ADVERTORIAL
«Be interested, to be interesting». Αυτό είναι το μότο του Γιάννη Ρίζου και εκφράζει τον τρόπο με τον οποίο κινείται, σκέφτεται και χτίζει εδώ και πέντε χρόνια τη Rizos & Partners O.E., μια start-up που σε πολύ σύντομο διάστημα έγινε μία από τις πιο επιδραστικές marketing εταιρείες στον κόσμο της ελληνικής ναυτιλίας. Και όχι, δεν μιλάμε για άλλη μια εταιρεία γραφείου, αλλά για μια δημιουργική κυψέλη 10 ανθρώπων με μέσο όρο ηλικίας τα 27 χρόνια. Αυτό από μόνο του λέει πολλά για τη φιλοσοφία και τη δυναμική της Rizos & Partners.
Τα γραφεία της βρίσκονται στην ιστορική Χρήστου Λαδά στο Σύνταγμα, εκεί όπου οι παλαιότεροι εργαζόμενοι του Δημοσίου συναντούν τους νέους που δουλεύουν σε laptops στα καφέ. «Πάντα παιδί του κέντρου», όπως λέει ο Γιάννης Ρίζος, που μεγάλωσε στην Κυψέλη του ’90, παραμένει φανατικός των πόλεων και προτιμά να ζει κοντά σε μεγάλους σταθμούς τρένων. Ίσως γι’ αυτό η εταιρεία που δημιούργησε να έχει αστικά χαρακτηριστικά: δημιουργικά χαοτική, πολύ φιλόξενη, απίστευτα ζωντανή.
Η Rizos & Partners λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ του ελληνικού εφοπλισμού και δεκάδων εταιρειών του εξωτερικού, από ship chandlers μέχρι port agents και όλο το υπόβαθρο που κρατά τα εμπορικά πλοία σε λειτουργία όταν δένουν σε λιμάνια ανά τον κόσμο: provisions, ανταλλακτικά, αλλαγές πληρωμάτων, τεχνικές εργασίες, ό,τι χρειάζεται ένα πλοίο για να συνεχίσει τη διαδρομή του. Η εταιρεία εκπροσωπεί τους παρόχους αυτών των υπηρεσιών στην Ελλάδα, εξασφαλίζοντας επικοινωνία, αξιοπιστία και κυρίως απρόσκοπτο ρυθμό.
Κι αυτός ο ρυθμός μόνο αργός δεν είναι, αφού μια μέρα στην εταιρεία σημαίνει αμέτρητα emails, τηλεφωνήματα σε πλοιοκτήτες, παρουσιάσεις σε ναυτιλιακές, ταξίδια σε λιμάνια που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν. Ένας από τους συνεργάτες, ο Ανδρέας, μόλις γύρισε από το πρώτο του business trip στην Ινδία, ενώ ο Στάμελος, από τα πιο έμπειρα στελέχη, χτίζει ήδη τη στρατηγική του 2026 μαζί με τον Γιάννη Ρίζο.
Αν, μάλιστα, ρωτήσεις τον ίδιο τον ιδρυτή για το μυστικό της επιτυχίας, θα σου μιλήσει για σκληρή δουλειά, συνέπεια και μια άγρια δίψα για αναγνώριση. «Όχι απαραίτητα οικονομική, αφού συχνά η μεγαλύτερη επιτυχία είναι να σε θεωρούν αξιόπιστο όσοι θαυμάζεις». Ο ίδιος υπενθυμίζει συνεχώς μια μεγάλη αλήθεια: «Ο ελληνικός εφοπλισμός είναι success story δεκαετιών. Υπάρχουμε γιατί υπάρχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες».