Χρώματα στην παλέτα ενός ζωγράφου της αρχαίας Αιγύπτου - Σπάνιο εύρημα ηλικίας 3.400 ετών

Χρώματα στην παλέτα ενός ζωγράφου της αρχαίας Αιγύπτου - Σπάνιο εύρημα ηλικίας 3.400 ετών Facebook Twitter
0
Χρώματα στην παλέτα ενός ζωγράφου της αρχαίας Αιγύπτου - Σπάνιο εύρημα ηλικίας 3.400 ετών Facebook Twitter

Χιλιάδες χρόνια πριν την ακμή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η αρχαία Αίγυπτος ήταν η «καρδιά» της τέχνης, της αρχιτεκτονικής και της μηχανικής.

Πολλά έργα και εργαλεία από την ακμή της Αιγύπτου διατηρούνται μέχρι σήμερα σε μουσεία όλου του πλανήτη αποκαλύπτοντας συχνά λεπτομέρειες σπάνιας ομορφιάς. Δεν είναι όμως μόνο τα μεγαλοπρεπή αγάλματα και τα χρυσαφικά αλλά και αντικείμενα καθημερινής χρήσης όπως η παλέτα ενός αρχαίου Αιγύπτιου ζωγράφου, ηλικίας 3.400 ετών που χρονολογείται στα 1.390π.Χ. και φιλοξενείται στο Metropolitan Museum of Art.

Χρώματα στην παλέτα ενός ζωγράφου της αρχαίας Αιγύπτου - Σπάνιο εύρημα ηλικίας 3.400 ετών Facebook Twitter

Φτιαγμένη από ένα ενιαίο κομμάτι ελεφαντόδοντο, διαθέτει έξι οβάλ υποδοχές που ακόμα περιέχουν αποκρυσταλλωμένες μπλε, πράσινες, καφέ, κίτρινες, κόκκινες και μαύρες χρωστικές ουσίες. Χρώματα που μπήκαν με σπουδή αλλά δεν πρόλαβαν να χρησιμοποιηθούν.  

Στο ένα άκρο της παλέτας υπάρχει χαραγμένο το όνομα του Φαραώ Αμένωφι Γ', στα ιερογλυφικά. Τα χρόνια βασιλείας του (έζησε από το 1401π.Χ έως το 1353 π.Χ) ταυτίστηκαν με μία από τις περιόδους ευημερίας της αρχαίας Αιγύπτου, με σημαντικά επιτεύγματα για την τέχνη και τον πολιτισμό της εποχής. 

Χρώματα στην παλέτα ενός ζωγράφου της αρχαίας Αιγύπτου - Σπάνιο εύρημα ηλικίας 3.400 ετών Facebook Twitter
Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.