Η μικρή ταινία με τη μεγάλη καρδιά, τη μεγάλη ερμηνεία και τα μεγάλα κονέ

Άντρεα Ράιζμπορο Facebook Twitter
H Άντρεα Ράιζμπορο στον ρόλο μιας Τεξανής αλκοολικής, εμφανίζεται να παραδίδει μια σπουδή πάνω στον εθισμό και το τραύμα και μια ερμηνεία για τους αιώνες.
0

ΤΟ ΣΤΟΡΙ ΤΗΣ ΘΕΑΜΑΤΙΚΗΣ, παραμυθένιας και από το πουθενά προώθησης της «μικρής ταινίας με τη μεγάλη καρδιά» (και την ακόμα μεγαλύτερη κεντρική της ερμηνεία) κυκλοφορούσε εδώ και μέρες στα μέσα.

Έμοιαζε σαν να έχει κινητοποιηθεί ξαφνικά σύσσωμο σχεδόν το σταρ-σίστεμ του Χόλιγουντ για να εξυμνήσει μια ανεξάρτητη ταινία χαμηλού προϋπολογισμού με τίτλο «To Leslie» και ιδιαιτέρως την Άντρεα Ράιζμπορο, την Αγγλίδα ηθοποιό (μια ηθοποιό-ηθοποιό, όχι αστεία) που όλοι κάπου έχουμε δει και θαυμάσει, αλλά δεν θυμόμαστε πού ακριβώς, εδώ όμως, στον ρόλο μιας Τεξανής αλκοολικής, εμφανίζεται να παραδίδει μια σπουδή πάνω στον εθισμό και το τραύμα και μια ερμηνεία για τους αιώνες.    

Το «θαύμα» έγινε και η υποψηφιότητα της Ράιζμπορο είναι γεγονός. Το παραμύθι είχε καλό τέλος, όσο κι αν πάνε να το «μαγαρίσουν» ελαφρώς τα διάφορα δημοσιεύματα και οι θεωρίες συνωμοσίας που ξετυλίχτηκαν με άξονα την πιο σύντομη, ανέξοδη και αποτελεσματική καμπάνια όλων των εποχών.

Οι ειδικοί όμως περί τα Όσκαρ και τους μηχανισμούς της Ακαδημίας αναλυτές αμφέβαλαν πολύ ότι θα μπορούσε να έχει το παραμύθι ευτυχισμένο τέλος. Ήταν ήδη πολύ αργά, οι υποψηφιότητες είχαν «παγιωθεί» και επίσης επρόκειτο για μια ταινία που έμοιαζε να μην έχει δει κανείς εκτός από τους σταρ που με τόση θέρμη την υποστήριζαν.

Και πράγματι, παρόλο που η ταινία βρήκε διανομή στις αίθουσες του πλανήτη (και στις δικές μας πριν από μερικούς μήνες με τον αφηρημένα μοιρολατρικό τίτλο «Όσα φέρνει η ζωή»), είτε αγνοήθηκε, παρά τις ευνοϊκές κριτικές και τα θαυμαστικά για το tour de force της πρωταγωνίστριάς της, είτε θεωρήθηκε πολύ σεμνή και ταπεινή για το καρναβάλι των μεγάλων βραβείων. Κι ας ήταν συνδεδεμένη με κάποιο κοινωνικό ζήτημα (issue), κάτι για το οποίο ψοφάνε συνήθως στα Όσκαρ – τον αλκοολισμό εν προκειμένω. Τον τελειωμένο αλκοολισμό. Ζήτημα διαχρονικό και οικουμενικό, αλλά όχι ακριβώς διαταξικό, όπως δείχνει και η ταινία, που λειτουργεί και ως ελεγεία για την αμερικανική εργατική τάξη.

to leslie Facebook Twitter

Τελικά όμως το «θαύμα» έγινε και η υποψηφιότητα της Ράιζμπορο είναι γεγονός. Το παραμύθι είχε καλό τέλος, όσο κι αν πάνε να το «μαγαρίσουν» ελαφρώς τα διάφορα δημοσιεύματα και οι θεωρίες συνωμοσίας που ξετυλίχτηκαν με άξονα την πιο σύντομη, ανέξοδη και αποτελεσματική καμπάνια όλων των εποχών. Σίγουρα, πάντως, σύμφωνα με το περιοδικό «New York», βοήθησαν σημαντικά σ’ αυτή την πρωτοφανή κινητοποίηση τα «κονέ» του (επίσης Άγγλου) σκηνοθέτη της ταινίας.

Μπορεί να είναι η πρώτη του κινηματογραφική ταινία, ο Μάικλ Μόρις όμως είναι παλιά καραβάνα στην τηλεόραση και ως παραγωγός αλλά κυρίως ως σκηνοθέτης (Kingdom, Halt and Catch Fire, Preacher, 13 reasons why, House of Cards, Billions, Bloodline και Better call Saul, ανάμεσα σε άλλα). Υπήρξε επίσης ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός βαρυσήμαντου θεσμού όπως το θεατρικό σύστημα του Old Vic στο Λονδίνο, ενώ η σύζυγός του είναι η γνωστή ηθοποιός Μέρι ΜακΚόρμακ.

Όλα αυτά τα στοιχεία σημαίνουν πολλές και επιφανείς γνωριμίες και συμπάθειες, οι οποίες έσπευσαν να ενισχύσουν την ταινία με άμεσο και θεαματικό τρόπο. Η λίστα μιλά από μόνη της: Σαρλίζ Θερόν, Γκουίνεθ Πάλτροου, Τζένιφερ Άνιστον, Έντουαρντ Νόρτον, Κέιτ Γουίνσλετ, Κέιτ Μπλάνσετ, Λόρα Ντερν, Τζέιμι Λι Κέρτις, Τζέιν Φόντα… και δεν συμμαζεύεται. Σημαντικό ρόλο, τέλος, φέρεται να έπαιξε και ο «δαιμόνιος» μάνατζερ της ηθοποιού, Τζέισον Γουάινμπεργκ, ως επιμελητής μιας καμπάνιας που θα αποτελέσει πρότυπο και αντικείμενο μελέτης.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Daily / Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Ο 20χρονος νεκρός της οπαδικής συμπλοκής στη Χαλκίδα θα γίνει κι αυτός άλλος ένας μάρτυρας, άλλο ένα εικόνισμα σαν αυτά που βλέπουμε στα πέταλα των «οργανωμένων», πλάι σε πανό που γράφουν «λευτεριά στα αδέρφια μας».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ