Πανελλαδικές: Τα παράδοξα των ΑΕΙ - Τμήματα χωρίς διδάσκοντες και πρόγραμμα σπουδών

Πανελλαδικές: Τα παράδοξα των ΑΕΙ - Τμήματα χωρίς διδάσκοντες και πρόγραμμα σπουδών Facebook Twitter
EUROKINISSI
2

Λίγο πριν από τη λήξη της προθεσμίας στις 15 Ιουλίου για την κατάθεση του μηχανογραφικού δελτίου, οι υποψήφιοι πρόκειται να αντιμετωπίσουν αρκετά «παράδοξα» στα ΑΕΙ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, στα πανεπιστήμια υπάρχουν τμήματα χωρίς προγράμματα σπουδών, χωρίς διδάσκοντες, χωρίς ιστοσελίδες, από τις οποίες μπορούν να ενημερωθούν οι υποψήφιοι για να τα επιλέξουν.

Παράλληλα, χθες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τις αντιστοιχίες των τμημάτων ώστε οι υποψήφιοι να γνωρίζουν σε ποια τμήματα μπορούν να πάρουν μετεγγραφή. Από τη λίστα προκύπτουν πολλά παράδοξα, τόσο ως προς τα αντικείμενα των αντίστοιχων τμημάτων όσο και ως προς τις έδρες τους.

Ειδικότερα, μεταξύ των περίπου 100 νέων τμημάτων που βρίσκονται για πρώτη φορά στο μηχανογραφικό δελτίο, πολλά είναι «χωρίς ταυτότητα».

Ενδεικτικά:

- Το Φυσικής Θεσσαλίας έχει τους τομείς που θα διδάξει, αλλά όχι μαθήματα ούτε προσωπικό.

- Το Νοσηλευτικής του Διεθνούς Παν. Ελλάδος στο Διδυμότειχο αλλά πρόεδρο και διδάσκοντες με έδρα το αντίστοιχο τμήμα της Θεσσαλονίκης του ίδιου ΑΕΙ.

- Οι ιστοσελίδες των τμημάτων Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας καθώς και Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων στα Ψαχνά δηλώνεται ότι θα είναι... σύντομα διαθέσιμες.

- Τα τμήματα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας και Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου στα Ψαχνά έχουν κενή ιστοσελίδα.

- Το τμήμα Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ έχει παραπομπή σε πρόγραμμα σπουδών, η οποία δεν ανοίγει.

Σημειώνεται ότι χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την κατανομή των 500 θέσεων διδακτικού προσωπικού που θα διατεθούν στα ΑΕΙ για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, όπως και ότι ζήτησε και έλαβε από το Συμβούλιο της Επικρατείας εξαίρεση αναστολής των διαδικασιών εκλογής μελών ΔΕΠ και πρόσληψης έκτακτου προσωπικού και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.

Ουσιαστικά τα τμήματα θα ξεκινήσουν με περίπου 300 συμβασιούχους, πριν γίνουν οι διορισμοί μονίμων για τους οποίους απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον οκτώ μηνών. Ωστόσο, ερώτημα είναι σε ποιο πρόγραμμα σπουδών θα βασιστούν οι προσλήψεις συμβασιούχων και εάν η πρόσληψή τους αποτελεί πρόκριμα διορισμού.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, οι συνολικά 94.787 υποψήφιοι μέσω εξετάσεων και οι υπόλοιποι που θα διεκδικήσουν το 10% των θέσεων χωρίς εξετάσεις, θα χαθούν στη μετάφραση και των αντιστοιχιών των τμημάτων. Διατυπώνονται ενστάσεις για την αντιστοιχία των τμημάτων Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά και Ναυτιλιακών Σπουδών του Παν. Πειραιώς.

Επίσης, ένας φοιτητής που εισήχθη στο τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων στην Καστοριά μπορεί να πάρει μετεγγραφή στο Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας στο Αργοστόλι και αντίστροφα, αλλά όχι στο Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο ή στο Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Το πρόβλημα δεν είναι στα τμήματα αεροδιαστημικής και ναυτιλίας, τμήματα που έπρεπε να είχαν δημιουργηθεί δεκαετίες πριν, αλλά στο ότι δεχόμαστε υπερβολικά πολλούς εισακτέους στα τμήματα φιλολόγων, αρχαιολόγων, παιδαγωγών, μαθηματικών, φυσικών, νομικής, ιατρικής κ.α...
Παράδοξο είναι επίσης η χώρα να σπαταλάει πόρους για να παράγει υπερπληθώρα πτυχιούχων που θα απορροφηθούν σε ξένες χώρες υποβαθμίζοντας την αξία του "πτυχίου" μέσω της υπερπροσφοράς.