Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες;

Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες; Facebook Twitter
Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού
0

Στα 230 εκατ. ευρώ τον χρόνο ανήλθε το 2018 ο τζίρος των συναυλιών στην Ελλάδα, ενώ για το 2019 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τζίρο που μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 300 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από υπολογισμούς που είχαν κάνει στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πέρσι τέτοια εποχή, όταν αποφασίστηκε η μείωση του ΦΠΑ για τις συναυλίες από 24% σε 6%, αρχής γενομένης από 1/1/2019. Με απλά λόγια, τα ποσά που είχαν εισπραχθεί από τις συναυλίες με το ΦΠΑ στο 24% μας δείχνουν ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος. Παράλληλα, η εκτίμηση για την είσπραξη το 2019 με το ΦΠΑ στο 6% έδειχνε μεν μείωση στα έσοδα του κράτους, αλλά όχι αντίστοιχη της ποσοστιαίας μεταβολής του φόρου, καθώς οι ειδικοί στο υπουργείο Οικονομικών προέβλεπαν αύξηση του τζίρου των συναυλιών άνω των 300 εκατ. ευρώ, καθώς οι διοργανωτές θα εκμεταλλεύονταν τις νέες συνθήκες και θα πραγματοποιούσαν περισσότερα live. Αυτό δείχνει να επιβεβαιώνεται.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων. Επίσης, η σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα γενικά και στην Αθήνα ειδικότερα λειτουργεί υπέρ της μαζικότερης προσέλευσης στους συναυλιακούς χώρους, ειδικά όταν εμφανίζονται μεγάλα ονόματα του εξωτερικού. Και όπως λένε οι διοργανωτές των συναυλιών, αυτό ενισχύει τον «πολιτιστικό τουρισμό».

Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού, ενώ κάθε εβδομάδα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εμφανίζονται καλλιτέχνες και μπάντες από το εξωτερικό, πράγμα που είχε «φρενάρει» τα προηγούμενα χρόνια λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, καθώς εισιτήρια άνω των 20-25 ευρώ θεωρούνταν ακριβά.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων.

Ενώ, όμως, οι συναυλίες άρχισαν να παίρνουν ξανά τα πάνω τους, ήρθαν τα πρόσφατα γεγονότα με τις εμφανίσεις του Bryan Adams και του Jose Carreras στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του ΟΑΚΑ για να ανοίξουν ζητήματα: η διοργανώτρια εταιρεία βουλγαρικής προέλευσης έριξε «πιστόλι» και η viva.gr αναγκάστηκε να αναλάβει το κόστος της διοργάνωσης προκειμένου να μη χάσει ο κόσμος τα λεφτά που είχε δώσει αλλά και για να μην πληγεί η αξιοπιστία των εταιρειών ηλεκτρονικής προπώλησης.

Τα γεγονότα αυτά ώθησαν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (ΠΣΔΠΕ), όπως ονομάζεται ο φορέας που εκπροσωπεί τους διοργανωτές συναυλιών στην Ελλάδα, να τοποθετηθεί δημόσια τόσο για το συγκεκριμένο θέμα όσο και για μια σειρά άλλων ζητημάτων που απασχολούν τους ίδιους αλλά και το κοινό.

Οι διοργανωτές, λοιπόν, διά στόματος της πρόεδρου του συνδέσμου τους Κατερίνας Σταματάκη αναφέρουν ότι θα επιδιώξουν, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, να υπάρξει «κατοχύρωση» του επαγγέλματός τους με συγκεκριμένους όρους ελέγχου και δεοντολογίας με σκοπό να αποφευχθούν μελλοντικά περιπτώσεις εξαπάτησης του κοινού.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, ως θετική καταγράφεται η μείωση του ΦΠΑ στο 6% την 1/1/2019: «Στο εισιτήριο των 50 ευρώ το 6% είναι πια ο ΦΠΑ, το 7%, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ, η ΕΥΕΔ (και γενικά τα πνευματικά δικαιώματα), το ticketing είναι περίπου στο 2,4%, ο φόρος θεαμάτων έχει καταργηθεί και έχουμε μόνο τα ποσοστά που λαμβάνουν οι χώροι που ενοικιάζουμε, τα οποία κυμαίνονται από το το 7% μέχρι το 30% επί της τιμής του εισιτηρίου» αναφέρει η κ. Σταματάκη.


Η απόδοση των πνευματικών δικαιωμάτων αποτελεί άλλο ένα πρόβλημα που απασχολεί τους διοργανωτές (όπως επίσης και τους ιδιοκτήτες μπαρ, εστιατορίων κ.ά.), καθώς αυτή την περίοδο δικαιώματα εισπράττουν τόσο η ΕΥΕΔ (που αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, τη συνέχεια της ΑΕΠΙ) όσο και η Αυτοδιαχείριση. Έτσι, αν πληρώσει κάποιος τον έναν φορέα, ο άλλος απειλεί με δικαστήρια, καθώς εκπροσωπεί διαφορετικό ρεπερτόριο. Το ζητούμενο είναι να πληρώνουν το 7% σε έναν φορέα, χωρίς να απειλούνται από τον άλλον.

Το Ηρώδειο και ο Λυκαβηττός

Ο ΠΣΔΠΕ θεωρεί πολύ υψηλό το κόστος για την ενοικίαση του Ωδείου Ηρώδου Αττικού, το οποίο καθορίζεται από το Φεστιβάλ Αθηνών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για μία συναυλία της οποίας τα έσοδα, αποφορολογημένα, ανέρχονται στα 100.000 ευρώ το κόστος διαμορφώνεται στα 24.000 ευρώ συν ΦΠΑ. «Το καλοκαίρι του 2018 αντιμετωπίσαμε πολύ σοβαρό πρόβλημα με την αύξηση του ενοικίου, ενώ είχαμε ξεκινήσει την προπώληση και είχαμε κάνει τον οικονομικό μας προγραμματισμό» αναφέρει η κ. Σταματάκη, επισημαίνοντας ότι τα μέλη του συνδέσμου που έκαναν συναυλίες εκεί ήρθαν σε δύσκολη θέση, καθώς είχαν προϋπολογισμούς με άλλα ποσά. «Ευελπιστούμε η νέα διοίκηση να ακούσει τα αιτήματά μας και να μας βοηθήσει να πραγματοποιούμε και όχι να ακινητοποιούμε τις συναυλίες» προσθέτει η ίδια. 

Τέλος, οι διοργανωτές συναυλιών λένε ότι θα δρομολογήσουν συνάντηση με την περιφέρεια Αττικής με θέμα την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης και την επαναλειτουργία του θεάτρου στον Λυκαβηττό, καθώς, όπως λένε οι ίδιοι (σ.σ. και θα συμφωνήσουμε κι εμείς, ως... «συναυλιάκηδες»), «ο Λυκαβηττός μας λείπει».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ