Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ

Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Ο Στίβεν Κρέιν, 1897.
0

Ο Στίβεν Κρέιν είναι ένας θρυλικός Αμερικανός συγγραφέας του τέλους του 19ου αιώνα. Είχε γεννηθεί το 1871. Ψηλός, αδύνατος, ωραίος, βυρωνικός αλλά και αυτοκαταστροφικός, μποέμ, τυχοδιώκτης, μονίμως άφραγκος και βουτηγμένος στις καταχρήσεις, πέρασε ατέλειωτες ώρες σε δωμάτια που μοιραζόταν στο Μανχάταν και σε φτηνά καταγώγια της 6ης Λεωφόρου. Έβρισκε τον εαυτό του στα μπορντέλα και ερωτεύτηκε την Κόρα Τέιλορ Στιούαρτ, που διατηρούσε ένα μπορντέλο, το Hotel de Dream, στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα. Ήταν μια λογοτεχνική δόξα που την οφείλει στο μυθιστόρημά του Το κόκκινο σήμα του θάρρους, το απόλυτο μυθιστόρημα για τον αμερικανικό εμφύλιο (εκδόσεις Μεταίχμιο).

Ήταν όμως και από τους πρωτοπόρους του αμερικανικού διηγήματος και από τους συγγραφείς που επηρέασαν τον Χέμινγουεϊ ή τον Θίοντορ Ντράιζερ. Την άνοιξη του 1897 ο Κρέιν και η Κόρα ήρθαν στην Ελλάδα για να καλύψουν τον ελληνοτουρκικό πόλεμο. Τριάντα μέρες στην πεδιάδα της Θεσσαλίας και η θλιβερή ήττα του ελληνικού στρατού. Μπορούμε να φανταστούμε τον Στίβεν και την Κόρα στην πλατεία Συντάγματος και στους γύρω δρόμους, να κάθονται στα καφέ ή να φωτογραφίζονται, με στολές πολεμικού ανταποκριτή, στο φωτογραφικό στούντιο Boeringer, στη γωνία των οδών Ερμού και Νίκης. Μετά την Αθήνα το ζεύγος έφυγε για το Λονδίνο. Αλλά ο Κρέιν, άρρωστος από φυματίωση, αργοκαίγεται και αφήνει την τελευταία του πνοή σε ένα σανατόριο της Κεντρικής Ευρώπης, πριν καν κλείσει τα τριάντα χρόνια του.

Ίσως υπάρχει και κάποιο αυτοβιογραφικό στοιχείο σ’ αυτό το έργο του Όστερ. Ο γιος του, Ντάνιελ, ήταν κι αυτός ένα φλεγόμενο αγόρι. Τον Απρίλιο του 2022 ο Ντάνιελ, που ήταν τότε σαράντα τεσσάρων ετών, βρέθηκε αναίσθητος σε σταθμό του μετρό στο Μπρούκλιν. Ο θάνατός του από overdose βεβαιώθηκε λίγο μετά στο νοσοκομείο.

φλεγόμενο αγόρι
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ. Πολ Όστερ, Φλεγόμενο Αγόρι, εκδ. Μεταίχμιο, μετ.: Ιωάννα Ηλιάδη

Ο Στίβεν Κρέιν είναι το Φλεγόμενο Αγόρι στη βιογραφία-άθλο των 1.176 σελίδων που του αφιερώνει ένας σύγχρονός μας συνάδελφός του, ο Πολ Όστερ. Η βιογραφία, που κυκλοφορεί τώρα στα ελληνικά από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, σε μετάφραση Ιωάννας Ηλιάδη, παρουσιάζει τη σύντομη ζωή του Κρέιν σαν ένα έπος. Ο Όστερ, ηλικιωμένος πλέον συγγραφέας, όπως ο ίδιος χαρακτηρίζει τον εαυτό του, αισθάνεται δέος, όπως μας λέει πάλι ο ίδιος, μπροστά σ’ αυτόν τον μακρινό νεαρό ομότεχνό του. Βυθίζεται στο έργο και τη ζωή του Κρέιν, σαγηνεύεται και φτιάχνει αυτήν τη βιογραφία-ποταμό.

Ίσως υπάρχει και κάποιο αυτοβιογραφικό στοιχείο σ’ αυτό το έργο του Όστερ. Ο γιος του, Ντάνιελ, ήταν κι αυτός ένα φλεγόμενο αγόρι. Τον Απρίλιο του 2022 ο Ντάνιελ, που ήταν τότε σαράντα τεσσάρων ετών, βρέθηκε αναίσθητος σε σταθμό του μετρό στο Μπρούκλιν. Ο θάνατός του από overdose βεβαιώθηκε λίγο μετά στο νοσοκομείο. Λίγους μήνες νωρίτερα είχε κατηγορηθεί ότι είχε προκαλέσει τον θάνατο της μόλις δέκα μηνών κόρης του Ρούμπι. Η αιτία θανάτου του βρέφους ήταν δηλητηρίαση από ηρωίνη και Φεντανίλ.

Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Ο Στίβεν Κρέιν, καθιστός, φωτογραφίζεται με τον Αμερικανό συνάδελφό του Τζον Μπας στο φωτογραφικό στούντιο της Αθήνας Βoeringer, στη γωνία των οδών Ερμού και Νίκης. Και οι δύο φορούν στολές πολεμικού ανταποκριτή.
Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Η Κόρα Τέιλορ Στιούαρτ, σύντροφος του Κρέιν, φωτογραφίζεται με στολή πολεμικής ανταποκρίτριας στην Αθήνα, τον Μάιο του 1897, στο στούντιο Βoeringer. Έστελνε ανταποκρίσεις στην Αμερική από τον πόλεμο του 1897 με το ψευδώνυμο Ιμογένη Κάρτερ.
Colm Tóibín
Colm Tóibín, The Magician

• Ο Τόμας Μαν είναι ο ήρωας του Κολμ Τόιμπιν στη μυθιστορηματική βιογραφία Ο μάγος που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ίκαρος, σε μετάφραση Αθηνάς Δημητριάδου. Ο τίτλος του νέου βιβλίου του Τόιμπιν παραπέμπει στον τίτλο του παλιότερου βιβλίου του Ο δάσκαλος, που ήταν η μυθιστορηματική βιογραφία ενός άλλου συγγραφέα, του Χένρι Τζέιμς. (Το βιβλίο αυτό είχε κυκλοφορήσει στα ελληνικά από τις εκδόσεις Ωκεανίδα το 2007.)

Ανάμεσα στον Μαν και στον Τζέιμς υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία, λογοτεχνικά και βιογραφικά. Το πιο σημαντικό είναι η ομοφυλοφιλία τους, που και οι δύο την έκρυβαν. Στον Μάγο ο Τόιμπιν κινείται στη λεπτή και κοφτερή γραμμή μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου. Βλέπουμε τον συγγραφέα, τον οικογενειάρχη, τον νομάδα αλλά και την εποχή του. Ο Τόιμπιν φτιάχνει, λοιπόν, ένα συναρπαστικό πορτρέτο ενός από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του ευρωπαϊκού 20ού αιώνα αλλά και την τοιχογραφία μιας εποχής που σημαδεύεται από δύο παγκόσμιους πολέμους.

Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Ο Τόιμπιν φτιάχνει ένα συναρπαστικό πορτρέτο ενός από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του ευρωπαϊκού 20ού αιώνα. Φωτ.: © Brigitte Lacombe

• Ο Όστερ και ο Τόιμπιν μας οδηγούν, λοιπόν, σε άλλους συγγραφείς, μας παίρνουν μαζί τους σε μια ενδολογοτεχνική διαδρομή. Αυτό δεν το κάνουν όμως μόνο οι συγγραφείς. Είναι σίγουρο ότι η καινούργια ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, Poor Things, που θα προβληθεί τη νέα χειμερινή κινηματογραφική περίοδο, θα ξαναφέρει στην αναγνωστική επιφάνεια το ομώνυμο μυθιστόρημα του Σκωτσέζου συγγραφέα Άλασντερ Γκρέι, στο οποίο στηρίζεται το σενάριο. Το βιβλίο είχε κυκλοφορήσει στα ελληνικά το 2001 από τις εκδόσεις Νεφέλη, σε μετάφραση Δημήτρη Βαρδουλάκη, με τον τίτλο Χαμένα Κορμιά.

Ο Γκρέι, που γεννήθηκε το 1934 και πέθανε το 2019, θεωρείται από τους συγγραφείς που ανανέωσαν τη λογοτεχνική σκηνή της Σκωτίας. Τα Χαμένα Κορμιά είναι ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας και ταυτόχρονα σάτιρα της βικτοριανής μυθιστορηματικής συνθήκης. Τοποθετημένο στο τέλος του 19ου αιώνα στη Γλασκώβη, στην Αλεξάνδρεια και στο Παρίσι, έχει στο κέντρο του ένα ερωτικό τρίγωνο ανάμεσα σε δύο γιατρούς και μια τεχνητή σεξομανή γυναίκα με μυαλό βρέφους, δημιούργημα της επιστήμης. Ο ελληνικός υπότιτλος του μυθιστορήματος είναι «επεισόδια απ’ τη νεανική ζωή ενός γιατρού του δημόσιου οργανισμού υγείας της Σκωτίας».

Το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Η καινούργια ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, Poor Things θα ξαναφέρει στην αναγνωστική επιφάνεια το ομώνυμο μυθιστόρημα του Άλασντερ Γκρέι, στο οποίο στηρίζεται το σενάριο. Φωτ: Instagram

• Το περιοδικό λέγεται «Βλάβη», κυκλοφόρησε τον Απρίλιο και μέσα σε ελάχιστες μέρες εξάντλησε τα 1.200 αντίτυπα στα οποία είχε τυπωθεί. Κυκλοφορεί πλέον σε δεύτερη έκδοση. Είναι ένα περιοδικό για το βιβλίο, που αναγγέλλεται ως τριμηνιαίο, και η επιτυχία του είναι μια έκπληξη κι ένα στοίχημα για τέτοιου είδους εγχειρήματα, πολύ περισσότερο που η «Βλάβη» τυπώνεται. Στο εντιτόριαλ διαβάζουμε ότι τυπώνεται σε μια περίοδο οργανωμένης ψηφιακότητας για να διεκδικήσει έναν αργό χρόνο που αντιστοιχεί στον αργό χρόνο της ανάγνωσης και της συγγραφής.

Η τετραμελής συντακτική ομάδα αποτελείται από τη Μαρτίνα Ασκητοπούλου και την Εύα Πλιάκου, τον Χρήστο Κρυστάλλη και τον Πάρη Τσούτση, όλες και όλοι γεννημένοι τη δεκαετία του 1990, όλες και όλοι σε πυκνή σχέση με το βιβλίο, μεταφραστές, κριτικοί, δοκιμιογράφοι, επιμελητές. Την εκδοτική ευθύνη έχουν οι Αντίποδες. Η «Βλάβη» επιδιώκει να δημιουργήσει ένα διάλογο για το βιβλίο και την κριτική της λογοτεχνίας. Μου κάνει εντύπωση πώς η ομάδα της «Βλάβης», στο πρώτο αφιέρωμά τους, ξανασυζητά τους «παλιούς», τον Καραγάτση, τον Ελύτη, τη Νέλλη Ανδρικοπούλου, για να τους αποποιηθούν ή να τους οικειοποιηθούν ξανά, αλλά διαλύοντας την ξεθυμασμένη «πολιτισμική συνενωτική κόλλα».

Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Το περιοδικό «Βλάβη» κυκλοφόρησε τον Απρίλιο.

• Ο Μισέλ Ουελμπέκ και πάλι στα μανταλάκια. Το νέο βιβλίο του με τίτλο Quelques mois dans ma vie (Μερικές μήνες στη ζωή μου) είναι μόλις 112 σελίδες και κινείται μεταξύ δύο αγαπημένων θεματικών αξόνων του συγγραφέα: του ισλάμ και του σεξ. Οι μήνες στη ζωή του Ουελμπέκ είναι από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Μάρτιο του 2023, όταν ο συγγραφέας είχε βρεθεί αντιμέτωπος δικαστικά με μηνύσεις και αγωγές, από τη μια πλευρά με το ισλαμικό Μεγάλο Τέμενος του Παρισιού και από την άλλη με τον Ολλανδό σκηνοθέτη Στεφάν Ρουίτενμπεκ.

Ουελμπέκ
Michel Houellebecq, Quelques mois dans ma vie

Ο Ουελμπέκ είχε συμφωνήσει να παίξει σε μια ταινία «πειραματικού πορνό» του Ολλανδού σκηνοθέτη της κολεκτίβας KIRAC (Keeping It Real Art Critics). Έπαιξε, αλλά τώρα το μετάνιωσε. Το δικαστήριο απέρριψε αίτημά του να μην προβληθεί η ταινία, αφού υπήρχε τελικά γραπτή συναίνεσή του για τα γυρίσματα. Ο σκηνοθέτης δήλωσε ότι ο Ουελμπέκ ήταν «πολύ καλός στο κρεβάτι, και μάλιστα σε όλες τις στάσεις». Αφού, λοιπόν, ο συγγραφέας δεν κατόρθωσε να εμποδίσει την προβολή, αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο και να προλάβει τους πάντες. Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε την αυτοβιογραφική φράση: «Για πρώτη φορά στη ζωή μου ένιωσα ότι με μεταχειρίστηκαν απολύτως ως αντικείμενο σε ντοκιμαντέρ με ζώα. Μου είναι δύσκολο να ξεχάσω αυτήν τη στιγμή».

Το έπος του Όστερ, μια «Βλάβη» και το πορνό του Ουελμπέκ Facebook Twitter
Ο Ουελμπέκ είχε συμφωνήσει να παίξει σε μια ταινία «πειραματικού πορνό». Έπαιξε, αλλά τώρα το μετάνιωσε.

Αγοράστε εδώ το Φλεγόμενο Αγόρι του Πολ Όστερ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αναστασία Μίαρη: «Οι Έλληνίδες γιαγιάδες είναι γυναίκες δυνατές και ατρόμητες»

Βιβλίο / Αναστασία Μίαρη: «Οι Ελληνίδες γιαγιάδες είναι γυναίκες δυνατές και ατρόμητες»

Η συγγραφέας του βιβλίου Yiayia μάζεψε συνταγές και ιστορίες από όλη την Ελλάδα σε ένα βιβλίο που αποτίνει φόρο τιμής στην Ελληνίδα γιαγιά της και στις παραδοσιακές γιαγιάδες που σε λίγο θα είναι είδος υπό εξαφάνιση. 
M. HULOT
Το «4321» του Πολ Όστερ σου προκαλεί μια ευχάριστη αίσθηση déjà vu

Βιβλίο / Το «4321» του Πολ Όστερ σου προκαλεί μια ευχάριστη αίσθηση déjà vu

Το «ωκεάνιο» μυθιστόρημα του Αμερικανού συγγραφέα διαφέρει πολύ από τα αλλόκοτα, μινιμαλιστικά θρίλερ που τον καθιέρωσαν ως έναν από τους σημαντικότερους λογοτέχνες της γενιάς του
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Βραβευμένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας: Αξίζουν, πράγματι, τον κόπο;

Βιβλίο / Βραβευμένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας: Αξίζουν, πράγματι, τον κόπο;

Η πρόσφατη βιβλιοπαραγωγή στην Ελλάδα φέρνει στο φως μια σειρά από βραβευμένα στο εξωτερικό μυθιστορήματα με περίοπτες διακρίσεις: Μπούκερ, National Book Award ή Νόμπελ. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα και το κριτήριο επιλογής τους, που έχει αλλάξει με την πάροδο των χρόνων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ