Σε κάθε μεγαλογιορτή, οι Aθηναίοι, χωρίς καν να το καταλάβουν, επαναλαμβάνουν τη μεγάλη μετανάστευση που τους έφερε από την επαρχία στην πρωτεύουσα. Πρόκειται για κοινωνική τελετουργία, η οποία θερμαίνει όλες τις συνειδήσεις, συνεχίζει ψιθυριστά και ενίοτε μεγαλοφώνως τις αλλοτινές σκοτούρες και υποθάλπει τύψεις (για την εγκατάλειψη της γενέτειρας) όσο και χαρές (για τη σύντομη, έστω, επάνοδο). Η φάλαγγα των αυτοκινήτων, που περνάει τα διόδια με την ολομέλεια της οικογένειας μέσα και φισκαρισμένο το πορτ-μπαγκάζ με τα απαραίτητα συμπράγκαλα και τα δώρα, θυμίζει για λίγες μέρες μετοίκηση, υλοποιημένη ανάμνηση και θριαμβευτική απελευθέρωση. Ένα από τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά της επανόδου -άλλο περίεργο αυτό!- είναι ότι οι πρώην χωριάτες ή επαρχιώτες νιώθουν να αλλοιώνεται σιγά σιγά το γλωσσικό τους αίσθημα καθώς ασυνειδήτως αρχίζουν να ανακαλούν την ντοπιολαλιά. Μάλιστα, όπως λένε οι μανάδες, μια βδομάδα να κάτσουν τα παιδιά κοντά στις γιαγιάδες, όταν επιστρέφουν στην πόλη μιλούν χωριάτικα. Κόβουν τις καταλήξεις, τονίζουν περισσότερο τα φωνήεντα, ακόμη και παροιμίες λένε. Στην πλατεία, όπου τελείται η παραδοσιακή αναγνώριση, έχουμε πολλή Αθήνα και λιγότερο επαρχία, πολύ λούσο και λιγότερη στέρηση, μια ματιά να ρίξεις καταλαβαίνεις ποιος μένει και ποιος έφυγε.
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

Eurovision 2025 - Α' Ημιτελικός: Οι χώρες που πέρασαν στον μεγάλο τελικό - Εκτός η Κύπρος

Eurovision 2025: Η Μαρίνα Σάττι μάγεψε τη Βασιλεία ερμηνεύοντας Σελίν Ντιόν

«Επί χρόνια σε ναρκώνω και σε βιάζω»: Το μαρτύριο Βρετανίδας από τον πρώην σύζυγό της

Γαβράς και Λάνθιμος μεταξύ 400 δημιουργών που καταγγέλλουν τη δολοφονία της Παλαιστίνιας Φατέμ από τον ισραηλινό στρατό

Eurovision 2025: Ο σχεδιαστής πίσω από το εκκεντρικό outfit της παρουσιάστριας, Hazel Brugger

σχόλια