ΔΕΗ που υπήρχαν κοντά στο ελικοδρόμιο του Γαλατά, εκεί όπου σημειώθηκε το δυστύχημα του ελικοπτέρου το μεσημέρι της Τρίτης. 

 

«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ. 

 

Όπως προκύπτει από την επιστολή, την οποία έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα  ο Ελεύθερος Τύπος, ο κ. Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις. Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε κάνει παράκληση, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».

 

Τι ισχύει με τα ελικοδρόμια στην Ελλάδα 

 

Αδειοδοτημένα ελικοδρόμια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προκύπτει από την Πανελλήνια Ενωση Πιλότων (ΠΕΠ), αυτή τη στιγμή είναι στην Ελλάδα 67. Από αυτά, τα 49 είναι δημοσίου συμφέροντος (44 δημοτικά και 5 νοσοκομείων) και έχουν σκοπό την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας (μεταφορά ασθενών κ.λπ.), τη συγκράτηση του πληθυσμού τους, καθώς και την ανάπτυξη των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του τουρισμού των εν λόγω περιοχών. Τα υπόλοιπα 18 ελικοδρόμια ανήκουν σε ιδιώτες.


Αντίθετα, από τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποδεικνύεται πως υπάρχουν 44 αδειοδοτημένα δημοτικά ελικοδρόμια, 5 νοσοκομείων και 23 ιδιωτικά. Δηλαδή, επιπλέον πέντε τα οποία προστέθηκαν στους ιδιώτες, χωρίς όμως να επικαιροποιηθεί η λίστα της ΠΕΠ.

 

Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, μετά το τραγικό συμβάν που ανέδειξε το αλαλούμ που επικρατεί και σε αυτή την περίπτωση, επιδιώκει να λάβει δραστικά μέτρα έτσι ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η εναέρια μεταφορά να πραγματοποιείται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας.