Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
0
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
O Frank Viva στο Μουσείο Μπενάκη. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Ο μικρός Φρανκ θέλει να γίνει αρχιτέκτονας όταν μεγαλώσει. Ζει μαζί με τον αρχιτέκτονα παππού του, το μεγάλο Φρανκ, και με το σκύλο του, Έντι. Οι δύο αρχιτέκτονες έχουν πολύ διαφορετική άποψη για το τι φτιάχνουν οι αρχιτέκτονες για τους ανθρώπους. Έτσι ό,τι περίεργη κατασκευή επινοεί ο μικρός Φρανκ είτε καρέκλα από χαρτί τουαλέτας είτε στριφτό πύργο, είτε ουρανοξύστη με βιβλία, απορρίπτεται από τον παππού. Προσπαθώντας ο παππούς να πείσει τον εγγονό του για το πώς δουλεύουν οι αληθινοί αρχιτέ­κτονες τον πηγαίνει στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης. Αλλά εκεί και τους δύο Φρανκ τους περιμένει μια έκπληξη. Ο μικρός Φρανκ θα νιώσει μεγαλύτερος και ο μεγάλος Φρανκ θα αισθανθεί νεότερος και λίγο πιο σοφός.

Λατρεύω την αρχιτεκτονική όπως και τη Νέα Υόρκη. Έτσι σκέφτηκα να συνδυάσω αυτές τις δύο αγάπες μου. Το όνομα του πατέρα μου είναι Φράνκ όπως και το δικό μου, όπως και άλλων σπουδαίων ανθρώπων, οπότε λέω ας κάνω ένα βιβλίο με όλα όσα αγαπώ.

Ο βραβευμένος illustrator Frank Viva βρέθηκε στο Μουσείο Μπενάκη για την παρουσίαση του νέου του παιδικού βιβλίου "Ο μικρός Φρανκ αρχιτέκτονας", την έκδοση του οποίου έχει αναλάβει το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Ο Φρανκ Βίβα έχει εκδώσει τρία παιδικά βιβλία, όλα βραβευμένα. Είναι συνεργάτης- εικονογράφος των εξωφύλλων του περιοδικού The New Yorker ενώ έχει εικονογραφήσει και εξώφυλλα των περιοδικών Time, Esquire, The New York Times και The Boston Globe. Ζει στον Καναδά όπου έχει ιδρύσει την εταιρεία σχεδιασμού (design) Viva & Co. Τον συναντήσαμε και μίλησε αποκλειστικά στο LIFO.gr.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Γιατί επιλέξατε ένα τόσο ιδιαίτερο θέμα για το βιβλίο;

Λατρεύω την αρχιτεκτονική όπως και τη Νέα Υόρκη. Έτσι σκέφτηκα να συνδυάσω αυτές τις δύο αγάπες μου. Το όνομα του πατέρα μου είναι Φράνκ όπως και το δικό μου, όπως και άλλων σπουδαίων ανθρώπων, οπότε λέω ας κάνω ένα βιβλίο με όλα όσα αγαπώ.

Τι είδους τεχνοτροπία χρησιμοποιήσατε στον μικρό Φρανκ;

Τον μικρό Φρανκ τον σχεδίασα εξ ολοκλήρου με μολύβι και μετά έγινε ο χρωματισμός. Έχω χρησιμοποιήσει μια πολύ παλιά τεχνοτροπία. Το μελάνι έχει αναμειχθεί έτσι, ώστε να μοιάζει με χρώμα ζωγραφικής. Αν κοιτάξετε με μεγεθυντικό φακό μια φωτογραφία, μπορείτε να δείτε τέσσερα διαφορετικά χρώματα. Στο βιβλίο μου αυτά τα χρώματα είναι φυσικά αναμεμειγμένα και δεν ξεχωρίζουν.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Έχετε βραβευτεί για το πρώτο σας βιβλίο "Along a Long Road" το οποίο οι New York Times κατέταξαν στα 10 καλύτερα παιδικά βιβλία. Πώς νιώσατε;

Ένιωσα υπέροχα, ήταν μεγάλη στιγμή για μένα. Αυτό ήταν το πρώτο μου βιβλίο και σκέφτηκα ότι η βράβευση αυτή θα βοηθήσει την καριέρα μου. Και ακριβώς αυτό έγινε.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Το βραβευμένο "Along a long road".

Θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας καλλιτέχνη, σχεδιαστή ή συγγραφέα;

Όλα νομίζω. Έχω το δικό μου στούντιο γραφιστικής στο Τορόντο, νιώθω και καλλιτέχνης και σχεδιαστής. Όσο για τα παιδικά βιβλία, αυτά με ολοκληρώνουν. Έχουν τα τρία χαρακτηριστικά που αγαπώ. Τη συγγραφή, το illustration και το ντιζάιν. Δεν υπάρχει άλλη φορμα που να συγκεντρώνει και τα τρία αυτά στοιχεία.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"

Διαβάζουν τα παιδιά βιβλία;

Ναι, νομίζω ότι τα παιδιά διαβάζουν βιβλία, τουλάχιστον αυτό έχω βιώσει από την εμπειρία μου. Αυτό έκανα κι εγώ όταν ήμουν μικρός. Τώρα γράφω ένα βιβλίο για μεγαλύτερα παιδιά. Με περισσότερα λόγια και λιγότερη εικονογράφιση. Έχω εμπνευστεί από τα καλοκαίρια μου όταν ήμουν στην ηλικία των 9-10.

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter

Στην Ελλάδα έχουμε πολλούς και ταλαντούχους illustrators, τι θα τους συμβουλεύατε με δεδομένο ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική κρίση τα τελευταία πέντε χρόνια;

Η αλήθεια είναι ότι όντως έχετε πολλούς και πολύ καλούς illustrators και μια μεγάλη ιστορία στο ντιζάιν. Θα τους συμβούλευα να "φύγουν" πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας. Εγώ είμαι Καναδός, ζω στο Τορόντο, οι περισσότεροι πελάτες μου είναι στη Νέα Υόρκη, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με το οποίο συνεργάζομαι βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, οι δουλειές μου είναι στη Νέα Υόρκη. Η επικοινωνία και η τέχνη δεν έχει σύνορα. Να μείνουν στην Ελλάδα αλλά να αναδείξουν τη δουλειά τους στο εξωτερικό. Μπορούν να στείλουν τη δουλειά τους στο New Yorker για παράδειγμα. Εγώ κάπως έτσι πέτυχα.

Ο "Μικρός Φρανκ Αρχιτέκτονας" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Μέλισσα".

Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Συνάντηση με έναν κορυφαίο illustrator (και συγγραφέα) του καιρού Facebook Twitter
Εικονογράφηση στο "The New Yorker"
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ