Νέα έρευνα της Mastercard: Οι κυβερνοεπιθέσεις απειλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη

Νέα έρευνα της Mastercard: Οι κυβερνοεπιθέσεις απειλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη Facebook Twitter
0

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σημαντικές ανησυχίες για την κυβερνοασφάλεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ευρώπη προκύπτουν από νέα έρευνα της Mastercard, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 1.800 ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε 18 χώρες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, 1 στους 4 επιχειρηματίες (25%) έχει δεχτεί επίθεση, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Ιρλανδία (38%), τη Δανία (35%) και τη Γαλλία (29%).

Καθώς η ψηφιακή απάτη εξελίσσεται και γίνεται πιο εξεζητημένη, οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξανόμενες προκλήσεις στην προσπάθειά τους να προστατεύσουν τις περιουσίες τους από τις κυβερνοαπειλές. Οι 23 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων και προσφέρουν περίπου τα τρία τέταρτα του συνόλου των θέσεων εργασίας.

Παρά τη συχνότητα των περιστατικών, σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (47%) δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν πώς να προστατευτούν από το ψηφιακό έγκλημα. Η ανάγκη για επιμόρφωση γύρω από το θέμα είναι επιτακτική, με το 67% να αναγνωρίζει ότι πρέπει να βελτιώσει τις γνώσεις του στον τομέα της κυβερνοασφάλειας- τάση που είναι πιο έντονη στην Ιρλανδία (83%), την Πολωνία (82%) και την Πορτογαλία (79%).

Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 11% των επιχειρηματιών έχει χάσει χρήματα λόγω απάτης, ενώ το 9% έχει χάσει αγοραστικό κοινό. Οι επιπτώσεις επεκτείνονται και πέραν των άμεσων θυμάτων, καθώς το 42% δηλώνει ότι, παρότι δεν έχει πέσει θύμα προσωπικά, γνωρίζει επιχειρηματία που έχει πέσει θύμα απάτης.

Η απειλή της ψηφιακής απάτης φαίνεται να έχει και ψυχολογικές επιπτώσεις στη στρατηγική των επιχειρήσεων. Σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (49%) δηλώνουν ότι διστάζουν να επεκτείνουν την επιχείρησή τους λόγω του κινδύνου απάτης. Οι πιο επιφυλακτικές χώρες είναι η Σλοβακία (80%), η Πολωνία (79%) και η Ισπανία (68%). Επιπλέον, 1 στους 4 εκφράζει τον φόβο ότι μια σοβαρή κυβερνοεπίθεση θα μπορούσε να τους οδηγήσει σε οριστικό λουκέτο για την επιχείρηση.

Οι ανησυχίες είναι εντονότερες στις νεότερες γενιές: το 36% Gen Z επιχειρηματιών δηλώνει ότι ανησυχεί καθημερινά για το ενδεχόμενο κυβερνοεγκλήματος, σε σύγκριση με το 27% των Millennials και το 25% των Baby Boomers. Μάλιστα, το 61% της Gen Z θεωρεί ότι ο φόβος απάτης αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

Η Michele Centemero, EVP Services Europe της Mastercard, δήλωσε:

«Καθώς η ψηφιακή απάτη και οι κυβερνοαπειλές αυξάνονται, οι επιχειρηματίες πρέπει να λάβουν προληπτικά μέτρα για την ασφάλεια των δραστηριοτήτων τους. Η έρευνά μας αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για καλύτερη εκπαίδευση, ισχυρότερα μέτρα ασφάλειας και μεγαλύτερη συνεργασία σε επίπεδο κλάδου. Στη Mastercard αναγνωρίζουμε ότι οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής οικονομίας και η ανθεκτικότητά τους είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη και την καινοτομία».

Ο Tulsi Narayan, EVP Commercial and New Payment Flows Europe της Mastercard, προσθέτει:

«Οι κυβερνοαπειλές αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις μικρές επιχειρήσεις σήμερα. Με 1 στις 4 ευρωπαϊκές ΜμΕ να φοβάται ότι μια κυβερνοεπίθεση θα μπορούσε να οδηγήσει στο κλείσιμό της, είναι σαφές ότι απαιτούνται ισχυρότερα μέτρα ασφάλειας. Η Mastercard δεσμεύεται να εξοπλίζει τις μικρές επιχειρήσεις με τα εργαλεία και την προστασία που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός συνεχώς ψηφιοποιούμενου και περίπλοκου τοπίου απειλών».

Η έρευνα διενεργήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κυβερνοανθεκτικότητας (ECRC) της Mastercard, που ιδρύθηκε το 2024 στο Βέλγιο. Το Κέντρο έχει στόχο την ενίσχυση της κυβερνοανθεκτικότητας στην Ευρώπη, προσφέροντας υποστήριξη σε θεσμούς, επιχειρήσεις και καταναλωτές. Σήμερα, διαθέτει πάνω από 30 εξειδικευμένες ομάδες, μεταξύ των οποίων ειδικοί στην κυβερνοπληροφόρηση, στην αποκατάσταση περιστατικών και στη διαχείριση κρίσεων.

Στο πλαίσιο των δράσεων πρόληψης, η Mastercard έχει αναπτύξει εργαλεία όπως:

  • το My Cyber Risk, που αξιοποιεί την τεχνολογία RiskRecon για την ανάλυση προβλημάτων σε ψηφιακά περιβάλλοντα,
  • την υπηρεσία ID Theft Protection, που προσφέρει ειδοποιήσεις και βοήθεια σε περιπτώσεις κλοπής ταυτότητας,
  • και το Mastercard Trust Center, μια πλατφόρμα με ενημερωτικό υλικό, εργαλεία και εκπαιδευτικά δεδομένα για μικρές επιχειρήσεις.

Επιπλέον, μέσα από συνεργασίες με εταιρείες όπως η CyberMonks και η VikingCloud, έχει δημιουργηθεί marketplace για εύκολη πρόσβαση σε λύσεις κυβερνοασφάλειας, κατάλληλες για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους.

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όλη η Υδρόγειος ένα Σπίτι»: Μια έμπρακτη απάντηση στις γεωγραφικές ανισότητες για τους ογκολογικούς ασθενείς

Επιχειρείν / «Όλη η Υδρόγειος ένα Σπίτι»: Μια έμπρακτη απάντηση στις γεωγραφικές ανισότητες για τους ογκολογικούς ασθενείς

Πάνω από 1.400 διανυκτερεύσεις δωρεάν φιλοξενίας προσφέρθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος από την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία σε ασθενείς από την επαρχία.
THE LIFO TEAM
Ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο TWINVEST

Επιχειρείν / Ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο TWINVEST

Η συμμετοχή της ΔΕΗ στο TWINVEST εντάσσεται στη στρατηγική του Ομίλου για την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, την υποστήριξη βιώσιμων επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τη μετάβαση προς ένα ενεργειακό μέλλον όπου η τεχνολογία και η πράσινη ανάπτυξη συμβαδίζουν.
THE LIFO TEAM
H Lidl Ελλάς δεσμεύεται για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων ευαισθητοποιώντας το ευρύ κοινό με στόχο ένα καλύτερο αύριο

Επιχειρείν / H Lidl Ελλάς δεσμεύεται για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων ευαισθητοποιώντας το ευρύ κοινό με στόχο ένα καλύτερο αύριο

Με πλήρη συνείδηση και ευθύνη απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον, η Lidl Ελλάς, υλοποιεί την καμπάνια «η δύναμή μας» με σεβασμό στο φαγητό και στόχο την ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση.
THE LIFO TEAM
ΔΕΗ: Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του μεγάλου αιολικού πάρκου στη Ρουμανία

Επιχειρείν / ΔΕΗ: Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του μεγάλου αιολικού πάρκου στη Ρουμανία

Το νέο αιολικό πάρκο θα αποτελείται συνολικά από 23 ανεμογεννήτριες και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025, συμβάλλοντας σημαντικά στην οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ του Ομίλου ΔΕΗ.
THE LIFO TEAM
Dialectica: Παγκόσμια έρευνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη σε 1,594 μεγάλες εταιρείες

Επιχειρείν / Dialectica: Παγκόσμια έρευνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη σε 1,594 μεγάλες εταιρείες

Η έρευνα αποτυπώνει το βαθμό ενσωμάτωσης της Tεχνητής Nοημοσύνης στις λειτουργίες των εταιρειών, εστιάζοντας παράλληλα και στις βασικές τάσεις και προκλήσεις που συνδιαμορφώνουν το τοπίο.
THE LIFO TEAM
Η Lidl Ελλάς διακρίνεται για 8η συνεχή χρονιά ανάμεσα στις “The Most Sustainable Companies in Greece”

Επιχειρείν / Η Lidl Ελλάς διακρίνεται για 8η συνεχή χρονιά ανάμεσα στις “The Most Sustainable Companies in Greece”

Eντάσσεται στην ηγετική ομάδα των “Sustainable Companies” και “The Most Sustainable Companies in Greece 2025”, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις στην εφαρμογή και προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.
THE LIFO TEAM