Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo;

Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo; Facebook Twitter
Η Μπακάλοβα ήδη θεωρείται η εμπέδωση του #MeToo από άλλη μεν χώρα, ωστόσο, στην καρδιά των ΗΠΑ και στην καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος
0



ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ δεν την ήξερε άνθρωπος. Ήταν άλλη μία ηθοποιός, γεννημένη στη Βουλγαρία, απόφοιτη της Εθνικής Σχολής Τεχνών του Μπουργκάς, είχε παίξει σε κάποιες ταινίες πίσω στην πατρίδα της και το πάμπτωχο βιογραφικό της ανέφερε ότι στον χώρο της υποκριτικής βρίσκεται από τα 6 της χρόνια.

Τίποτα το ιδιαίτερο και καμία άλλη περγαμηνή για την 24χρονη που ήδη θεωρείται ισάξια του Κοέν στη φάρσα και τεχνίτισσα της παγίδας σε ανυποψίαστο, αλλά εξαιρετικά ύποπτο, κόσμο.

Τίποτα το άξιο ειδικής αναφοράς, δηλαδή, μέχρι τα πρώτα ανορθόδοξα δελτία Τύπου για την επικείμενη πρεμιέρα του Borat 2 και τα πρώτα trailer, όπου οι θεατές ενημερώνονταν ότι αυτή τη φορά ο δαιμόνιος ρεπόρτερ από το Καζακστάν θα έχει και συνεργό στο «έγκλημα», την κόρη του, την Tutar.

Κανείς δεν ήταν έτοιμος για το ρεζιλίκι που θα ακολουθούσε. Ενδεχομένως, κάποιοι μπερδεύτηκαν από τα trailer και πίστεψαν ότι ο Κοέν είχε ετοιμάσει ακόμη μερικές ατιμωτικές φάρσες για δημόσια πρόσωπα και πολιτικούς της Αμερικής, στο στιλ του αμφιλεγόμενου "This is America".

Ήρθε από τη Βουλγαρία για να πάρει τον ρόλο, όταν της εξήγησαν ότι θα παίξει με αληθινές καταστάσεις και πραγματικούς ανθρώπους δεν «κόλλησε» πουθενά κι όταν η συνάντηση με τον Τζουλιάνι άρχισε να ξεφεύγει δεν έχασε ούτε στιγμή την ψυχραιμία και το χιούμορ της.

Όμως, το σενάριο ήταν πολύ καλύτερο απ' ό,τι φανατικοί (και μη) της χοντροκομμένης τέχνης του Κοέν θα περίμεναν και πολύ πιο ντροπιαστικό για μια Αμερική που από το '16 και μετά μπολιάστηκε με την ουσία του κινήματος #MeToo, αποδεικνύοντας ότι η σεξουαλική παρενόχληση μπορεί να έχει κοντά ποδάρια, αν η ντροπή βαραίνει τον θύτη και όχι το θύμα.

Και εδώ έρχεται η Μπακάλοβα. Που σερβίρεται ωσάν αχνιστός μεζές στον πάλαι ποτέ υπερδιάσημο δήμαρχο της Νέας Υόρκης, Ρούντι Τζουλιάνι. 

Γιατί άραγε ο Κοέν επέλεξε το συγκεκριμένο πρόσωπο; Μήπως υπήρχαν φήμες, καταγγελίες ή ενδείξεις ότι κάτι θα πάει στραβά εδώ, αν αφήσει μόνη τη συνεργάτιδά του μαζί του; Να μια απορία που πρέπει να απαντηθεί.

Μαρία Μπακάλοβα: Είναι η «συνεργάτις» του Borat η πιο απτή δικαίωση του #MeToo; Facebook Twitter
Ο Τζουλιάνι έχει ήδη «συλληφθεί» με τα χέρια μέσα στο παντελόνι και η Μπακάλοβα αποθεώνεται για την ψυχραιμία, το θάρρος και την τεχνική της στην πιο επώδυνη φάρσα των τελευταίων ετών.

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά: ο Κοέν παραφυλάει πίσω από κλειστές πόρτες για να εισβάλλει τη σωστή στιγμή, πριν η κατάσταση γίνει επικίνδυνη για την «Tutar», ακριβώς εκεί, όμως που το σκηνικό θα είναι πλέον εξαιρετικά άβολο για έναν άνθρωπο που εδώ και χρόνια στηρίζει τον Τραμπ, τις επιλογές του και τη χυδαία ρητορική του εναντίον των γυναικών.

Ο Τζουλιάνι έχει ήδη «συλληφθεί» με τα χέρια μέσα στο παντελόνι και η Μπακάλοβα αποθεώνεται για την ψυχραιμία, το θάρρος και την τεχνική της στην πιο επώδυνη φάρσα των τελευταίων ετών.

Ο Τζουλιάνι κάτι ψελλίζει στο Twitter –μετά την αποκάλυψη των σκηνών– ότι «σε καμία χρονική στιγμή πριν, στη διάρκεια ή μετά τη συνέντευξη δεν επέδειξε ανάρμοστη συμπεριφορά» (ακόμη να καταλάβει τι συνέβη...) και φυσικά δεν πείθει κανέναν.

Αντιθέτως, η Μπακάλοβα έπεισε τους πάντες ότι το θάρρος είναι γυναικεία υπόθεση και αποθεώνεται από τον Guaridan μέχρι το Vanity Fair: ήρθε από τη Βουλγαρία για να πάρει τον ρόλο, όταν της εξήγησαν ότι θα παίξει με αληθινές καταστάσεις και πραγματικούς ανθρώπους δεν «κόλλησε» πουθενά κι όταν η συνάντηση με τον Τζουλιάνι άρχισε να ξεφεύγει δεν έχασε ούτε στιγμή την ψυχραιμία και το χιούμορ της.

Επίσης, δεν είχε κανένα πρόβλημα να υπηρετήσει το στερεότυπο «χαζή, ξανθιά, εύκολη» που τόσο αγαπά η Αμερική και φροντίζει να το υπενθυμίζει στις περισσότερες κινηματογραφικές επιτυχίες της, είτε πρόκειται για ρομαντικές κομεντί, είτε για νεανικές μπαλαφάρες του κιλού, είτε για δραματικές ταινίες.

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Добро утро, Америка! @goodmorningamerica I am so overwhelmed and moved by your words @sachabaroncohen ! You really are like a father to me! Thank you for everything - your support and guidance. You are my biggest teacher! I am so so grateful for the opportunity to create such an brilliant character like #Tutar with you. There are almost no leading characters for actors from my background or actors who have a foreign accent so to be given this platform to perform and show what I can do really means the world to me! Thank you! I love you!! Watch #Borat 2 on @amazonprimevideo #BigSuccess! @boratsagdiyev ❤️ @nancybishopcasting ❤️ #Bulgaria

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maria Bakalova (@mariabakalovaofficial) στις

 

Όπως και να 'χει, στην παρούσα φάση, λίγο πριν από τις αμερικανικές εκλογές, η Μπακάλοβα και όχι ο Κοέν έχει βρεθεί στο στόχαστρο του Τραμπ και εξακολουθεί να απολαμβάνει το ξεμπρόστιασμα του πλέον στενού του συνεργάτη.

Από το στρατόπεδο των Ρεπουμπλικανών οι ύβρεις δίνουν και παίρνουν, ωστόσο, στη βιομηχανία του θεάματος πολλοί έχουν αρχίσει να κατανοούν την πρακτική του Κοέν.


Μήπως αυτού του είδους οι σκληρές φάρσες είναι ένας τρόπος να μιλήσει η (αμερικανική) κοινωνία για πολύ σοβαρά ζητήματα; Μήπως το χιούμορ, ακόμη και το χοντροκομμένο, είναι το εργαλείο για να αποκαθηλωθούν –με αποδείξεις– και οι πλέον ανέγγιχτοι;

Στο δια ταύτα, η Μπακάλοβα ήδη θεωρείται η εμπέδωση του #MeToo από άλλη μεν χώρα, ωστόσο, στην καρδιά των ΗΠΑ και στην καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος, που ναι μεν ξεμπέρδεψε με τυράννους όπως ο Γουάινστιν, αλλά εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τις γυναίκες με ανισότητα σε ό,τι αφορά τις αμοιβές, την πρόσβαση σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, τη μεταχείριση στα μεγάλα στούντιο.

Ο δεύτερος ρόλος που της εμπιστεύθηκε ο Κοέν «έφαγε» στη στροφή ακόμη και τον πρωταγωνιστή και απομένει –από το αποτέλεσμα στις αμερικανικές εκλογές– να γίνει σαφές αν οι Αμερικανοί κατάλαβαν την αξία του #MeToo ή εξακολουθούν να κοιμούνται, ξυπνώντας, ωστόσο, με τα παθήματά τους τον υπόλοιπο πλανήτη. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ