Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση: Το Μέλλον Είναι Συνεργατικό, Όχι Ανταγωνιστικό

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση: Το Μέλλον Είναι Συνεργατικό, Όχι Ανταγωνιστικό Facebook Twitter
0

Στην εκδήλωση “From AI to ROI” της Satori Analytics, μίλησε ο Ιωάννης Δέτσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Choose Strategic Communication Partner, την Πέμπτη 12/09/2024. Στην παρέμβασή του, ο κ. Δέτσης ανέδειξε τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ως εργαλείο υποστήριξης, όχι αντικατάστασης, του ανθρώπινου παράγοντα στην εξυπηρέτηση πελατών και πολιτών. 

Αξιοποιώντας δεδομένα από έρευνες και πλούσια παραδείγματα από άλλες χώρες, ο πρόεδρος της Choose εξήγησε πώς η ΤΝ μπορεί να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση και να προσφέρει προσωποποιημένες λύσεις, διατηρώντας παράλληλα τον κρίσιμο ρόλο των ανθρώπων στα πιο σύνθετα αιτήματα και στις περιπτώσεις που απαιτείται συναισθηματική νοημοσύνη.

Οι προκλήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση

Ο κ. Δέτσης ανέφερε ότι 67% των συμμετεχόντων στην πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Choose σε συνεργασία με την GPO, αντιμετώπισε δυσκολίες όταν χρησιμοποίησε αυτοματοποιημένα συστήματα εξυπηρέτησης για περίπλοκες υποθέσεις. Το ίδιο επίσης ποσοστό πιστεύει ότι η ανθρώπινη εξυπηρέτηση παραμένει ανώτερη, ειδικά σε καταστάσεις που απαιτούν συναισθηματική νοημοσύνη.

Με βάση τα παραπάνω ευρήματα, ο κ. Δέτσης υπογράμμισε τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΤΝ: τη διαχείριση πολύπλοκων καταστάσεων, την έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης, και την εγκυρότητα των απαντήσεων. 

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Choose τόνισε την ανάγκη η ΤΝ να είναι προσβάσιμη από όλους, με συστήματα φιλικά προς κάθε χρήστη, ανεξαρτήτως ηλικίας ή ψηφιακών δεξιοτήτων, ώστε να μην οδηγήσει σε κοινωνικό αποκλεισμό λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού.

Η ΤΝ ως Συμπληρωματικό Εργαλείο

Ένα από τα κεντρικά σημεία της ομιλίας ήταν ότι η ΤΝ δεν πρόκειται και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στην εξυπηρέτηση. Αντίθετα, αποτελεί ένα εργαλείο που ενισχύει την απόδοση του προσωπικού, αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η απάντηση σε συχνές ερωτήσεις και η καταγραφή δεδομένων. Ο συνδυασμός της τεχνολογίας με τον ανθρώπινο παράγοντα προσφέρει τις καλύτερες λύσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα και την ταχύτητα της εξυπηρέτησης.

Παρουσιάζοντας παραδείγματα από συστήματα που έχει αναπτύξει η Choose για φορείς όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΟΠΕΚΑ, η ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας, ανέδειξε πώς τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να διαχειρίζονται χιλιάδες αιτήματα πολιτών, απελευθερώνοντας χρόνο για τους εργαζόμενους να επικεντρωθούν στις πιο σύνθετες περιπτώσεις.

Μελλοντικές Εφαρμογές 

Ο κ. Δέτσης παρουσίασε τα επόμενα βήματα της εταιρείας, τα οποία περιλαμβάνουν την ανάπτυξη εργαλείων προβλεπτικής ανάλυσης και ανάλυσης Big Data για τη διαχείριση πόρων σε κρίσιμους τομείς, όπως τα νοσοκομεία, οι εφορίες και το Κτηματολόγιο. Τέτοια εργαλεία θα βοηθήσουν τους οργανισμούς να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία τους και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες.

Επιπλέον, η Choose αναπτύσσει λύσεις αυτόματης διερμηνείας και μετάφρασης για τις Υπηρεσίες ασύλου και τα νοσοκομεία, με στόχο την υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως πρόσφυγες και μετανάστες. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας και την εξάλειψη των γλωσσικών φραγμών, μειώνοντας, παράλληλα, το κόστος για το Δημόσιο.
 

Επιχειρείν
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όλη η Υδρόγειος ένα Σπίτι»: Μια έμπρακτη απάντηση στις γεωγραφικές ανισότητες για τους ογκολογικούς ασθενείς

Επιχειρείν / «Όλη η Υδρόγειος ένα Σπίτι»: Μια έμπρακτη απάντηση στις γεωγραφικές ανισότητες για τους ογκολογικούς ασθενείς

Πάνω από 1.400 διανυκτερεύσεις δωρεάν φιλοξενίας προσφέρθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος από την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία σε ασθενείς από την επαρχία.
THE LIFO TEAM
Ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο TWINVEST

Επιχειρείν / Ο Όμιλος ΔΕΗ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο TWINVEST

Η συμμετοχή της ΔΕΗ στο TWINVEST εντάσσεται στη στρατηγική του Ομίλου για την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, την υποστήριξη βιώσιμων επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τη μετάβαση προς ένα ενεργειακό μέλλον όπου η τεχνολογία και η πράσινη ανάπτυξη συμβαδίζουν.
THE LIFO TEAM
H Lidl Ελλάς δεσμεύεται για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων ευαισθητοποιώντας το ευρύ κοινό με στόχο ένα καλύτερο αύριο

Επιχειρείν / H Lidl Ελλάς δεσμεύεται για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων ευαισθητοποιώντας το ευρύ κοινό με στόχο ένα καλύτερο αύριο

Με πλήρη συνείδηση και ευθύνη απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον, η Lidl Ελλάς, υλοποιεί την καμπάνια «η δύναμή μας» με σεβασμό στο φαγητό και στόχο την ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση.
THE LIFO TEAM
ΔΕΗ: Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του μεγάλου αιολικού πάρκου στη Ρουμανία

Επιχειρείν / ΔΕΗ: Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του μεγάλου αιολικού πάρκου στη Ρουμανία

Το νέο αιολικό πάρκο θα αποτελείται συνολικά από 23 ανεμογεννήτριες και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025, συμβάλλοντας σημαντικά στην οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ του Ομίλου ΔΕΗ.
THE LIFO TEAM
Dialectica: Παγκόσμια έρευνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη σε 1,594 μεγάλες εταιρείες

Επιχειρείν / Dialectica: Παγκόσμια έρευνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη σε 1,594 μεγάλες εταιρείες

Η έρευνα αποτυπώνει το βαθμό ενσωμάτωσης της Tεχνητής Nοημοσύνης στις λειτουργίες των εταιρειών, εστιάζοντας παράλληλα και στις βασικές τάσεις και προκλήσεις που συνδιαμορφώνουν το τοπίο.
THE LIFO TEAM
Η Lidl Ελλάς διακρίνεται για 8η συνεχή χρονιά ανάμεσα στις “The Most Sustainable Companies in Greece”

Επιχειρείν / Η Lidl Ελλάς διακρίνεται για 8η συνεχή χρονιά ανάμεσα στις “The Most Sustainable Companies in Greece”

Eντάσσεται στην ηγετική ομάδα των “Sustainable Companies” και “The Most Sustainable Companies in Greece 2025”, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις στην εφαρμογή και προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.
THE LIFO TEAM