Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Η Άννα Λεμονάκη στο «G.O.L.D.». Φωτο: Yuri Tavares
0

Όταν ήταν 9 ετών. η Άννα Λεμονάκη, σκηνοθέτιδα και περφόρμερ που ζει και εργάζεται στη Γενεύη, παρακολουθώντας τα Όσκαρ στην τηλεόραση, άκουσε τη Γούπι Γκόλντμπεργκ να δηλώνει ότι ο καθένας μπορεί να γίνει σταρ. Το πίστεψε και είναι κάτι που ανακαλεί σήμερα, τη δόξα των μικρών ονείρων, στην καινούργια της δουλειά «G.O.L.D.», που μετά το Φεστιβάλ του Μπατί ετοιμάζεται να ανεβάσει στο Βεβέ.

Το «G.O.L.D.» είναι εμπνευσμένο από την αίγλη και τα «φανταχτερά» συστήματα αναπαράστασης του κόσμου της ψυχαγωγίας και μιλά για μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός διαχωρίζει και δομεί την κοινωνία μεταξύ θριαμβευτών νικητών και ασήμαντων ηττημένων.

Η Άννα Λεμονάκη, κοινωνιολόγος, ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτιδα, έφτασε στην Ελβετία αφού σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στη Νομική, δημοσιογραφία και κοινωνιολογία. Όταν ξεκίνησε το μεταπτυχιακό της στη Γενεύη, μπήκε στη θεατρική ομάδα του πανεπιστημίου, γιατί ένιωθε μόνη και ξένη, για να κάνει φίλους. Εκεί έμαθε για τη Σχολή Θεάτρου Serge Martin, από την οποία αποφοίτησε το 2013 και συνέχισε με σπουδές δραματουργίας και περφόρμανς στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης.

Στην Ελλάδα έχουμε δει τις παραστάσεις της «Μπλε» και «Tequila Bye-bye» και το «G.O.L.D.» θα παρουσιαστεί ως αναλόγιο στην Πειραματική του Εθνικού τον Φεβρουάριο του 2023 και έπειτα, επίσης ως αναλόγιο, στο θέατρο Οberhausen στη Γερμανία. 

Το «G.O.L.D.» είναι το τέταρτο μέρος μιας πενταλογίας. Στο «Μπλε» μιλούσε για τη θάλασσα και τη νηνεμία και τη φουρτούνα και πώς σε δευτερόλεπτα μπορεί να αλλάξει ο κόσμος και ό,τι γνωρίζουμε. Στο «Φούξια που αιμορραγεί» μιλούσε για τις σχέσεις ενός ζευγαριού, στο «Λευκό» για την απώλεια, ενώ το «Μαύρο», η παράσταση που σχεδιάζει μετά το «G.O.L.D.», μιλά για την επερχόμενη καταστροφή, την καταρρευσιολογία.

Στο «G.O.L.D.» η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Χρησιμοποιεί την αίγλη ενός «φανταχτερού» συστήματος για να μιλήσει για όλα τα επίπεδα και τα ζητήματα γύρω από τον κόσμο της εργασίας και την επιτακτική ανάγκη σταδιοδρομίας.

Η ίδια γράφει και σκηνοθετεί τα έργα της, αλλά η διαδικασία που τη χαροποιεί είναι η δεύτερη, να μπορεί να συνθέτει τις παραστάσεις της συλλογικά και επί σκηνής. Είναι η μόνη Ελληνίδα που δραστηριοποιείται στο θέατρο σε αυτή την πλευρά της Ελβετίας και ζητώ να μάθω τι σημαίνει αυτό για έναν ξένο, πώς προσεγγίζει το σύστημα.

«Από τη μια πλευρά δεν έχεις καμία απολύτως γνωριμία, είναι απολύτως μηδενικές οι σχέσεις σου, από την άλλη πλευρά, όταν θέλω να παρουσιάσω μια ιδέα, η πόρτα για να κάνεις το ραντεβού για να σε δεχτούν είναι ανοιχτή και τα τελευταία χρόνια συμβαίνει όλο και περισσότερο, είναι το σύστημα όλο και πιο ανοιχτό.

Αν σε εμπιστευτούν την πρώτη φορά, η επόμενη θα είναι πιο εύκολη και όλα χτίζονται μέσα από τις σχέσεις. Θέλει πολλή υπομονή, επιμονή, ενθουσιασμό για να δημιουργηθεί μια σχέση. Η πόλη της Γενεύης μάς στηρίζει. Οι Ελβετοί, όταν αρχίζουν να στηρίζουν κάποιον καλλιτέχνη, θέλουν να τον στηρίξουν με έναν τρόπο διαχρονικό, υπάρχει μια συνέχεια που βοηθά και στην εξέλιξη της δουλειάς. Το θετικό είναι πώς όταν γίνεται μια παραγωγή στην Ελβετία το ένα θέατρο με το άλλο συνεργάζονται ακόμα και σε τεχνικό επίπεδο, υπάρχει ένα συνεργατικό πλαίσιο που εξοικονομεί και πόρους και φυσικά υπάρχει αλληλοϋποστήριξη», λέει.

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Στο «G.O.L.D.» η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Φωτο: Yuri Tavares

Στο «G.O.L.D.» η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Χρησιμοποιεί την αίγλη ενός «φανταχτερού» συστήματος για να μιλήσει για όλα τα επίπεδα και τα ζητήματα γύρω από τον κόσμο της εργασίας και την επιτακτική ανάγκη σταδιοδρομίας.

Πολλές είναι οι πιθανές αντιδράσεις: φυγή, αυτοκριτική, αναπροσανατολισμός, πανικός, αδιαφορία, μαστίγωμα, αδράνεια, αμείλικτη αυτοκριτική, άρνηση ή μια αποκάλυψη που επιτρέπει να αντιληφθεί κανείς τη ματαιότητα και το κενό των προηγούμενων φιλοδοξιών του, αλλά και τις ανησυχητικές διαστάσεις που έχει πάρει η αποτυχία τα τελευταία χρόνια.

«Το θέμα της επαγγελματικής  επιτυχίας στην Ελβετία είναι φλέγον, ο κόσμος αυτοπροσδιορίζεται με βάση το επάγγελμά του. Αντλώ έμπνευση από αληθινές ιστορίες, μαρτυρίες, προσωπικές αφηγήσεις καλλιτεχνών και απλών ανθρώπων, προκειμένου να δημιουργήσω εύθραυστους και αξιαγάπητους χαρακτήρες που λάμπουν μέσα από τις απογοητεύσεις τους, μας κάνουν να γελάμε μέσα από την αδεξιότητά τους, μας συγκινούν μέσα από τις αποτυχίες τους και τελικά αγκαλιάζουν την αποτυχία ως επιτυχία. Με όλη την ομάδα δουλέψαμε πάνω σε αποτυχίες και στιγμές δόξας, μεταξύ αυτών των δύο όρων.

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
«Η άνοδος σημαίνει πάντα τον κίνδυνο της πτώσης», λέει η Άννα Λεμονάκη. «Γιατί οι νόμοι της φυσικής είναι άκαμπτοι, σε αντίθεση με το σώμα». Φωτο: Yuri Tavares

Το χρυσό χρώμα αντιπροσωπεύει το κύρος, τον πλούτο και τη δύναμη. Ωστόσο, ο χρυσός είναι επίσης ένα χρώμα πίσω από το οποίο κρύβεται πολλή ανομία, πόνος και δυστυχία. Για μένα είναι ένα μυθικό χρώμα που δεν παύει ποτέ να προκαλεί αντιδράσεις, ένα βερνίκι που κρύβει –συχνά λιγότερο αποτελεσματικά από ό,τι θα ήθελε κανείς– το συνηθισμένο, χονδροειδές, μερικές φορές ντροπιαστικό υλικό πάνω στο οποίο είναι επικαλυμμένο. Είναι το χρώμα που με κάνει να σκέφτομαι περισσότερο την αδικία, τον σημερινό κόσμο της εργασίας, που χαρακτηρίζεται από τη νεωτερικότητα και την ταχύτητα στο όνομα της προόδου, την εκ διαμέτρου αντίθετη εμφάνιση και ουσία του», λέει.

Περφόρμερ, χορευτές, ηθοποιοί, μια ανομοιογενής ορχήστρα (τσέλο, ηλεκτρική κιθάρα, τύμπανα), ένας στύλος για pole dance, ιστορίες που είναι είτε πραγματικές είτε επινοημένες, ή λίγο και από τα δύο. Ένα παράξενο τεχνητό πουλί, χτυπώντας τα φτερά του, πετάει πάνω από το δωμάτιο και πέφτει στο έδαφος.

«Η άνοδος σημαίνει πάντα τον κίνδυνο της πτώσης», λέει η Άννα Λεμονάκη. «Γιατί οι νόμοι της φυσικής είναι άκαμπτοι, σε αντίθεση με το σώμα».

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Ένα παράξενο τεχνητό πουλί χτυπάει τα φτερά του. Φωτο: Yuri Tavares

Υπάρχουν μικρές καθημερινές αποτυχίες που μας επηρεάζουν ελάχιστα, καυστικές και αξιολύπητες αποτυχίες, μεγαλύτερες, λαμπρές, ακόμη και μεγαλειώδεις αποτυχίες, τρομακτικά ανώτερες από τις δυνάμεις μας, που μπορούν να μας επηρεάσουν σημαντικά, που μας στέλνουν πίσω στις αδυναμίες μας και στην ίδια μας την ευθραυστότητα. Νιώθουμε χωρίς κίνητρο, συντετριμμένοι, διαλυμένοι, στο χείλος της αβύσσου, αλλά τι συμβαίνει όταν ανακάμπτουμε, όταν αναστηθούμε;

«Τι μπορεί να συμβεί αν παραιτηθούμε από την πίεση που δημιουργεί η επιταγή της επιτυχίας; Όλοι μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αποτυχία σε τακτική βάση, αλλά έχουμε την τάση να την αρνούμαστε, να αποφεύγουμε το θέμα, επειδή έχουμε μάθει να κρατάμε τα ελαττώματα κρυφά. Η εκθαμβωτική επιτυχία, η μεθυστική δόξα, η ανάγκη για αναγνώριση εξιδανικεύονται. Η αποτυχία δεν αποτελεί καν επιλογή και συνδέεται πάντα με ντροπή.

Κατ' αρχήν, εστιάζουμε στις ιστορίες της ζωής μας που σχετίζονται με την επιτυχία. Τι θα συμβεί αν δώσουμε φωνή και χώρο και στις ατέλειες και σε ό,τι αυτές περιέχουν; Από την πολυτέλεια στη φτώχεια, από τη στιγμή της απόλυτης χαράς στην τραγωδία, είναι ακριβώς σε αυτές τις στιγμές μετάβασης και τα υπερβολικά "τοπία" τους στα οποία βλέπω υλικό για να εξερευνήσω, να ζυμώσω και να επαναδιατυπώσω», λέει.

Στα όρια μεταξύ του γκροτέσκου και του μεγαλειώδους, η παράσταση μεταφέρει την αισθητική των τηλεοπτικών διαγωνισμών ή των τελετών απονομής βραβείων, με λάμψη, καπνό, χρυσά φώτα και χρυσά χαλιά, πρόσωπα που κατατρώγονται από την αμφιβολία, αφηγείται κωμικοτραγικές περιπλανήσεις του πώς κάθε αποτυχία μάς διαμορφώνει και μας δυναμώνει.

GOLD: Η Άννα Λεμονάκη κάνει θέατρο στην Ελβετία για τη δόξα και την αποτυχία Facebook Twitter
Φωτο: Yuri Tavares

Ζητώ από την Άννα να μου περιγράψει το περιβάλλον του θεάτρου στην Ελβετία. Υπάρχουν πολλά θέατρα, τα περισσότερα επιχορηγούνται από την πόλη ή το καντόνι και τα έργα είναι συμπαραγωγές με τα προηγούμενα ή ιδιωτικούς φορείς. Το όλο σκηνικό είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν τόσα ανεξάρτητα θέατρα και παραστάσεις όπως στην Αθήνα. Κανένας δεν σκέφτεται να ανεβάσει παράσταση αν δεν την έχει σχεδιάσει και δεν έχει εξασφαλίσει τους πόρους της, τα συνδικάτα είναι πολύ ισχυρά και δεν υπάρχει η έννοια του απλήρωτου ηθοποιού.

Όσο για το περιεχόμενο, «επειδή η Ελβετία δεν έχει το βάρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως έχει η Γαλλία ή η Αγγλία ή η Ελλάδα με το αρχαίο δράμα, αυτό βοηθά ώστε να είναι πολύ πιο "απελευθερωμένη" ως προς τη λειτουργία ενός σύγχρονου θεάτρου», λέει.

«Στην Ελβετία έχουν ξεκινήσει από πολύ νωρίς να ανεβάζουν έργα χωρίς κείμενα, που πηγαίνουν πιο πολύ στον χώρο της περφόρμανς, μπορεί ακόμα να δεις βιογραφίες, documentary theatre, ο Μίλο Ράου κάνει σπουδαία δουλειά, βλέπεις μια μεγάλη θεματική έργων, το ελβετικό όπως και το βέλγικο θέατρο έχουν φύγει από το κλασικό ρεπερτόριο».

To «G.O.L.D.», που σημαίνει glory of little dreams (η δόξα των μικρών ονείρων), και θα παιχτεί στο θέατρο Oriental στο Βεβέ, είναι ένα στοίχημα, η τρυφερή ματιά πάνω στον μηχανισμό της ανθρώπινης επιβίωσης, να πετάς, να πέφτεις και να σηκώνεσαι ξανά, μια ελεγεία για το θάμπωμα ενός χρώματος, ενός μετάλλου που η αξία του έχει καθορίσει τη θέση και την ιστορία της χώρας στην οποία ανεβαίνει η παράσταση.


 

G.O.L.D. Trailer

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Solaris: Μια ιστορία για έναν πλανήτη με «νοημοσύνη» στο Άσυλο Ανιάτων

Θέατρο / Solaris: Μια ιστορία για έναν πλανήτη με «νοημοσύνη» στο Άσυλο Ανιάτων

Το μυθιστόρημα του Στάνισλαβ Λεμ, που έδωσε υλικό στον Αντρέι Ταρκόφσκι για μια από τις σπουδαιότερες ταινίες του, ανεβαίνει με τη μορφή σκηνικής σύνθεσης-παράστασης στο Άσυλο Ανιάτων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελένη Ράντου: «Η μητέρα μου, που έχει άνοια, με αναγνωρίζει πιο πολύ στο "Κωνσταντίνου και Ελένης"»

Θέατρο / Ελένη Ράντου: «Η μητέρα μου, που έχει άνοια, με αναγνωρίζει πιο πολύ στο "Κωνσταντίνου και Ελένης"»

Έτοιμη για την πολυαναμενόμενη επιστροφή της στο θέατρο, η αγαπημένη ηθοποιός συνειδητοποιεί ότι «μέσα σε αυτό το ταξίδι δεν μπορείς να κατηγορείς κανέναν, είσαι συμμέτοχος σε ό,τι συνέβη».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άννα Κοκκίνου, Λένα Κιτσοπούλου και Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη

Πολιτισμός / Άννα Κοκκίνου, Λένα Κιτσοπούλου και Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη

Το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, ο «Αφανισμός» του Μπέρχαρντ σε σκηνοθεσία Άννας Κοκκίνου, η «Αντιγόνη» και η «Αφιέρωση» σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Σφενδόνης για τη νέα σεζόν.
LIFO NEWSROOM
Νίκος Κουρής

Θέατρο / Nίκος Κουρής: Κάνοντας θέατρο στην εποχή του Netflix

Το έργο του εξαιρετικά δημοφιλούς και στη χώρα μας Μάρτιν ΜακΝτόνα «H μοναξιά της Δύσης» επέλεξε ο αγαπητός ηθοποιός ως πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα σε μία από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις της νέας σεζόν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ