Δεκαέξι χρόνων ξανά!

Δεκαέξι χρόνων ξανά! Facebook Twitter
0

Από την πρώτη φορά που εμφανίστηκε στις σελίδες της LifΟ έχουν περάσει σχεδόν 20 μήνες, ένα διάστημα αρκετό για να αλλάξουν τα πάντα στη ζωή της Sugahspank! Τότε είχε μόλις κυκλοφορήσει το Misplaced του Blend -στο οποίο συμμετείχε με τα φωνητικά της σε δυο κομμάτια- και έκανε εμφανίσεις με τους Sugah Galore, το πρώτο της σχήμα πριν γίνει μέλος στην κολεκτίβα τωνCast-a-Blast. Ακολούθησαν αμέτρητες ζωντανές εμφανίσεις με τα δύο σχήματα, ατελείωτες πρόβες και ώρες δουλειάς, πρωινή full-time απασχόληση σε ναυτιλιακή εταιρεία και υποχρεώσεις τα βράδια που κατέληξαν σε υπερκόπωση! Πέρσι ένα πρόβλημα με τη μέση την καθήλωσε για μήνες στο κρεβάτι, ακριβώς τη στιγμή που ξεκινούσε να ηχογραφεί τον πρώτο δίσκο της. «Ολόκληρος ο δίσκος έχει γίνει στο σπίτι μου μεμηδέν budget» λέει. «Έρχονταν οι μουσικοί που συμμετέχουν φιλικά και ηχογραφούσαμε χωρίς σπουδαίο PC, με μικρόφωνα των 15 ευρώ κι εμένα σαν τρελή απ' τους πόνους. Μόνο για το mastering δώσαμε λεφτά, που δεν μπορούσε να περάσει από εμάς. Γι' αυτό και έχουμε χαρεί τόσο από το αποτέλεσμα».

Ο πρώτος δίσκος της Sugahspank! είναι ένα θαύμα από κάθε άποψη. Καταρχάς, η παραγωγή του Blend είναι αξιοζήλευτη - δεν είναι καθόλου τολμηρό να συγκρίνεις κάποιες στιγμές με κομμάτια του Dilla ή του Flying Lotus, είναι πραγματικά τέτοιου επιπέδου. Ωμά και βρώμικα beats, εσκεμμένα έντονα μπάσα, vintage synths, samples από βινύλια που είναι αγνώριστα, dub σε σωστές δόσεις, συμμετοχές από εξαιρετικούς μουσικούς και τον Bitman στο beatbox. Δεν μπορείς να πιστέψεις ότι είναι ελληνικό δημιούργημα. Δεν ξέρω επίσης πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι όλοι οι δίσκοι που απέχουν έτη φωτός από τους υπόλοιπους της ελληνικής παραγωγής δεν ανήκουν πια σε μεγάλη εταιρεία. Το The Incredible, The Invisible είναι άλλο ένα καθαρό δημιούργημα των Cast-a-Blast με προοπτικές να κάνει καριέρα κι εκτός Ελλάδας. Όχι επειδή θα βρεθεί κάποιος να το σπρώξει, αλλά επειδή αξίζει πραγματικά. Δεν είναι καθόλου flat, διαθέτει μεγάλη ποικιλία ήχων, είναι soul με ένα μοντέρνο τρόπο που φλερτάρει πότε με το σύγχρονο funk punk της Νέας Υόρκης και πότε με τα space blues της Erykah Badu, το R&B, το κιθαριστικό φανκ των ‘70s, το hip hop μέχρι τα ‘90s. Ξεκινάει με ένα πεντακάθαρο R&B που στέκεται περήφανα δίπλα στα καλύτερα downtempo κομμάτια του είδους, το «Invisible», και συνεχίζει με ένα δυναμίτη που χρωστάει περισσότερα στο νεοϋορκέζικο ήχο του παρόντος (το βρώμικο beat παραπέμπει στους Out Hud, έστω και ασυνείδητα) παρά στον Hendrix, «Kill the bitch u got in ya». Φτιαγμένο για να σαρώσει. Η σειρήνα του «Bad Tooth» (ίσως του καλύτερου κομματιού στο δίσκο) μεταμορφώνεται σε ένα space blues με τη Sugahspank! να αναρωτιέται πάνω στο «κλάμα» μιας κιθάρας: «why u wanna put chain on me? God has given me strong will but ain't no horse for the races...». Στο «Incredible» παρλάρει σε παχιά hip hop beats, ενώ στο «Dynamite» αλλάζει τη φωνή της ψιθυρίζοντας σχεδόν πάνω σε έναν απίθανο ρυθμό που είσαι σίγουρος ότι ξεπήδησε από δίσκο του Flying Lotus. Ακαταμάχηταsexy -κι επιτέλους!- ένας δίσκος που μπορεί να δανείζεται στοιχεία του παρελθόντος, αλλά είναι του 2008 όσο κανείς άλλος της εγχώριας παραγωγής. Στο ξεκίνημα του «Blush?» ακούγεται σαν diva ‘70s πριν αρχίζει να ραπάρει θυμίζοντας τις καταβολές της. Δεν δικαιολογεί καθόλου το πρώτο συνθετικό του ονόματός της (sugah) - αντιθέτως, ακούγοντας το δίσκο μοιάζει σχεδόν ειρωνικό. Τα κομμάτια έχουν μια «επιθετικότητα» ακόμα και στις πιο τρυφερές τους στιγμές. Ίσως αυτό να έχει σχέση με τις συνθήκες που ηχογραφήθηκαν τα κομμάτια - ακόμα κι όταν τραγουδάει το «Golden chain» που είναι μια soul μπαλάντα βγαίνει κάτι «άγριο». Οι στίχοι είναι ρεαλιστικοί, σχεδόν σαρκαστικοί, τα περιστατικά που εξιστορούνται είναι προσωπικές εμπειρίες, το εύρος της φωνής της τεράστιο. Ένας εξαιρετικός δίσκος απ' την αρχή μέχρι το τέλος.

«Με το που σηκώθηκα απ' το κρεβάτι το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να παραιτηθώ απ' τη δουλειά μου» λέει η Sugahspank!, «κάτι που μου άλλαξε ολόκληρη τη ζωή. Έχω όλο το χρόνο να κάνω αυτό ακριβώς που θέλω, πρόβες, να τρέχω γι' αυτό που μ' αρέσει και στην τελική να την παλεύω μια χαρά και να πληρώνω το νοίκι μου μέσα απ' αυτό. Είμαι σαν 16 χρονών».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM