Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Αριστείδης Λάππας, "Aphrodite Anadiomeni", 2021, λάδι σε καμβά, 200 x 160 εκ. Παραχώρηση The Breeder

H νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση

0

Μια νέα έκθεση στην Αθήνα, στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων με τίτλο «ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική», που θα διαρκέσει από τις 24 Ιουνίου – 10 Σεπτεμβρίου 2023, φιλοδοξεί να αποτελέσει μείζον καλλιτεχνικό γεγονός.

Θα θέσει τη ζωγραφική́ στο κέντρο της συζήτησης για τη σύγχρονη τέχνη, αναδεικνύοντας τα κεντρικά́ θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους ζωγράφους και συστήνοντας τους νεότερους από αυτούς στο ευρύτερο ελληνικό́ κοινό́.

Επικεντρωμένη στην υλικότητα της ζωγραφικής, σχολιάζει και την τάση της εποχής στην οποία οι ιδιωτικές και δημόσιες χρηματοδοτήσεις για τον πολιτισμό́ επιμένουν στην υποστήριξη εφήμερων και άϋλων έργων.

Οι ζωγράφοι που παρουσιάζει η έκθεση είναι έως 40 ετών. Το κριτήριο των επιμελητών δεν είναι αυστηρά ηλικιακό αλλά κατά κύριο λόγο αισθητικό: η έκθεση αναζητά νέες μορφές, γλώσσες και χειρονομίες, καλλιτέχνες που διερευνούν καινούργιους, συναρπαστικούς και αναπάντεχους δρόμους στη σύγχρονη ελληνική́ τέχνη. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή́ ζωγραφική ποιότητα και, παράλληλα, επιδιώκει να προτείνει μεθοδολογικά́ εργαλεία για την κατανόηση και την αξιολόγηση της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής.

Η έκθεση έχει προκύψει από́ συστηματική́ έρευνα πεδίου, επισκέψεις στα εργαστήρια και εκτεταμένες συζητήσεις με τους καλλιτέχνες. Λαμβάνει δομικά υπόψη της τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι οι ζωγράφοι σκέφτονται το παρόν και την ιστορικότητα τόσο του έργου τους όσο και ευρύτερα της σύγχρονης ζωγραφικής.

Η έκθεση έχει προκύψει από́ συστηματική́ έρευνα πεδίου, επισκέψεις στα εργαστήρια και εκτεταμένες συζητήσεις με τους καλλιτέχνες. Λαμβάνει δομικά υπόψη της τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι οι ζωγράφοι σκέφτονται το παρόν και την ιστορικότητα τόσο του έργου τους όσο και ευρύτερα της σύγχρονης ζωγραφικής.

Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Χωρίς τίτλο, 2022, ακρυλικό, χρωματιστό μολύβι σε καμβά, 160x145 εκ. Παραχώρηση Dio Horia Gallery.

Η έκθεση διοργανώθηκε σε μια πρώτη έκφανσή της το 2021 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αγίου Νικολάου Λασιθίου και στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγίου Νικολάου.

Περιλάμβανε 21 ζωγράφους και στόχος της ήταν να δοκιμαστούν στην εκθεσιακή πράξη οι ερευνητικές ιδέες των επιμελητών. Επιμελητές της πρώτης έκφανσης ήταν η Δρ. Ελένη Κούκου, ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια εκθέσεων και σύμβουλος συλλογών του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, και ο Θεόφιλος Τραμπούλης, συγγραφέας, επιμελητής εκθέσεων και σύμβουλος εκδόσεων του ΕΜΣΤ.

Η έκθεση θα διοργανωθεί σε δεύτερη έκφανσή της στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων με τη συμμετοχή 33 ζωγράφων. Η επιμελητική ομάδα διευρύνεται με την προσθήκη του Χριστόφορου Μαρίνου, ιστορικού τέχνης και επιμελητή εκθέσεων και δράσεων του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Αλεξία Καραβέλα, "Μεταγραφή Detari", 2019, μαρκαδόροι, παστέλ και λάδια σε άσπρο χαρτί, 67x100 εκ.
Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Δαυίδ Σαμπεθάι, "Pillow Boy", 2022, ταπισερί φτιαγμένη από τον καλλιτέχνη, νήματα βαμμένα από τον καλλιτέχνη, 150x180 εκ. Παραχώρηση Eleftheria Tseliou Gallery
Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Παναγιώτης Κεφαλάς, Χωρίς τίτλο, 2019, λάδι σε καμβά, 30 x 40 εκ.
Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Georgia Fambris, "Already immunity bothered her, like when she threw herself off the balcony without consequence", 2021, ακρυλικό, σπρέι και κολάζ σε καμβά, 144 x 200,5 εκ.. Ευγενική παραχώρηση: Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Τρεις επιμελητές μας συστήνουν τη νέα ελληνική ζωγραφική σε μια μεγάλη έκθεση Facebook Twitter
Sasha Streshna, "Johnny", 2019, λάδι σε καμβά, 120 x 120 εκ. Παραχώρηση Kalfayan Galleries

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Ιλεάνα Αρναούτου, Κωνσταντίνος Γιώτης, Νίκη Γκουλέμα, Γιώργος Γύζης, Ειρήνη Ευσταθίου, Ανέστης Ιωάννου, Αλεξία Καραβέλα, Στέλιος Καραμανώλης, Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης, Παναγιώτης Κεφαλάς, Κική Κολυμπάρη, Γιώργος Κόντης, Καρολίνα Κρασούλη, Αριστείδης Λάππας, Βαρβάρα Λιακουνάκου, Άγγελος Μεργές, Νίκος Μόσχος, Ελένη Μπαγάκη, Αναστασία Παύλου, Δημήτρης Ρεντούμης, Δαυίδ Σαμπεθάι, Κατερίνα Σάρρα, Νικόλας Σημαντηράκης, Γιώργος Σταμκόπουλος, Σοφία Στεβή, Αντώνης Στοαντζίκης, Αναστάσης Στρατάκης, Sasha Streshna, Αντρέα Τζούροβιτς, Νίκος Τοπαλίδης, Στέλλα Τσουματίδου, Georgia Fambris, ΚΕΖ

ENCORE: Νέα ελληνική ζωγραφική
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Εγκαίνια: Σάββατο 24 Ιουνίου 2023
Διάρκεια έκθεσης: 24 Ιουνίου – 10 Σεπτεμβρίου 2023

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστόφορος Μαρίνος: «Θέλουμε το κοινό να αγαπήσει τη Δημοτική Πινακοθήκη»

Εικαστικά / Χριστόφορος Μαρίνος: «Θέλουμε το κοινό να αγαπήσει τη Δημοτική Πινακοθήκη»

Ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων του ΟΠΑΝΔΑ παρουσιάζει το πρόγραμμα της Δημοτικής Πινακοθήκης της Αθήνας για το 2021, τις συνεργασίες και όσα πρόκειται να δούμε τους προσεχείς μήνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Burr: μια έκθεση με σημαντικούς Έλληνες εικαστικούς που δημιουργούν για πρώτη φορά χαρακτικά

Εικαστικά / «Burr»: Μια έκθεση με σημαντικούς Έλληνες εικαστικούς που δημιουργούν για πρώτη φορά χαρακτικά

Όταν ο Ευριπίδης Παπαδοπετράκης κάλεσε εννιά Έλληνες εικαστικούς να συμμετέχουν στο πρόγραμμα του KȮREN process space δεν μπορούσε να φανταστεί το (απίθανο) αποτέλεσμα.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ