50 χρόνια μετά, το «Καταραμένο Σκιάχτρο» προκαλεί ακόμη ανατριχίλες

Το καταραμένο σκιάχτρο Facebook Twitter
Eπιτέλους έρχεται ένα φρέσκο και ανακουφιστικό, κρυφοσατιρικό b-movie που μιλά δυναμικά για την πίστη και πετά στα σκουπίδια την κινηματογραφική σοβαροφάνεια, με πειραματική νηφαλιότητα.
0

Αν το Midsommar του Άρι Άστερ κάτι σας είπε, με το Καταραμένο Σκιάχτρο του Ρόμπιν Χάρντι θα την ακούσετε κανονικά, με την προϋπόθεση να ξεχάσετε την ύπαρξη του remake του Νιλ Λαμπιούτ με τον Νίκολας Κέιτζ. Το σενάριο έγραψε ο Άντονι Σάφερ, αδελφός του Πίτερ (Όσκαρ για το Αμαντέους), αμέσως μετά την πιο επιτυχημένη χρονιά της καριέρας του, καθώς το 1972 είχε υπογράψει την κινηματογραφική μεταφορά του δικού του θεατρικού, του Sleuth, με τον Μάικλ Κέιν και τον Λόρενς Ολίβιε, και το μοναδικό ακατάλληλο φιλμ του Άλφρεντ Χίτσκοκ, Frenzy.

Διαθέτοντας τη δύναμη να απαιτήσει top billing, όχι όμως περαιτέρω έλεγχο του υλικού που παρέδωσε διασκευάζοντας το μυθιστόρημα Ritual, εμπιστεύθηκε μια προχωρημένη εκδοχή του είδους της φρίκης, αναίμακτη αλλά καθόλου αναιμική, στον παραγωγό Πίτερ Σνελ και στον Χάρντι.

Ο Σνελ έκανε τα πάντα για να γυριστεί μια ταινία που θα συνδύαζε διαφορετικά ιδιώματα και θα εξέπληττε τους ανύποπτους θεατές, αλλά έχασε τη θέση και την ισχύ του, και η British Lion, έχοντας στα χέρια της ένα θεωρητικά αντιεμπορικό έργο, έβαλε τα δυνατά της για να το εξαφανίσει από την κοινή θέα, θάβοντάς το στο λεγόμενο double billing, σε «δεύτερη προβολή» μετά το Don’t look now του Νίκολας Ρεγκ.

Δυο άνθρωποι διατήρησαν τη μνήμη και την υστεροφημία του Wicker Man: ο πρωταγωνιστής Κρίστοφερ Λι, που δεν σταμάτησε ποτέ να πλέκει το εγκώμιο της ταινίας που θεωρούσε πως ήταν η καλύτερη της ογκώδους καριέρας του, και ο θρυλικός παραγωγός και σκηνοθέτης Ρότζερ Κόρμαν, που όχι μόνο τη διαφήμιζε ως μία από τις σπουδαιότερες που έχουν γυριστεί ποτέ αλλά έσωσε τη μοναδική κόπια των 102 λεπτών που ενέκρινε ως την αρτιότερη ο Ρόμπιν Χάρντι.

Επιπρόσθετα, το στούντιο έκοψε πάνω από δέκα λεπτά από το πρωτότυπο μοντάζ χωρίς ιδιαίτερο λόγο και άφησε το νεγκατίφ στην τύχη του ‒ πιστεύεται πως πετάχτηκε μαζί με άλλα υλικά και πλέον βρίσκεται τσιμεντωμένο κάτω από βρετανικό αυτοκινητόδρομο.

Το καταραμένο σκιάχτρο Facebook Twitter
Όσο προχωρά η έρευνά του, η απορία του μετατρέπεται σε σοκ και απέχθεια, καθώς διαπιστώνει πως βρίσκεται αντιμέτωπος με μια μικρή κοινωνία παγανιστών στα πρόθυρα της μεγάλης γιορτής της Πρωτομαγιάς.

Δυο άνθρωποι διατήρησαν τη μνήμη και την υστεροφημία του Wicker Man: ο πρωταγωνιστής Κρίστοφερ Λι, που δεν σταμάτησε ποτέ να πλέκει το εγκώμιο της ταινίας που θεωρούσε πως ήταν η καλύτερη της ογκώδους καριέρας του, και ο θρυλικός παραγωγός και σκηνοθέτης Ρότζερ Κόρμαν, που όχι μόνο τη διαφήμιζε ως μία από τις σπουδαιότερες που έχουν γυριστεί ποτέ αλλά έσωσε τη μοναδική κόπια των 102 λεπτών που ενέκρινε ως την αρτιότερη ο Ρόμπιν Χάρντι.

Δυστυχώς, η ολοκληρωμένη βερσιόν κυκλοφόρησε μόνο μία φορά, σε βίντεο, από τη Magnum Entertainment, και όσοι την έχουν δει υποστηρίζουν πως φωτίζει την αφήγηση με ακόμη πιο ψυχεδελικές σκηνές αλλά και κρίσιμους διαλόγους που σίγουρα θα ευχαριστούσαν τον Σάφερ αν ζούσε για να επιβλέψει την αποκατάσταση.

Οι κόπιες που κυκλοφορούν, συμπεριλαμβανομένης και της φετινής 4Κ, που γιορτάζει τα πενήντα χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία της ταινίας, δεν ξεπερνούν τη μιάμιση ώρα και, ευτυχώς, η μαγεία δεν έχει χαθεί. Τουναντίον, σε σχέση με το ακροβατικό, ως συνήθως υπερφιλόδοξο και μόνο κατά τόπους ικανοποιητικό Midsommar, το Καταραμένο Σκιάχτρο ισορροπεί περίφημα τουλάχιστον πέντε αντιθετικές κινηματογραφικές αποχρώσεις, τη φρίκη, το αστυνομικό μυστήριο, το ψυχολογικό δράμα, το μελό και… το μιούζικαλ.

Πέντε τραγούδια (το ένα από αυτά κόπηκε) γραμμένα από τον Πολ Τζιοβάνι στο ύφος της σκωτσέζικης παράδοσης, folk με ένα άγγιγμα ’70s flower power πλαισιώνουν πρωταγωνιστικά την υπόθεση και σε κάποιες περιπτώσεις οι στίχοι τους υποκαθιστούν τον διάλογο των ντόπιων στην παμπ.

Ο τρόπος που επικοινωνούν μεταξύ τους, κωδικοποιημένα και περιπαικτικά, όπως και οι πρώτοι κάτοικοι που αντικρίζει στη στεριά του νησιού Σάμεραϊλ, κάπου στο σύμπλεγμα των Εβρίδων Νήσων, ξενίζει σε βαθμό περιφρόνησης τον υπαστυνόμο Νιλ Χάουι, ο οποίος πήγε μόνος του με υπηρεσιακό υδροπλάνο στην απομονωμένη νησιωτική κοινότητα για να βρει τα ίχνη ενός 13χρονου, υποτίθεται εξαφανισμένου κοριτσιού, της Ρόουαν Μόρισον, που έστειλε γράμμα ζητώντας βοήθεια, ποιος ξέρει με ποιον τρόπο και με τι κόστος.

Το καταραμένο σκιάχτρο Facebook Twitter
Οι πολίτες που δοξάζουν φαλλούς και λατρεύουν αρχαίους κέλτικους θεούς συνωμοτούν εναντίον του και καταλύουν χωρίς άδεια το κράτος.

Όσο προχωρά η έρευνά του, η απορία του μετατρέπεται σε σοκ και απέχθεια, καθώς διαπιστώνει πως βρίσκεται αντιμέτωπος με μια μικρή κοινωνία παγανιστών στα πρόθυρα της μεγάλης γιορτής της Πρωτομαγιάς: οι δασκάλες στο σχολείο μαθαίνουν στα παιδιά κάτι πολύ συγγενές στην ανθρώπινη αναπαραγωγή, κορασίδες χορεύουν γυμνές στους αγρούς, ζευγάρια επιδίδονται σε σεξουαλικές πράξεις ακριβώς έξω από την ταβέρνα/πανδοχείο του νησιού χωρίς να κρύβονται από τον επισκέπτη που έτυχε μιας ψυχρής υποδοχής ‒ το χειρότερο, η φερόμενη μητέρα της 13χρονης διαψεύδει κατηγορηματικά πως έχει κόρη με αυτό το όνομα ή πως έχει πεθάνει (η λέξη θάνατος απλώς προφέρεται ψιθυριστά, γενικώς αποφεύγεται και είναι ένα concept εκτός της λογικής του χωριού), ενώ η μικρή αδελφή της, που ζωγραφίζει αμέριμνη στο δωμάτιό της, τον χαρακτηρίζει χαζούλη, γιατί με αυτό το όνομα κυκλοφορεί ένας λαγός στα χωράφια!

Ο Χάουι, απελπιστικά μόνος, στρατευμένος σε έναν σκοπό που μόνο ο ίδιος θεωρεί ιερό, σταδιακά σιγουρεύεται πως η Ρόουαν ή έχει δολοφονηθεί ή πρόκειται να θυσιαστεί από πολίτες που δοξάζουν φαλλούς και λατρεύουν αρχαίους κέλτικους θεούς, συνωμοτούν εναντίον του και καταλύουν χωρίς άδεια το κράτος. Κρίστοφερ Λι χωρίς σεξουαλική απειλή, συλημένα νεκροταφεία και παρηγορητικά λογύδρια δεν νοείται, και το ενδιαφέρον, ελκυστικό και παραπλανητικό τρικ του Καταραμένου Σκιάχτρου είναι πως το τοτέμ της Hammer, σε πλήρη ακμή ‒μάλιστα την ίδια χρονιά που υποδύθηκε τον κακό στο Ζήσε και άσε τους άλλους να πεθάνουν‒, υπαινίσσεται μεν τον τρόμο, αλλά λειτουργεί ως διαφορετικός άρχοντας, ένας λόρδος που, όπως εξηγεί υπομονετικά και ψύχραιμα στον εμβρόντητο εκπρόσωπο του νόμου, υπηρετεί το όραμα των προγόνων του, τους υπηκόους και τον τόπο του, φροντίζοντας τη σοδειά των εξωτικών φρούτων που μεταφυτεύθηκαν πάση θυσία.

Το καταραμένο σκιάχτρο Facebook Twitter
Kορασίδες χορεύουν γυμνές στους αγρούς, ζευγάρια επιδίδονται σε σεξουαλικές πράξεις ακριβώς έξω από την ταβέρνα/πανδοχείο του νησιού χωρίς να κρύβονται από τον επισκέπτη που έτυχε μιας ψυχρής υποδοχής.

Μετά από μια σειρά ιστορικών δραμάτων με μεγάλη επιτυχία και εντελώς ακαδημαϊκή προσέγγιση, όπως το Μπέκετ του 1964, Ο άνθρωπος για όλες τις εποχές του 1966 και το Μαρία, Η Βασίλισσα της Σκωτίας του 1971, επιτέλους έρχεται ένα φρέσκο και ανακουφιστικό, κρυφοσατιρικό b-movie που μιλά δυναμικά για την πίστη και πετά στα σκουπίδια την κινηματογραφική σοβαροφάνεια, με πειραματική νηφαλιότητα.

Η συγκαλυμμένα κωμική αντιπαράθεσή του βαρύτονου σύγχρονου δρυΐδη Σάμεραϊλ με τον Χάουι στη μεγαλειώδη, αλά Dracula mansion, στο πιο εξωτικό βέβαια, έπαυλη και στα πολύχρωμα κτήματά του ολοκληρώνεται με την off camera διαπίστωσή του «για δες, ένας χριστιανός μπάτσος!».

Το θέμα είναι πως ο πιστός αστυνόμος δεν έχει άλλο επιχείρημα να αντιτάξει στους θρησκευτικά διαφωνούντες συμπατριώτες του από το ότι το Στέμμα είναι επίσημα χριστιανικό. Η ενάρετη συμπεριφορά του δοκιμάζεται άγρια ένα από τα λίγα βράδια που θα περάσει στο «Καλοκαιρονήσι», όταν από την κρεβατοκάμαρά του ακούει την Μπριτ Έκλαντ ‒για όσους δεν τη γνωρίζουν, σύζυγο του Πίτερ Σέλερς και μούσα του Ροντ Στιούαρτ για το «Tonight’s the night», πιο φωτογραφημένη γυναίκα και απόλυτο sex σύμβολο της δεκαετίας εκείνης‒, να χτυπιέται ολόγυμνη σε έναν πρόδηλα επικλητικό χορό, με την πόρτα που τους χωρίζει να ανοίγει διάπλατα και να κλείνει μετά βίας, σε μια αντιστροφή ρόλων: ένας θηλυκός βρικόλακας προσφέρεται πρόθυμα και το αρσενικό θύμα παλεύει με την πίστη και το καθήκον για να μην εξουδετερωθεί.

Το καταραμένο σκιάχτρο Facebook Twitter
Με πάλλευκα βαμμένο πρόσωπο και μια μακριά μαύρη κόμη να έχει αντικαταστήσει την ημιαποτυχημένη κατσαρή περούκα του, ο Κρίστοφερ Λι, κλείνοντας το μάτι για μία ακόμη φορά στο τέρας που τον έκανε διάσημο, ηγείται των μασκαράδικων πανηγυρικών εορτασμών.

Με πάλλευκα βαμμένο πρόσωπο και μια μακριά μαύρη κόμη να έχει αντικαταστήσει την ημιαποτυχημένη κατσαρή περούκα του, ο Κρίστοφερ Λι, κλείνοντας το μάτι για μία ακόμη φορά στο τέρας που τον έκανε διάσημο, ηγείται των μασκαράδικων πανηγυρικών εορτασμών που οδηγούν τον δύσμοιρο πουριτανό, εκτός από τους εντυπωσιακούς παράκτιους γκρεμούς και σε μια περίτεχνη παγίδα, στην πικρή και μοιραία συνειδητοποίηση που σήμερα, μισό αιώνα μετά την πρώτη, ηρωική, όπως αποδείχθηκε, έξοδο του Wicker Man στις αίθουσες, είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ: ο βίαιος διαχωρισμός της κοινωνίας που βασίζεται σε βαθιά διαφορετικές πεποιθήσεις είναι απλώς θέμα άποψης (όσο κι αν φωνάζουν οι οπαδοί μιας πίστης πως εκείνοι κατέχουν το αλάθητο δίκαιο).

H ταινία «The Wicker Man» επανακυκλοφορεί στα θερινά σινεμά από την Πέμπτη13 Ιουλίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM