Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ

Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ Facebook Twitter
0

Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ Facebook Twitter
Kiss me Kate

 

Κiss me, kate

Η Καμεράτα παρουσιάζει στις 24 Ιουνίου, στο Ηρώδειο, το καλύτερο ίσως μιούζικαλ που γράφτηκε ποτέ. Το Kiss me, Kate του Cole Porter, από το 1948 που ανέβηκε για πρώτη φορά μέχρι σήμερα, κλέβει τις καρδιές του κοινού με τα κοσμαγάπητα τραγούδια και την αριστουργηματική μουσική του. Φέτος θα παρουσιαστεί ενώπιον του φεστιβαλικού κοινού στην αυθεντική ενορχήστρωση του 1948 – για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το έργο, που ακροβατεί ανάμεσα στο κλασικό μιούζικαλ και την όπερα και συνδέει τη συμφωνική τζαζ και τον κλασικό ήχο, θα παρουσιαστεί με ένα επιτελείο συντελεστών-έκπληξη και σε ημι-σκηνοθετημένη μορφή.

«Κiss me, Kate», των Κόουλ Πόρτερ-ΜΠ. & Σ. Σπέγουακ, 24 Ιουνίου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 21:00

Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ Facebook Twitter
Latinitas Nostra

Σαλώμη

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος είναι διεθνούς φήμης τσεμπαλίστας, ψυχή των Latinitas Nostra, των ταλαντούχων μουσικών που συνδέουν την μπαρόκ μουσική με τα ανατολίτικα όργανα, και ο Νίκος Καραθάνος ένας από τους πιο προικισμένους Έλληνες σκηνοθέτες. Συμπράττουν στις 29 και 30 Ιουνίου και 1 και 2 Ιουλίου στο Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου) για να δημιουργήσουν ένα μπαρόκ δράμα, τη Σαλώμη, πάνω σε ένα ερωτικό ορατόριο του Αλεσσάντρο Στραντέλλα, τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή. Χαρακτηρισμένο από τους μουσικολόγους ερωτικό ορατόριο, δίνει αφορμή στους δύο δημιουργούς να χρησιμοποιήσουν τις αντιθετικές έννοιες που περιέχει το μπαρόκ, το ευγενές και το ευτελές, το δραματικό και το αστείο, για να μας παρουσιάσουν μια σκηνική παραγωγή-σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ανατολή και στη Δύση.

«Σαλώμη», Latinitas Nostra, Αλεσσάντρο Στραντέλλα, Νίκος Καραθάνος, Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, 29, 30 Ιουνίου & 1, 2 Ιουλίου, Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου, 21:00

 

Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ Facebook Twitter
Αλαίν Λεφέβρ

Γκρηγκ και Μάλερ

Θερμός φίλος και επισκέπτης της Ελλάδας και ιδιαίτερα δημοφιλής στο ελληνικό κοινό, ο διεθνούς φήμης Καναδός πιανίστας και συνθέτης Αλαίν Λεφέβρ έχει δηλώσει για τους Έλληνες ότι είναι άνθρωποι που αγαπούν και ανταποδίδουν, δείχνοντας τον ενθουσιασμό του για κάθε συνάντηση με το ελληνικό κοινό. Συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως σολίστ στο Κοντσέρτο για πιάνο σε λα ελάσσονα του Έντβαρντ Γκρηγκ, διακεκριμένου Nορβηγού μουσουργού, από τους ιδρυτές της νορβηγικής εθνικής σχολής και διαπρεπούς πολιτιστικού πρεσβευτή της χώρας του, σε ένα από τα διασημότερα έργα του και από τα πιο αγαπητά του πιανιστικού ρεπερτορίου. Η ΚΟΑ ερμηνεύει στην ίδια συναυλία, στο Ηρώδειο, στις 6 Ιουλίου, την περίφημη Πέμπτη Συμφωνία του Μάλερ, ένα μνημειώδες πένθιμο εμβατήριο που γράφτηκε το 1901. Αποκαλείται το «Έβερεστ της Μουσικής», ενώ ο Κάραγιαν είχε πει γι' αυτό ότι: «Είναι μια εμπειρία που σε μεταμορφώνει. Το φανταστικό φινάλε σχεδόν σε αναγκάζει να κρατήσεις την ανάσα σου».

Συναυλία με έργα Γκρηγκ και Μάλερ, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, 6 Ιουλίου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 21:00

Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ Facebook Twitter
Γιώργος Κουρουπός

Πυλάδης - Ιοκάστη

Στις 7 και 8 Ιουλίου, στην Πειραιώς 260, η Καμεράτα παρουσιάζει υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου δύο έργα του Γιώργου Κουρουπού, δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του τραγικού. Ο Γιώργος Κουρουπός, έχοντας συνδέσει άρρηκτα τη μουσική του με το θέατρο, εμπνέεται από τους μύθους του Ορέστη και του Οιδίποδα αυτήν τη φορά. Χρησιμοποιεί μια μουσική γλώσσα που αναπτύσσεται μέσα από τη λυρική απαγγελία της αρχαίας τραγωδίας και με διακριτικά στοιχεία από τη δημοτική παράδοση δημιουργεί μια μυστηριακή ατμόσφαιρα. Ο Πυλάδης, όπερα δωματίου σε κείμενο Γιώργου Χειμωνά, είναι το έργο που δίνει τη δική του απάντηση στην ταυτότητα του μυστηριώδους και σιωπηλού Πυλάδη, ενώ η Ιοκάστη, λυρική τραγωδία σε κείμενο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, παρουσιάζεται μέσα από τρεις παραληρηματικούς μονολόγους, βιώνοντας την πάλη της με το αναπότρεπτο.

«Πυλάδης - Ιοκάστη» του Γιώργου Κουρουπού, 7-8 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Δ,21:00

 

Κλασική μουσική, όπερες, μιούζικαλ Facebook Twitter
Ορχήστρα των Νέων της Μεσογείου

Ορχήστρα των Νέων της Μεσογείου

Η Ορχήστρα των Νέων της Μεσογείου, που μετρά ήδη τριάντα χρόνια ζωής, είναι ο καλύτερος μουσικός πρεσβευτής του διαλόγου ανάμεσα στους διαφορετικούς πολιτισμούς που περιβάλλουν τη Μεσόγειο. Στις 26 Ιουλίου, στο Μέγαρο, και σε μουσική διεύθυνση του Kάρλο Ρίτσι, παρουσιάζει την 4η Συμφωνία του Μάλερ και το Κοντσέρτο για ορχήστρα της Άνας Σοκόλοβιτς. Πλαισιωμένη πάντα από μέλη της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, κάνει μια μουσική στάση στην Αθήνα, στο πλαίσιο της μεγάλης της περιοδείας.

Συμφωνία με έργα Μάλερ, Βέρντι, Σοκόλοβιτς, Ορχήστρα Νέων της Μεσογείου, 26 Ιουλίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», 21:00

Κάρμεν

Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη όπερα του γαλλικού ρεπερτορίου. Η Κάρμεν του Μπιζέ, σκανδαλιστική για την εποχή της και πρωτοποριακή, χάρη στις μουσικές και δραματουργικές καινοτομίες της, όχι μόνο άνοιξε δρόμους στο λυρικό θέατρο αλλά εξακολουθεί μέχρι σήμερα να συγκινεί το κοινό με το πάθος και τη μελωδικότητά της. Οι υπέροχες άριες και τα σπουδαία χορωδιακά θα ακουστούν ξανά στο Ηρώδειο στις 26, 28, 30 και 31 Ιουλίου από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε σκηνοθεσία του Βρετανού σκηνοθέτη και διευθυντή της Όπερας του Γκέτενμποργκ Στήβεν Λάνγκριτζ και σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη, με τη συμμετοχή διακεκριμένων μονωδών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

«Κάρμεν» του Ζωρζ Μπιζέ, Στήβεν Λάνγκριτζ, Εθνική Λυρική Σκηνή, 26, 28, 30 & 31 Ιουλίου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Λεόντιος και Λένα

Βασισμένη στο θεατρικό κείμενο του ρομαντικού Γερμανού συγγραφέα Γκέοργκ Μπύχνερ, Λεόντιος και Λένα, η όπερα σε μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή, σε λιμπρέτο του Γιάννη Αστερή και σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη, παρουσιάζεται στις 27 και 29 Ιουλίου στο Μέγαρο. Είναι μια ανασύνθεση και συμπύκνωση του γερμανικού κειμένου του 1836, με περιορισμένα πρόσωπα και τέσσερις τραγουδιστές να εναλλάσσονται σε όποιους ρόλους είναι απαραίτητοι για την προώθηση της ιστορίας. Μια ορχήστρα δωματίου έχει ισότιμο ρόλο με την επί σκηνής δράση, ενώ πολλά στοιχεία σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο αποδίδονται από ηχητικές κατασκευές, οι οποίες συμπληρώνουν τη δυναμική και εικαστική λειτουργία του θεάματος.

«Λεόντιος και Λένα» του Κορνήλιου Σελαμσή, 27 & 29 Ιουλίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος», 21:00

Λόγος - Διάλογος

Με όχημα τη μουσική του Γ.Σ. Μπαχ, δύο διαφορετικοί κόσμοι συναντιούνται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στις 13 & 14 Ιουνίου. Από τη μια πλευρά ο βιολοντσελίστας Δήμος Γκουνταρούλης, που τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια ζει και εργάζεται στη Βραζιλία και ανήκει σε μια νέα γενιά μουσικών, οι οποίοι έχουν το ταλέντο και την ευχέρεια να κινούνται ανάμεσα σε διαφορετικά στυλ, επιδεικνύοντας τη δεξιοτεχνία τους τόσο σε ιστορικά όσο και σε σύγχρονα όργανα. Από την άλλη μεριά θα βρίσκεται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους χορογράφους και χορευτές της χώρας του καφέ και ιδρυτής του Φεστιβάλ Διεθνούς Χορού της Βιέννης, Ισμαέλ Ίβο. Η παράσταση είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Στο πρώτο, ο Δήμος Γκουνταρούλης θα ερμηνεύσει μόνος του αυτοσχεδιασμούς πάνω στη σουίτα αρ. 2 του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ενώ στο δεύτερο μέρος, με όχημα τους ήχους της σουίτας αρ. 5 του συνθέτη, σολίστ και χορευτής θα συμμετάσχουν σ' έναν ιδιαίτερο διάλογο.

Λόγος - Διάλογος, Δήμος Γκουνταρούλης & Ισμαέλ Ίβο, 13 & 14 Ιουνίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας», 21:00

Σούμπερτ, Ραβέλ, Ραχμάνινοφ

Για τον διεθνούς φήμης Ρωσο-ισλανδό πιανίστα και μαέστρο Βλαντίμιρ Ασκενάζυ, η Ελλάδα δεν είναι άγνωστος τόπος. Τη δεκαετία του '50 επέλεξε την περιοχή της Παλαιάς Επιδαύρου για να χτίσει την πρώτη του κατοικία. Και τώρα εκεί επιστρέφει, στη Μικρή Επίδαυρο, παρέα με τον γιο του Βόβκα, για ένα μοναδικό ρεσιτάλ με έργα για δύο πιάνα. Στις 12/7 οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τους εντυπωσιακούς Συμφωνικούς Χορούς του αγαπημένου των Ασκενάζυ συνθέτη Σεργκέι Ραχμάνινοφ, αλλά και δύο δημοφιλή πολυεθνικά έργα του ρομαντικού ρεπερτορίου, την Ισπανική Ραψωδία του Γάλλου Μωρίς Ραβέλ και τη Διασκέδαση αλά ουγγρικά του Αυστριακού Φραντς Σούμπερτ.

Έργα Σούμπερτ, Ραβέλ, Ραχμάνινοφ, Βλαντίμιρ Ασκενάζυ & Βόβκα, 12 Ιουλίου, Μικρή Επίδαυρος, 21:00

 

Το πρόγραμμα κλασικής μουσικής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου συμπληρώνει η εμφάνιση του KYKLOS ENSEMBLE στις 17 και 18 Ιουλίου στο Μέγαρο, στις 21:00, με τη συναυλία του Στα όρια του Ρομαντισμού, σε μουσική διεύθυνση Βασίλη Χριστόπουλου.

Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.


Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.


Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ